Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-03-21, 19:24   #1
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

V75 Solvalla STL Finaler 27/3


Olle brukar ju ha öppnat V75 tråden på Söndagar runt 20-snåret, jag hade förberett en liten text med mina vääääldigt tidigare tankar att lägga till hans trådstart. Men då det inte var öppnat ännu öppnar jag men det får inte hindra dig från att posta dina ideér Olle!

Avd1 Klass 1 2140m Auto
5 Pere Abu var en liten besvikelse igår men med tätkänning nu och biken på så kanske det kan vara något, lyste ju form i de två starterna innan helgen. 7 Timo Lane har också visat fin form.

Avd2 Margaretas Unghästserie 4åriga Hingst/valack
Årsdebut för Manny Muscles som var två i Breeders i höstas, toppläge och chans här.

Avd3 Klass 2 2140m Auto
Mandela Zon står dåligt inne på pengarna men men var verkligen inte tom i mål senast är nu anmäld med bike får se om det blir så. 7 Cassius Ima galopperade bort vinsten näst senast men tog snabbt revansch och vann fin senast. D.Day Zet bakspår annars bästa hästen va.

Avd4 Diamantstoet 2140m Volt
Ultra Bright vann ett liknande lopp på Åby senast dock lite tuffare proposition denna gången och många att runda.

Avd5 Silver 2140m Auto
Ubiquarian Face får väl rent spontant svårt att hålla ledningen här med Clayton J.F-Malken och Remarkable Feet utvändigt. Här krävs det nog lite mer timmar för att lösa loppet Globan Undiceded gillar jag men lite ojämn i prestationerna, ser jag Global Undicided i listan tänker jag ofta på loppet på Åby i Augusti 19, det börjar visserligen bli ett tag sedan.

Avd6 Brons 2140m Auto

1 Sweetman imponerade otroligt på mig senast när man vann från spets över 2640m trots några tryckare jag trodde man skulle få tufft att vinna även om man fick bestämma tempot. Phenoix Photo är väl minst lika bra men återigen ett svårt läge och nu finns det hela 4 Kolgjini hästar att runda ?! 3 stk körs av familjen och den fjärde av Claes Sjöström.

Avd7 Guld 2140m Auto
2 Handsome Brad såg fin ut i årsdebuten senast och jag tror man har en fin chans att vinna här. Disco Volante har ett perfekt läge men får det svårare och svårare nu när "sommarhästarna" börjar komma igång o tävla.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+7), NicklasA (+5), Tipsb (+5), kaamelott (+10)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-21, 19:36   #2
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 399
Sharp$: 5755
Standard

Tidiga tankar.

Leon Zon har ju inte varit bortskämd med bra spår, men står nu rätt bra till här. Kan kanske få en fin resa i andra spår och spurten är ju vass.

Pappajonnys Ilse galopperade senast (och kan mycket väl göra det igen), men gick ju riktigt bra sedan. Per Lenartsson var ju en intressant kusk upp också. Notera att när Björn och Örjan kört har det blivit seger. Förvisso från ledning. Tyvärr är risken stor att det inte funkar från bakspår igen, men lär nog bli helt bortglömd. Just intrycket den gav rent formmässigt är det en rolig skräll. Men den ska sköta sig också.

Lucky Truc spår 6 denna gång... har man tur blir procenten rimlig.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-22, 13:33   #3
 
Reg.datum: sep 2020
Inlägg: 151
Sharp$: 659
Standard

Jag tror det blir rätt hög utdelning. Visserligen väldigt tidiga streck nu, men på sina håll känns det helt felspelat.

Condior favorit från bricka 10 mot detta motstånd? Ska fällas.

Rally Hans från bricka 4 och Beartime från bricka 9 de två mest betrodda? Syn. Syn. Syn.

Oxidizer storfavorit trots bricka 8. Visst, kanske en av de bästa hästarna i fältet på ren grundkapacitet, men det finns en hel del motbud som skulle kunna fälla favoriten. 50% är way too much.
Slark är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-22, 13:51   #4
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 637
Sharp$: 22764
Standard

Kollade snabbt på startlistorna, ögat fastnade på Zeolit, bra spår, biké, bfro ffg, Adielsson. Hoppas den inte har hög % på lördag

Global Undiceded kan det va dags för. Gjort flera fina lopp utan o sätta nosen först.
Kanske denna gång
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasA (+5)
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-22, 14:19   #5
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37639
Standard

Väldigt fina och jämna lopp. Svårt att hitta några spikar så här på rak arm. Det tål att funderas på.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-22, 15:46   #6
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3054
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Kollade snabbt på startlistorna, ögat fastnade på Zeolit, bra spår, biké, bfro ffg, Adielsson. Hoppas den inte har hög % på lördag

Global Undiceded kan det va dags för. Gjort flera fina lopp utan o sätta nosen först.
Kanske denna gång
Där har vi samma tidiga tankar! Vore framförallt kul om Zeolit kunde få vinna nu, efter all skit Jari fått och det nu verkar maxas helt på utrustningen! Om jag förstått det rätt är det sista loppet innan siktet är inställt på Derbyt, eller har jag missuppfattat det? Så då är det nog påställt värre efter lite svagare insatser
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-22, 16:01   #7
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3054
Standard

Jag utnämner redan nu 5 Disco Volante i avd 7 till mest överspelad på lördag. Nu är det slut med lössen från vintern och 2 Handsome Brad o 7 Sorbet är alldeles tuffa, framförallt nu på medeldistans!! Får säkert äta upp detta, men den kommer inte med på min lapp. 7,2,6 är min rank, men räcker nog med 7 och 2. Vi får se
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-22, 17:23   #8
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5152
Standard

Skulle kolla lopp där Sorbet / Disco / Handsome mött varandra

Finns knappt några vettiga, ja inga alls egentligen

Disco + Sorbets - Sorbets årsdebut 2021 på Bollnäs där Örjan var ointresserad

Sedan några där Disco startgalopperar,

Paralympics förra våren Sorbet 6a Disco 7a

Det är princip allt, man kan ju tycka att dessa 3 rutinerade elithästar borde mött varandra ett antal gånger men icke trots att de tillhört eliten sedan i vart fall 2019.

Enligt Melander är det alltid ont om lopp för hästarna i Högsta klassen, tillåt mig tvivla.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-22, 18:43   #9
 
Reg.datum: sep 2020
Inlägg: 151
Sharp$: 659
Standard

Har inte kollat lopparkivet, men hur snabb ut är Handsome Brad? Kommer Disco till ledningen så tror jag han har en chans att vinna loppet. Utan ledningen är han däremot chanslös. Sorbet lär gå upp i dödens oavsett vem som kommer till ledningen, om inte han själv lyckas ta sig till spets.
Slark är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-22, 20:41   #10
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5152
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slark Visa inlägg
Har inte kollat lopparkivet, men hur snabb ut är Handsome Brad? Kommer Disco till ledningen så tror jag han har en chans att vinna loppet. Utan ledningen är han däremot chanslös. Sorbet lär gå upp i dödens oavsett vem som kommer till ledningen, om inte han själv lyckas ta sig till spets.
disco 11 senaste med spår 1 - 4

4 spets
4 startgalopp
3 annat



Handsome felar aldrig 26 felfria svenska starter i rad

spår 1 + 2 bil spetsat 3 av 4 försök EJ i Jubileumspokalen aug 2018 fr 1a

fr spår 3
spetsat e 350
spets
spets e 200 släpp
rygg ledaren
utv ledaren


men som du vet
formen påverkar startsnabbheten , och vald taktik

men har man bra spår måste man väl ladda, nästa gång har man kanske spår 8 o sedan 11


Inte given spetsstrid, V Grosbois också en faktor räkna på, laddas f spets el nöjd rygg

få höra lite på tugget innan jag sätter loppsenariot
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-23, 10:46   #11
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
disco 11 senaste med spår 1 - 4

4 spets
4 startgalopp
3 annat



Handsome felar aldrig 26 felfria svenska starter i rad

spår 1 + 2 bil spetsat 3 av 4 försök EJ i Jubileumspokalen aug 2018 fr 1a

fr spår 3
spetsat e 350
spets
spets e 200 släpp
rygg ledaren
utv ledaren


men som du vet
formen påverkar startsnabbheten , och vald taktik

men har man bra spår måste man väl ladda, nästa gång har man kanske spår 8 o sedan 11


Inte given spetsstrid, V Grosbois också en faktor räkna på, laddas f spets el nöjd rygg

få höra lite på tugget innan jag sätter loppsenariot


Vilken tur Disco har spår 5 då....

Nej men det blir intressant spetsstrid, jag tror 2 rygg ledaren, 5 i spets, 7 Sorbet utvändigt och 6 tredje utvändigt typ.. Som vanligt vinner väl Örjan från ödens med ett huvud till slut.. :P
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-24, 08:55   #12
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3054
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Vilken tur Disco har spår 5 då....

Nej men det blir intressant spetsstrid, jag tror 2 rygg ledaren, 5 i spets, 7 Sorbet utvändigt och 6 tredje utvändigt typ.. Som vanligt vinner väl Örjan från ödens med ett huvud till slut.. :P
Vetetusan om jag tror CJJ kryper ner i rygg på Disco, denne är ju ganska blöt sista biten över medel. Fick en ”lugn” årsdebut med full fart över mål, så jag tror de är mer offensiva än så. Tror han räknar med att (som du är inne på) att Sorbet kliver fram i dödens och avlöser ifall han inte lyckas hålla ut Disco, Västerbo Grosbois har vi ju emellan så kanske kan lyckas med solfjädern?? eller så reglerar han själv loppet utvändigt. Tror absolut att han äter upp Disco över aktuell distans från dödens, men står nog inte emot Sorbet från den positionen. Det är vad jag tror
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-25, 18:24   #13
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 625
Sharp$: 2897


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Varför säger ingen till tjejen på ATGs TV-studio att det heter Hultmanalysen, inte Hultman-analysen? Hon sabbar ju hela ordvitsen.
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-26, 15:00   #14
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Varför säger ingen till tjejen på ATGs TV-studio att det heter Hultmanalysen, inte Hultman-analysen? Hon sabbar ju hela ordvitsen.
Sånt är viktigt när man kommer från Göteborg!
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
znipstern (+5)
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-26, 15:21   #15
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skaegget Visa inlägg
Sånt är viktigt när man kommer från Göteborg!
Från Guldhedens högsta topp har Bosse utsikt över Åby. Liseberg, Poseidon, Göteborgs hamnar och Botaniska Trädgården. Då har man rätt att begära, att en stockholmare kan uttala Hultmanalysen rätt.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td