Ursprungligen postat av mackpeter
(Inlägg 741228)
Som tidigare sagt - idag tror jag mycket på Erik Adielsson, som kör mina två spikar. Bolagssystemet inlämnades kl 10.30 i morse:
1) 2,3,5,7,9,10,11 r1-6 (tror det börjar med en småskräll direkt. 5 tar ledningen men kan bli het där. Nu bfro leder länge. 11 går också bfro och visade stigande form vid skrällvinsten senast. 2 har varit bortlottad de tre senaste starterna och får ett fint lopp idag. 7 är hårt betrodd från dåligt spår. 9 satt fast senast med allt kvar. Gillar Li Hanné och tar med 10)
2) 5 r9-10 (5 matchas mot derbyt och årsdebuterar med en lämplig uppgift. Spik)
3) 3,4,5,6,7,9,10 r8-2 (6 är en berättigad knapp favorit. 10 såg inte rolig ut på upploppet senast och kan inte spikas. 9 från bakspår med Örjan går bfb. 4 kuskförstärkt med Erik kan pila till ledningen. Finske 5 är betrodd och 7 sympatistreckas på visad form trots spår ute på vingen)
4) 1,2,7,15 r13-8 (15 är favorit men kan få svårare resa och ett annat tempo än senast. 1 med Ulf O i jollen är formstark. Markus är mycket optimistisk med 2, som är ett fynd till 13 %. 7 streckas med Erik)
5) 1,5,6,7,9 r4-3 (1 är favorit i stor fara. Han var fin i årsdebuten men är inte så snabb ut och kan fastna på innern. Tror ni, att Örjan släpper ut honom:rolleyes: med 4, som idag möter tuffare motstånd och inte kommer med på mitt system. 7 har i år vunnit två V75 och går idag bfro liksom startsnabbe 6. 9 missgynnas av bakspår, men streckas på visad form. 5 är starttrög och tveksam stridsvilja)
6)1 r8-12 (1 var grymt säker i ledningen senast och "skyddades" liksom idag av en här av skyddsvakter från tränarens kompisar i luddestallet. Spikas)
7) 2,5,7 r6-8 (lås på de tre elitloppskandidaterna. Inte alls säkert att 2 tar ledningen. 5 laddas utifrån. 7 blir tung att stå emot på upploppet)
Kostar 1470:-. Lycka till!
|