9 McGarret (avd6) anmäld barfota runt om, det har man tävlat endast en gång innan då stod man i startvolten och galopperade från start och hamnade sedan sist bakom 40m tillägg hästar som Pacific Face, Perfect Dynamite, Hard Times & Rajesh Face.
McGarret kom i mål som 6:a till synes inte helt tom då man fick fritt sent. Kan det vara en miljonskräll! Mikeal J Andersson har kört de senaste gångerna är väl i grunden lite mer offensivt lagt än tidigare kusen Stjernström. Har dessutom bevisad form i år! 3,28%!! |
Förra veckan förlitade jag mig på två spikar på Erik Adielsson. Bolagssystemet gav drygt 10 000. Vi är nöjda om dagens system ger i samma storleksordning. Det inlämnades kl 10.30.
1) 4,6,9,10 r2-7 (favoriten 6 måste snart visa sin storhet. En stor besvikelse hittills, som garderas. Tarzans 9 har sett allt finare ut i sina uppvärmningslopp i år. Ett fynd till 12 %. Hårt betrodde 4 har bra tränare, som borde överlåta tömmarna till annan kusk. 10 är en tuffing som går bra bakifrån. Han blev gång på gång överfallen i ledningen senast - glöm den starten) 2) 2,3,7,8,11,13 r10-4 (detta stolopp har fyra betrodda spelade över 10 %. Hoppas 3 eller 7 kan lura dem alla) 3) 2,3,4,5,6,10,12 r8-11 (här blir det många streck. Min förstahäst är 10 med Björn) 4) 8 r12-3 (kan inget om kallblod och förlitar mig på "alla") 5) 4,6,10 r7-9 (favoriten 6 körs av Goop. 4 kan ta ledningen och bädda för 10) 6) 2,4,5,6,8,9 r12-1 (favoriten 2 såg rullig ut i årsdebuten och måste garderas. 4 radar upp segrarna i ny regi. Det blir sju streck i detta svåra lopp, där det kommer att småskrälla) 7) 9 r4-7 (världsstjärnan 9 gör årsdebut och är väl förberedd. Spikas) Kostar 1512:-. Glad Fortsättning på Påsken) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
"Inget snack om att Westholms-pojken har överlägset bästa hästen i 4 Marre’s Dreamboy. Det gäller för Jörgen att prickar starten. Spik!" Han tycker också att Digital Eye är omgångens bästa spik. Den har han ju sålt och känner väl. |
Citat:
Men för de som garderar tycker jag att både 6 Hundredprocent Up och 7 Otillia Fri har alldeles för lite spel på sig. Kul drag i öppet lopp (om nu inte favven bara rundar dessa och defilerar hem det!) :KO: |
Själv funderar jag på att chans spika nr 4 avd2, La mauresque,hemma häst,j.westholm tränar,duktig kusk,17% i år,tycker den är spännande idag,jaja får se hur man gör,långt till start än:)
|
Jäklar vad det tillkommit spel på Astronazente Zac. Hade tänkt spika på V75, men det blir nog V5-spel istället.
|
Citat:
|
Jens Sjödén V75 Romme Påskdagen på Service Plays
|
Citat:
Psst Astra Zeneca är väl en Ready Cashare och kan nog bli lite vimsig i kolan av voltstart. |
Citat:
|
Citat:
Men jag skulle tro att ATG har det på alla V75 omgångar i alla fall, fast det är en riktigt killgissning från min sida. |
Månlykke AM uppe och nosar på 70% visst var han jättefin efter att ha tagit sig till spets i tidigt skede senast men lyckas Gunnar lika bra i voltstart från mellanvolten?
|
Citat:
|