![]() |
V75 Solvalla STL Finaler 27/3
Olle brukar ju ha öppnat V75 tråden på Söndagar runt 20-snåret, jag hade förberett en liten text med mina vääääldigt tidigare tankar att lägga till hans trådstart. Men då det inte var öppnat ännu öppnar jag men det får inte hindra dig från att posta dina ideér Olle!
Avd1 Klass 1 2140m Auto 5 Pere Abu var en liten besvikelse igår men med tätkänning nu och biken på så kanske det kan vara något, lyste ju form i de två starterna innan helgen. 7 Timo Lane har också visat fin form. Avd2 Margaretas Unghästserie 4åriga Hingst/valack Årsdebut för Manny Muscles som var två i Breeders i höstas, toppläge och chans här. Avd3 Klass 2 2140m Auto Mandela Zon står dåligt inne på pengarna men men var verkligen inte tom i mål senast är nu anmäld med bike får se om det blir så. 7 Cassius Ima galopperade bort vinsten näst senast men tog snabbt revansch och vann fin senast. D.Day Zet bakspår annars bästa hästen va. Avd4 Diamantstoet 2140m Volt Ultra Bright vann ett liknande lopp på Åby senast dock lite tuffare proposition denna gången och många att runda. Avd5 Silver 2140m Auto Ubiquarian Face får väl rent spontant svårt att hålla ledningen här med Clayton J.F-Malken och Remarkable Feet utvändigt. Här krävs det nog lite mer timmar för att lösa loppet Globan Undiceded gillar jag men lite ojämn i prestationerna, ser jag Global Undicided i listan tänker jag ofta på loppet på Åby i Augusti 19, det börjar visserligen bli ett tag sedan. Avd6 Brons 2140m Auto 1 Sweetman imponerade otroligt på mig senast när man vann från spets över 2640m trots några tryckare jag trodde man skulle få tufft att vinna även om man fick bestämma tempot. Phenoix Photo är väl minst lika bra men återigen ett svårt läge och nu finns det hela 4 Kolgjini hästar att runda ?! 3 stk körs av familjen och den fjärde av Claes Sjöström. Avd7 Guld 2140m Auto 2 Handsome Brad såg fin ut i årsdebuten senast och jag tror man har en fin chans att vinna här. Disco Volante har ett perfekt läge men får det svårare och svårare nu när "sommarhästarna" börjar komma igång o tävla. |
Tidiga tankar.
Leon Zon har ju inte varit bortskämd med bra spår, men står nu rätt bra till här. Kan kanske få en fin resa i andra spår och spurten är ju vass. Pappajonnys Ilse galopperade senast (och kan mycket väl göra det igen), men gick ju riktigt bra sedan. Per Lenartsson var ju en intressant kusk upp också. Notera att när Björn och Örjan kört har det blivit seger. Förvisso från ledning. Tyvärr är risken stor att det inte funkar från bakspår igen, men lär nog bli helt bortglömd. Just intrycket den gav rent formmässigt är det en rolig skräll. Men den ska sköta sig också. Lucky Truc spår 6 denna gång... har man tur blir procenten rimlig. |
Jag tror det blir rätt hög utdelning. Visserligen väldigt tidiga streck nu, men på sina håll känns det helt felspelat.
Condior favorit från bricka 10 mot detta motstånd? Ska fällas. Rally Hans från bricka 4 och Beartime från bricka 9 de två mest betrodda? Syn. Syn. Syn. Oxidizer storfavorit trots bricka 8. Visst, kanske en av de bästa hästarna i fältet på ren grundkapacitet, men det finns en hel del motbud som skulle kunna fälla favoriten. 50% är way too much. |
Kollade snabbt på startlistorna, ögat fastnade på Zeolit, bra spår, biké, bfro ffg, Adielsson. Hoppas den inte har hög % på lördag
:KO: Global Undiceded kan det va dags för. Gjort flera fina lopp utan o sätta nosen först. Kanske denna gång :popcorn: |
Väldigt fina och jämna lopp. Svårt att hitta några spikar så här på rak arm. Det tål att funderas på.
|
Citat:
|
Jag utnämner redan nu 5 Disco Volante i avd 7 till mest överspelad på lördag. Nu är det slut med lössen från vintern och 2 Handsome Brad o 7 Sorbet är alldeles tuffa, framförallt nu på medeldistans!! Får säkert äta upp detta, men den kommer inte med på min lapp. 7,2,6 är min rank, men räcker nog med 7 och 2. Vi får se :)
|
Skulle kolla lopp där Sorbet / Disco / Handsome mött varandra
Finns knappt några vettiga, ja inga alls egentligen Disco + Sorbets - Sorbets årsdebut 2021 på Bollnäs där Örjan var ointresserad Sedan några där Disco startgalopperar, Paralympics förra våren Sorbet 6a Disco 7a Det är princip allt, man kan ju tycka att dessa 3 rutinerade elithästar borde mött varandra ett antal gånger men icke trots att de tillhört eliten sedan i vart fall 2019. Enligt Melander är det alltid ont om lopp för hästarna i Högsta klassen, tillåt mig tvivla. |
Har inte kollat lopparkivet, men hur snabb ut är Handsome Brad? Kommer Disco till ledningen så tror jag han har en chans att vinna loppet. Utan ledningen är han däremot chanslös. Sorbet lär gå upp i dödens oavsett vem som kommer till ledningen, om inte han själv lyckas ta sig till spets.
|
Citat:
4 spets 4 startgalopp 3 annat Handsome felar aldrig 26 felfria svenska starter i rad spår 1 + 2 bil spetsat 3 av 4 försök EJ i Jubileumspokalen aug 2018 fr 1a fr spår 3 spetsat e 350 spets spets e 200 släpp rygg ledaren utv ledaren men som du vet formen påverkar startsnabbheten , och vald taktik men har man bra spår måste man väl ladda, nästa gång har man kanske spår 8 o sedan 11 Inte given spetsstrid, V Grosbois också en faktor räkna på, laddas f spets el nöjd rygg få höra lite på tugget innan jag sätter loppsenariot |
Citat:
Vilken tur Disco har spår 5 då.... ;) Nej men det blir intressant spetsstrid, jag tror 2 rygg ledaren, 5 i spets, 7 Sorbet utvändigt och 6 tredje utvändigt typ.. Som vanligt vinner väl Örjan från ödens med ett huvud till slut.. :P |
Citat:
|
Varför säger ingen till tjejen på ATGs TV-studio att det heter Hultmanalysen, inte Hultman-analysen? Hon sabbar ju hela ordvitsen.
|
Citat:
|
Citat:
|
Erik Adielsson rider i sex avdelningar på V75. Jag kommer att strecka hans uppsittningar i avd 2,3,4 och 6, varvid i V75-2 Manny Muscle och V75-6 Sweetman spikas.
Kör????? Många kommentatorer säger, att ryttarna "kör" i montéloppen. Då måste väl kuskarna "rida" i travloppen.:innocent: |
Hultmanalysen
Ja, speciellt som programnamnet är en Stockholmsprodukt.
För övrigt, all heder åt Hultman som alltid har intressanta vinklingar. Hultman, Untersteiners, Travsnack och Jens Sjödén vill jag alltid kolla upp innan jag lägger mitt spel. Förutom alla goa gubbar/gummor på Sharps! Övriga lyssnar jag inte på. Björnkollen är väl ett skämt och den där Nybrink ska vi inte tala om.:lol: |
Citat:
Men det kanske inte räknas? :evilgrin39: Hittar ut själv... |
Hej på er
Efter en Time Out gör jag återigen ett gästspel på sidan och redovisar lite funderingar inför morgondagen. Omgången ser väl inte helt omöjlig ut att lösa ;) V75 1) Trehästars lås ? 3 Joseph Boko med Mika är ju min första häst men det känns lite för tufft att spika. Men jag får se om jag ändrar mig efter värmningsintrycken i morgon. 2 Leon Zon gillar jag skarpt. Stefan P har stallform XL. 5 Pere Ubo är stallskrik XL. Inofficiellt har Unter sagt i stallet att detta lopp vinner vi bara :) V75 2) 5 Manny Muscle är ju en grym travare och allt talar för att Reijo skött vinterträningen. Men årsdebut är årsdebut. 2 Hector Sisu är oxå en årsdebutant men inte mycket sämre och Salmela kan oxå träna häst. 1 Hulken Sisu är en superstänkare. Välstammad rackare och Riordan / Rosleff är oxå Välstammade. Kul kioskvältare. V75 3) 6 Lucky Truc. Chansspik so far. V75 4) Här gaddar jag på, ganska ihåligt stolopp. 1-2-4-5-7-8-13. Lorelei Marie och Amazon Font är stänkarna. Call Me Brodda har tuffat på i rikstoton hela vintern och Persons Pack och Madsen är ett dreamteam. 9% är grymt spelvärde. Frågan är om man vågar stå över favoriten Ultra Bright ? Hästen har ju fått sin vinst och vinner ju bara en gång i halvåret nuförtiden :rolleyes: V75 5) 5 Global Undecided är en stenhård travare som manglar ner dom om han får lite hjälp med tempot. V75 6) The Kolgjini Cup. Tja det kan bli stafettkörning med 09 tempo från start till sista kurvan men jag tror stenhårt på favoriten 1 Sweetman trots mangelrisk. Ok Örjan kan få loppet i halsen med hårt tempo ? Hm får sova på saken. Tvåhästarslås ? V75 7) Trehästarslås. 2-5-7 ? Örjan sitter nog på leken här oxå med lite pace på loppet. Sorbet känns som första hästen med patenterad Örjan styrning och kan vara ett spikförslag. |
#4.Lorelei Marie i 4:e sitter väl 20m bättre till inför det här loppet. Kanske får ett vettigt lopp trots läget. Smygfisen Kontio till 3%!
|
Citat:
|
Tillfälligt inhopp!
Daniel Berglund V75 Solvalla på Service Plays |
Håll till godo!
Jens Sjödén V75 Solvalla på Service Plays |
Citat:
|
Citat:
Uppskattas. |
Vem tror ni sitter i spets i de 7 loppen efter 500 meter? Tycker det är lite svåranalyserat i en del av dem iaf..
Mitt tips: Avd 1 Nr 7 Timo Lane (trycker 5an tills Peter släpper) Avd 2 Nr 6 No Doubt (lättaste loppet att gissa efter avd 6) Avd 3 Nr 6 Lucky Truc ( 5 tar spets men släpper och ger bort segern) Avd 4 Nr 13 Call med Brodda (efter att 1 och 6 bråkat klart efter 300 m så kör Stefan till och tar över) Avd 5 Nr 9 Beartime (tar en rå här, 2 öppnar bra med barfota o Lennartsson, vill inte släppa till 6 tror jag, 7 ska inte ladda verkar de som, då gör kanske CJJ en fräckis o tar sig igenom med 9an från ryggen på 2 och kör rakt fram o tar över spets? Vinner nog isf) Avd 6 Nr 1 Sweetman (Kommentar behövs ej) Avd 7 Nr 5 Disco Volante (tror den kommer dit från det spåret, men ytterst svårtippat här ska sägas) |
För övrigt kollade jag genom alla Handsome Brads Solvallastarter nu inatt, han verkar inte vilja vinna där, viker sig från spets, kämpar inte med rygglopp osv.. (min uppfattning iaf)
Han har såklart mött eliten nästan hela tiden, men på andra banor kämpar han helt annorlunda och besegrar samma hästar i slutstriderna.... Jag tror inte han vinner imorgon, håller han spets tror jag han viker sig sista 100 m där mot Sorbet lr Antonio Trot. Han får gärna bevisa mig fel dock , jag gillar hästen! Men tills jag ser att han kan vinna där och kämpar till sista blodsdroppen så avstår jag honom, särskilt som favorit. |
För er som gillar att spela favoriter så ger för övrigt Joseph Boko 7,5 i vinnarodds på svenska spel just nu... nog det högsta vinnarodds jag sett på en favorit någon gång på den sidan iaf ?
Lär inte vara favorit imorgon iofs, men ändå. Ett annat odds som kan vara värt en iten peng är Luna Nera Doc i avd 4. Rankar den bland de sista här såklart, men den är bättre barfota och med ngn omstart som det ofta blir i de här loppen kanske den kan spruta in som 3a med lite flyt. Visst det händer inte ofta, men 24(!) ggr på plats.. det känns lite för högt i min bok iaf. |
[QUOTE=mr_stylez;741171]För övrigt kollade jag genom alla Handsome Brads Solvallastarter nu inatt, han verkar inte vilja vinna där, viker sig från spets, kämpar inte med rygglopp osv.. (min uppfattning iaf)
Han har såklart mött eliten nästan hela tiden, men på andra banor kämpar han helt annorlunda och besegrar samma hästar i slutstriderna.... Jepp. Men nu möter han inte eliten. Dock spets emot. |
Joseph Boko. Högt vinnarodds. Chans därefter. Inte vinner den.
|
När Kolgjinis luftar 4 hästar i samma lopp så tror jag den sämste vinner.Spelarna han fullständigt tappat bort 10.Racing Ribb här till den låga procenten.
|
Citat:
|
Jag har ju ägarintresse i Cassius IMA nr 7 i V75-3. Det var ju en dröm som gick i uppfyllelse när vi äntligen kunde vinna på V75 senast! Skumpan ligger på kylning idag oxå men det blir givetvis svårare att vinna idag.
Han var i 90%ig form senast och vann med krafter kvar. Nu har han fått 3v mellan starterna och blivit behandlad i knäna så nu ska det vara toppform och Oskar är ruskigt nöjd med hur han känns. Spår 7 är ju inte perfekt men hellre det än bakspår som några av "spetshästarna" fick. Hoppas att vi får en strykning invändigt! Nr 6 ska givetvis vara favorit i loppet. Det är nog bästa hästen på distansen och skulle den bli framvinkad till spets så går den nog inte att slå? Men den kan ju galoppera från start eller så kanske man väljer att svara spets med 4 eller 5 och då kan ju Cassius komma in i matchen. Jag tror och hoppas att Cassius inte blir hängande i spåren utan att vi smärtfritt kan nå dödens och sedan levererar en "hållkäftenprestation" då kan vi vinna. Jag trodde att Cassius skulle bli andrahandsfavorit när jag analyserade loppet så 3% idag tycker jag är ett fynd! I en svår omgång kanske 6&7 är ett roligt lås men jag förstår de som spikar nr 6. |
Lite lagom mycket mot strömmen: Awesome Kronos - Axel Ruda - D.Day Zet - Amazon Font . Taget ur en ganska stor hög sådana här. Gäller bara att hitta dom...Roligare att leta här är bland favoriterna. Vad ska man lägga tiden på frågas...:rolleyes:
PS Call Me Brodda måste med också. Givet streck till 8%. Tack lopparkivet! |
Senast
Citat:
|
Citat:
|
Tack Valo! Det du får tänka på är att Cassius IMA är obesegrad på 2640 auto men aldrig har vunnit på 2140 auto. Därför var det stor fördel för Cassius i förra starten medan det idag är fördel för Lucky Truc. Zeolit KANSKE är helt överlägsen med den nya balansen, men det vet man inte.
|
Citat:
Cassius IMA behöver ha tur och trilla ner i andraspår från början. Spår 7 är riktigt dåligt. Jag kommer att strecka honom på 6-7 streck. Lycka till The_Helgon:thumbup: |
Trippel med Cassius Ima 116 ggr,
T3 11 Awesome Kronos @ 3.60 Solvalla Lördag - Lopp 5 - Topp 3 - 2140m Auto - Placering T3 11 Philosopher @ 7.80 Solvalla Lördag - Lopp 6 - Topp 3 - 2140m Auto - Placering T3 7 Cassius Ima @ 4.15 Solvalla Lördag - Lopp 7 - Topp 3 - 2140m Auto - Placering |
Ingen mer än mig som tror på att Sorbet sitter i spets efter 350 meter körda?
|