Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Romme 4 april (multijackpot) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/47392-v75-romme-4-april-multijackpot/)

olle 2021-04-03 20:53

Två platsspel till fasta odds:

Mio Flash i avd 1 lirades till 4,55 hos svenska spel i torsdags när oddsen släpptes och Mine precis till 6 ggr.

Mio Flash barfota runt om och Erik A. Skrev om den redan i söndags i min inledande analys av startlistan. Ser nu att den är rankad etta av Sveriges hetaste betaltjänst spelvärde.se och i deras intervju framgår att den ska vara rejält iordningställd för maxprestation i morgon.

Mine kunde jag inte låta bli att testa ett platslir på när jag under kvällens timmar i lopparkiven tittat på senaste loppet igen. En ruggigt förbättrad insats när skorna rycktes och den har inte galopperat på 2,5 år. Blir säkert en och annan som vanligt som försvinner med galopp i kallblodsloppet och trots att denna uppgift är väldigt mycket värre än senast skulle en liknande prestation kunna räcka till en plats . Tycker i alla fall att 6 ggr på det är spelvärt.

Tipsb 2021-04-03 21:06

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 742432)
Inte TT eller SV i alla fall.

Final Dream rankas 4:a resp 3:a av dem.

Är det vinnaroddset hos ATG du tycker är lågt? Det är bara 10K omsatt på
Vinnare+Plats+Komb+Trio tillsammans just nu så att dra slutsatser baserat på vinnaroddsen så tidigt är inget jag rekommenderar.


Det var vinnare på Svenska Spel fasta odds som jag noterade att den var betydligt mer betrodd än spelprocenten.

Kgrh 2021-04-03 21:44

Jäkla antiklimax detta. Här har man gått och väntat på jackpotomgången i flera veckor och så blev det intet :) :(

Tipsb 2021-04-03 22:21

Citat:

Ursprungligen postat av Kgrh (Inlägg 742446)
Jäkla antiklimax detta. Här har man gått och väntat på jackpotomgången i flera veckor och så blev det intet :) :(


5 mille extra ju :evilgrin39:

Slark 2021-04-03 23:30

Tankar avdelning 2:

1 Ailiphilia avslutade faktiskt rätt bra senast på nya barfotabalansen. Då fick man gå i ryggen på Joyful Trix som spurtade ned Georgia Am som satt i ledningen. Inte helt pjåkig faktiskt. Är också rätt snabb ut och lär hamna rätt hyfsat på det härifrån. Får man rygg ledaren är man verkligen inte helt borta. Sammanfattningsvis kan man säga att den förbättrade sig ordentligt senast, har uppåtform och lär få rygg ledaren. Rejält skrällbud.

2 Harvard Student gillar jag verkligen stilen på. Välbyggt sto som lägger mycket mark bakom sig. Blivit totalt bortlottad de senaste tre tävlingarna och resultaten är således därefter. Är hyfsat snabb ut också och gillar att köras offensivt. Får eventuellt överta en ledning i andraskedet? Barfota runt om som senast. Första gången med amerikansk vagn också. Spännande ändring. Har 2/2 i spets och finns en hygglig chans att det blir samma sak igen här.

3 She Follow Me har en liknande figur som Harvard Student. Stor och välbyggd. En stil jag gillar. Betydligt bättre än raden och således kraftigt bättre än spelprocenten. Formen är på väg. Anmäld barfota runt om vilket antingen är rejäl fågel eller rejäl fisk. Galopp 2 gånger av 3 på balansen – och den tredje gången blev det vinst från bricka 13. Kan gå lite hur som helst med andra ord, men ingen jag vill missa.

4 La Mauresque är också betydligt bättre än raden. Bortlottad en hel del på slutet. Snabb ut och kommer hamna rätt på det härifrån. Barfota runt om, men det ökar också galopprisken.

5 Daughterofdarkess är också betydligt bättre än raden. Också snabb ut och kan definitivt hamna rätt på det härifrån. Spurtade bra senast, men hann inte hela vägen fram. Blev nedspurtad sista 25 meterna näst senast och blev slagen på målfotot. Kanske något minus att man går tillbaka till barfota fram, men läget är bra.

6 Hundredprocent up har två raka segrar i bagaget. Förvisso mot enklare motstånd, men det är ändå ett tecken på att formen finns där. Barfota runt om och amerikansk vagn, plus ett hyggligt spår. Spurtade ned Daughterofdarkness senast från rygg ledaren. Det kan gå.

7 Otillia Fri har gått bra på slutet. Senast spurtade man in som tvåa bakom Sashay Kemp, men före Hossiana Boko (20m tillägg). Den stora frågan är vart man hamnar från spår 7 med så pass snabba hästar invändigt. Lyckas man landa en bra position i kön (andra/tredje utvändigt) så kan det gå. Just nu anmäld med skor, vilket är ett minus. Finns dock hyggligt stor vingelrisk härifrån och bör nog rankas ned lite grann trots hygglig form.

8 Qeen Roc gjorde årsdebut senast i ett lite enklare lopp där man vann enkelt från bricka 11. Barfota runt om då, barfota runt om nu. Nackdelen är förstås att man startar längst ut, men skulle det strykas någon invändigt så gynnas man förstås av detta. Magnus A Djuse upp i sulkyn vilket är ett plus. Jag tror att man kommer göra allting för att ladda framåt härifrån. Får man inte ledningen så kan man nog tänka sig dödens, vilket är en position man antagligen känner sig väldigt bekväm i. I höstas härdades man mot riktigt tuffa hästar i Breeders-uttagningarna där man kom sexa bakom hästar såsom Grande Diva Sisu och Golden Tricks. Gynnsam klass för ekipaget.

9 Be The One känns bortlottad på spåret. Visserligen ett par startsnabba hästar framför, men härifrån krävs det maxflax för att kunna ha en chans. Många vinster och många topp 3-placeringar, men nej, det känns omöjligt härifrån.

10 Isa är en häst jag gillar. Kanske något bättre på sprinterdistans än på 2140, men ändå en mycket grundkapabel häst. Lyckas man hitta till en vettig utvändig position så kan det definitivt gå härifrån. Går definitivt bäst i spets, så bakspår är ett minus. Spurtkapacitet finns dock.

11 Beauty Wind är riktigt bra för sin ålder. Yngsta stoet i loppet och är riktigt grundkapabel. Spåret är väl sådär, men kapacitet finns ändå att ta sig runt allting om det löser sig på vägen. Senast satt man fast i ryggen på Rotate som skrällde på V75, annars hade man kunnat vinna det loppet.

12 Highsurprise Laday är inte så tokig egentligen. Svårt läge från bricka 12 där det blir många att runda om man inte kommer rätt på det från start. Får man däremot rätt startrygg så finns det möjlighet att man kommer igenom fint och då kan det lösa sig fint. Skor och vanlig vagn, vilket är ett minus. Rankas ned på läget, men hygglig grundkapacitet.

13 Love No Pain håller riktigt bra kapacitet för klassen. Det enda som talar emot är spåret, där det blir väldigt många att runda. Har dock vunnit en hel bakifrån på slutet, men det finns risk att det blir för många i kön och då kan det bli svårt att hinna hela vägen fram. Frågan är om man kör offensivt härifrån eller om man försöker hålla sig till sista varvet och sedan köra tredjespår med 1000 kvar? Ingen jag hade spikat på läget, men definitivt den bästa hästen i loppet.

14 Stella Pona är ruskigt iskall på spåret, även om man börjat året rätt hyggligt. Känns totalt bortlottad trots att duktiga Kim Moberg sitter upp denna gång. Barfota runt om, så helt chanslös är man inte. Men det måste till många galopper för att man ska ha en chans här.

Ranking:
A: 2-8-13
B: 1-4-11-6-3-10
C: 5-7-12-14-9

Spiken64 2021-04-04 05:53

Som Kallblodsexpert är Roli Eld skyldig att vinna det loppet då den halvmaxas.

Spiken64 2021-04-04 06:08

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 742440)
Två platsspel till fasta odds:

Mio Flash i avd 1 lirades till 4,55 hos svenska spel i torsdags när oddsen släpptes och Mine precis till 6 ggr.

Mio Flash barfota runt om och Erik A. Skrev om den redan i söndags i min inledande analys av startlistan. Ser nu att den är rankad etta av Sveriges hetaste betaltjänst spelvärde.se och i deras intervju framgår att den ska vara rejält iordningställd för maxprestation i morgon.

Mine kunde jag inte låta bli att testa ett platslir på när jag under kvällens timmar i lopparkiven tittat på senaste loppet igen. En ruggigt förbättrad insats när skorna rycktes och den har inte galopperat på 2,5 år. Blir säkert en och annan som vanligt som försvinner med galopp i kallblodsloppet och trots att denna uppgift är väldigt mycket värre än senast skulle en liknande prestation kunna räcka till en plats . Tycker i alla fall att 6 ggr på det är spelvärt.

Du kanske får rätt den här gången Olle,men visst har Melanders hästar sett bättre ut sista tiden vi får inte räkna bort 9.Iceland Radio ser klart bra ut nu.

Nobleflash 2021-04-04 07:45

Goop upp på Vikens High Yield istället för Bergh.

Lennartsson kör Crank och Speedy Tilly i andra lopp.

valo 2021-04-04 08:04

Missar större delen av tävlingarna, slänger in ett par system och får kolla repriser.
Spelar lite mot mig själv. Har lite raketer också men tar för stor plats här...:rolleyes:

V75
Inlämnat: 2021-04-04, 07:40
Romme
Söndag 2021-04-04
Start: 16:20
Kostnad: 90,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Astronascente Zac (4, 10)
2: 11 Beauty Wind (13, 2)
3: 4 Global Attention (3, 10)
4: 8, 9 (12, 3)
5: 1, 4, 6, 8, 10, 12 (9, 7)
6: 2, 8, 12 (4, 6)
7: 3, 8, 9, 10, 11 (4, 7)

1x1x1x2x6x3x5 = 180 rader.
180 x 1 x 0,50 kr = 90,00 kr.
Totalt: 90,00 kr.
Rättningskod: MRL MDM TJB

V75
Inlämnat: 2021-04-04, 08:02
Romme
Söndag 2021-04-04
Start: 16:20
Kostnad: 8,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Astronascente Zac (4, 10)
2: 9 Be the One (13, 2) (halfinsk, bortglömd, Henna Halme vann nyligen från spår 9)
3: 3, 4 (10, 6)
4: 8, 9 (12, 3)
5: 1, 6 (10, 12)
6: 12 Speedy Tilly (2, 4) (rätt distans, balans och körs det undan blir den farlig, spik DD)
7: 3, 9 (4, 7)

1x1x2x2x2x1x2 = 16 rader.
16 x 1 x 0,50 kr = 8,00 kr.
Totalt: 8,00 kr.
Rättningskod: LWL KDJ ZLB

Lycka till!

Nobleflash 2021-04-04 08:08

Där ströks Digital Summit!

Spiken64 2021-04-04 08:29

Sen tycker jag att 7.Mine skall bära pengarna på sin volt tuffare nu med vinsten i baget på 50.000kr i vinst senast är ny i klassen där på 900.000kr

Edde 2021-04-04 09:35

Det blir låg utdelning

viking90 2021-04-04 09:49

Citat:

Ursprungligen postat av Edde (Inlägg 742462)
Det blir låg utdelning

Hos ATG får du 5,75 i odds på att utdelningen hamnar under 10.000 kr!
:evilgrin39:

olle 2021-04-04 09:54

Ändrades för två timmar sedan i avd 2 från skor till barfota runt om för första gången på Love No Pain. Mycket intressant på denna Love You avkomma men nätbolagens fasta odds har rasat efter denna utrustningsändring och går ju inte att rekommendera v spel till 3 ggr pengarna i ett ungdomslopp från spår 13. Men kanske en spelvärd V75 spik om det inte blir för mycket skrik i atg live och tv. Då blir spelvärdet sannolikt alldeles för dåligt även på Atgs V75 spel.

trance_error 2021-04-04 10:04

Kör dem i spets med Mojo Express tro? :)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved