Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-03-28, 18:40   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 125
Sharp$: 56795
Standard

V75-Romme 4 april (multijackpot)


Finalen av spring burst som det skulle samlas pengar till hela vintern består bara just nu av 5 mkr extra. Dock extra V75 torsd, fred och lördag med ev jackpotpengar till denna V75a. En trevlig omgång det här. Ser rätt trevligt ut även till Gävle torsdag medan jag tycker startlistorna till långfredag på Färjestad inte är någon större höjdare. Startlistorna till Halmstad på lördag kommer först på tisdag, men man ska nog inte förvänta sig för mycket där då prispengarna inte håller V75 nivå.

V75-1

Ett klass 1 försök som väl inte håller någon jättehög klass.

Marres Dreamboy barfota runt om ffg intressant men spår 4 i volten och Westholm i vagnen på en br ffg häst luktar galopprisk modell större.

Intressant med Erik och Björn från springspåren. Goops alltid betrodd men skorycket på Mio Flash väldigt intressant. Gjorde ett riktigt bra lopp senast med toppkusk och vill minnas att det är en häst som blir betydligt bättre barfota.

Känns som ett garderingslopp.

V75-2

Ungdomslopp men som tur är autostart. Det ser svårlöst ut vid en första titt.

Ska man nämna någon så är det kanske Harvard Student. Skitläge igår gjorde att man inte hängde på biken men nu anmäld barfota runt om och med jänkarvagn för första gången. Men spikar man får det nog betraktas som en riktig chansspik.

V75-3

Lägsta klassen och första känslan att ett tvåhästarslås på Redens Epemitheus samt Art Brown som var riktigt bra senast kan räcka långt. Robert Berghs Crank fick spår 12 men annars hade kanske även den varit het.

V75-4

Första känslan att spika Gunnar Melander och Månlycke AM som såg grymt fin ut i årsdebuten. Noterar dock att Roli Eld nu är anmäld barfota runt om och det har Reden sagt är plus plus. Dessutom håller ju Örjan en helt annan nivå som kusk än Melander .
Går BW Rune felfritt är den också en kandidat men frågan är om den kommer imponera lika mycket nu på sommarbanor som på broddbanorna i vintras.

V75-5

Trevlig silverdivision och nu när de på förhand hetaste fick bakspår blev det även lite spelvärt. Cab Lane och Digital Summit är topphästar men Melanders var väl sådär senast och händer inget med balansen i veckan knappast någon spik från spår 12. Final Dream vann spårlottningen och så bra som den var senast blir den inte lättfångad om den nu kommer till spets. Vikings High Yield årsdebuterar . Svårbedömd.

V75-6

Här blir nog Berglunds Pleasure For Cash klar favorit från spår 2. Vann årsdebuten senast på Bergsåker och nu rycker man skorna runt om. Känns som spik eller rätt många vid en första titt.

V75-7

En riktigt bra gulddivision där en väldigt intressant häst, Milligan School, inte ens kom med som första reserv.

Har för mig att Whos Who brukar gå rätt bra efter vila men svårt att skrika ut en häst som inte startat sedan oktober enbart på att se startlistan. Coin Perdu möter helt andra hästar nu och känslan är att det blir för tufft från bakspår.
Vagabond Bi nu lopp i kroppen och hör kanske svaret kommer om den utvecklats till en riktig topphäst under vintern.

Elain Web bra spår men känns som att det måste bli blufflopp i spets om den ska räcka över 2,5 varv mot dessa. Nadal Broline känns väl inte heller jättehet på vad den visade under starterna i vinter.

Ska bli en kul omgång att lägga tid på. Blir säkert pluggande till någon omgång till i påsk med 5 dagars ledighet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+7), asgaya3141 (+3)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-28, 19:01   #2
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 456
Sharp$: 17396
Standard

Avd1 Storvarning för 12 Prince Knight, där kan man tala om att "jobbat" ihop till en seger, uselt läge men det drar väl bara ner % och upp med oddset. Goops kändes inte så vass senast borde ju klättrat i rygg på ledaren sista 150m istället liten lucka fram.
Mio Flash tycker jag också är väldigt intressant!

Avd2 Ottilia Fri har väl bra kapacitet i detta gänget, annars har jag Harvard Student på nästagångs listan sedan insatsen på tunga Mantorpsbanan för dryga månad sedan.

Avd3 10 Digital Eyes avslutning senast borde väl räcka långt i denna klassen, Goop räknar väl med att börja trappa upp nu!

Avd4 Kallblodslopp är alltid klurigt för mig, tomt med första tankar.

Avd5 Vikens High Yield såg jag att Dwight Pieters var riktigt nöjd med i ett pass på Åby häromveckan. 1,20/2600m. Franklin Face galopperade bort en bra placering senast 1a/2a felfri bakom Betting Rebel.

Avd6 Dwayne Zet med bättre förutsättningar nu. Speedy Tilly kanske kan vara nåt, Bergh har ju haft fin form senast veckan känns de som iaf.

Avd7 Hmm ingen solklar första häst känns som en ganska öppen gulddivision.
Som olle nämner borde Elian Web få det tufft trots en bra insats i dödens senast, nu borde man hitta till spets men som sagt lite väl lååååångt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
olle (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-28, 20:50   #3
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Man gillar ju 6 i volten på Goop i första, många kommer nog gadda då den inte direkt såg heltankad ut sist. Jag tänker kanske tvärtom det gäller att ta dem osynade innan alla kliver in. Kan bli en riktigt spelvärd favorit.

Månlykke kan man tänka sig att luta sig emot.

Sen undrar man om inte Goop fått tillräcklig snurr på Nadal till den här starten för att kunna vinna från bra läge. Vagabond gillas därifrån också.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-28, 22:39   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

BG sa förra året- Påsk, då brukar det inte gå bra...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-28, 23:10   #5
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
BG sa förra året- Påsk, då brukar det inte gå bra...

Då började Påsk redan i Januari i år

Kusksegrar BG

November 2020 - 15 segrar
December 2020 - 13 segrar
______________________

Januari 2021 - 1 seger
Februari 2021 - 0 segrar
Mars 2021 - 6 Segrar

7 segrar på 109 körda lopp i år.

Vore nästan smått otroligt om de skulle gå sämre i Påsk än hur det gått för BG:s styrningar hittills 2021

** borde ju rimligtvis lossna för BG snart om han ska kunna komma upp i närheten av sina 19-20% segerprocent han normalt ligger på.

Det har antagligen redan lossnat för BG och självförtroendet är tillbaka.
6 av årets 7 segrar ha kommit i de senaste 18 starterna.

7 styrningar 4/4 på Romme . Vinner han 2 eller 3 av dessa?

Senast redigerad av Basse den 2021-03-28 klockan 23:14.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-29, 11:03   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Då började Påsk redan i Januari i år

Kusksegrar BG

November 2020 - 15 segrar
December 2020 - 13 segrar
______________________

Januari 2021 - 1 seger
Februari 2021 - 0 segrar
Mars 2021 - 6 Segrar

7 segrar på 109 körda lopp i år.

Vore nästan smått otroligt om de skulle gå sämre i Påsk än hur det gått för BG:s styrningar hittills 2021

** borde ju rimligtvis lossna för BG snart om han ska kunna komma upp i närheten av sina 19-20% segerprocent han normalt ligger på.

Det har antagligen redan lossnat för BG och självförtroendet är tillbaka.
6 av årets 7 segrar ha kommit i de senaste 18 starterna.

7 styrningar 4/4 på Romme . Vinner han 2 eller 3 av dessa?
Jo, nu när det börjat vända, så är det kanske dags att bryta "påskförbannelsen" också...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-29, 16:48   #7
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

Efter förra årets parad av femrättsjackpottar måste den begränsade pottstorleken vara en ganska stor överraskning? Hoppas på att helgens omgångar är bra riggade för uteblivna utdelningar på femmor och eventuellt sexor.
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-29, 17:46   #8
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 681
Sharp$: 37576
Standard

Tre tidiga spikbud: Astronascente Zac trodde jag på förra gången och det är möjligt (troligt?) att Goop ville ge hästen ett preparélopp inför det här. Love no Pain är intressant och kan vara ett spikbud i ett lopp där de flesta kommer att gardera hårt. Månlykke A.M. ska inte lägga det här när motbuden står 20 m bakom.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-02, 16:31   #9
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 658
Sharp$: 50005
Standard

V75 Romme Påskdagen


Daniel Berglund V75 Romme Påskdagen på Service Plays
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-02, 16:49   #10
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 658
Sharp$: 50005
Standard

Tack för flyttet Moderatorn! Konstigt nog misssade jag att det redan fanns en tråd till Romme!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-03, 08:35   #11
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Är det något tipsbolag typ Spelvärde som ger spikförslag på Final Dream? Har betydligt lägre odds än spelprocenten.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-03, 20:01   #12
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Är det något tipsbolag typ Spelvärde som ger spikförslag på Final Dream? Har betydligt lägre odds än spelprocenten.

Inte TT eller SV i alla fall.

Final Dream rankas 4:a resp 3:a av dem.

Är det vinnaroddset hos ATG du tycker är lågt? Det är bara 10K omsatt på
Vinnare+Plats+Komb+Trio tillsammans just nu så att dra slutsatser baserat på vinnaroddsen så tidigt är inget jag rekommenderar.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-03, 20:05   #13
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3836
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Inte TT eller SV i alla fall.

Final Dream rankas 4:a resp 3:a av dem.

Är det vinnaroddset hos ATG du tycker är lågt? Det är bara 10K omsatt på
Vinnare+Plats+Komb+Trio tillsammans just nu så att dra slutsatser baserat på vinnaroddsen så tidigt är inget jag rekommenderar.
Vilka spikar TT och SV?
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-03, 20:21   #14
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
Vilka spikar TT och SV?
Det är spridda skurar på spikförslagen. Berglund,SV,TT och Ögats spikar:

Avd1) 6 Astronascente Zac
Avd2) 13 Love No Pain
Avd3) 10 Digital Eye
Avd4) 8 Månlycke A.M
Avd5) 6 Vikens High Yield
Avd6) 4 Rally Hans
Avd7) 9 Who’s Who


Bara Who’s Who spikas av 2 st.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+5), akkes (+10)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-03, 20:26   #15
 
Reg.datum: sep 2020
Inlägg: 151
Sharp$: 659
Standard

Tankar avdelning 1:

Utgår huvudsakligen från en spik på 6 Astronascente Zac. Kommer den till ledningen så känns den nästintill stenklar. På Halmstad 2020-12-19 så startade den från bricka 5 och hade då 6 Sweetman utanför sig. Det var förvissso ett autostartslopp, men då lyckades Goop hålla ut klassklättraren Sweetman som fick gå i dödens – och Goop knäckte Sweetman totalt från ledningen. Det var visserligen ett autostartslopp, men om Astronascente Zac kommer iväg från sitt springspår hyggligt och får överta ledningen så är det hästen att slå. Och vem ska lyckas med det? Mycket härdad på V75 och fick starta från svåra spår 9 senast i Klass 1-finalen. Goops stallform är på gång nu också.

En häst jag följt ett tag är 1 Caipirinha Razz. Jag gillar den verkligen. Det enda som talar emot är att man kan låsas fast invändigt. Spår 1 i volt är givetvis tacksamt generellt sett, men det finns en rätt stor risk att den hamnar typ tredje invändigt och därifrån blir det svårt att vinna. Får man däremot en bra start så finns det en möjlighet att man kan få rygg ledaren. Om då vinnarluckan kommer med 200 kvar så är man garanterat med på målfotot. Jag rankar den som tvåa bakom Goops favorit.

2 Choco Garline är en ruskigt fin häst. Men den föredrar huvudsakligen att gå i ledningen och jag är inte övertygad om att man kommer dit. Kan den vinna från andra positioner? Kort svar: Ja. Den är i ruggigt fin författning för dagen och har gjort riktigt fina lopp på löpande band nu på slutet. Får man en bra start så är man med där framme.

3 Rocky Rauk måste verkligen få loppet för att kunna vinna. Den kan spurta riktigt fint, vilket den visade vid vinsten 2020-11-13. Jag tycker Claes Sjöström är något underskattad som kusk. Nu barfota runt om, vilket känns intressant. Streckar man på rejält så tycker jag att den ska på lappen då man kan få en hygglig position och sedan försöka spurta mot slutet.

4 Marres Dreamboy har varit ute i väldigt tuffa uttagningslopp under fjolåret, men jag är inte helt såld på denna. Den går bra för den när motståndet är lättare, men när nivån höjs lite grann så får den svårt att nå hela vägen fram. Nu har den spår 4 vilket kan bli lite halvsnävt och trångt och samtidigt ska den komma iväg bra därifrån och lyckas hävda sig mot rätt tuffa hästar. Känns något överstreckad just nu.

5 Knowwhentohold'em är verkligen inte dålig. Kommer man iväg ordentligt från bricka fem så har man långt större chanser att vinna det här loppet än vad strecken just nu säger. Visst, man står ruskigt tufft inne på pengarna, men jag gillar verkligen intrycket och jag tror att den är på väg att utvecklas riktigt bra i år. Har galopperat på upploppet två gånger i rad vilket förstås är lite oroväckande, men utan gunga så hade man varit topp 3 i båda dessa lopp och då hade raden sett mycket bättre ut.

7 Mio Flash körs enbart på hemmabanan då den inte klarar av att resa. Chanserna att vinna är något större än de 3% som den står i just nu, men då krävs det att den kommer iväg från springspår och hamnar hyggligt på det.

8 Zenone Bar går framförallt bra på längre distans. Totalt bortlottad här. Från bricka 8 leder man bakvolten och det finns inte en chans att man kommer att hamna rätt på det härifrån. Blir fastlåst 3-4 invändigt och då är loppet helt kört.

9 Iceland Radio är ruskigt svår att räkna på tycker jag. Den blandar och ger otroligt mycket. Den spurtade galet bra 2021-03-05 som tvåa, men var aldrig nära att vinna. Generellt väldigt spurtsnabb, men från bricka 9 så har den ruskigt många att runda. Kommer den lyckas med det? Sannolikheten känns väldigt låg, men hamnar man tredje/fjärde utvändigt och någon galopperar i spåren så är det såklart möjligt att man kan nå hela vägen fram. Maxklaff krävs dock för vinst här. Barfota runt om är såklart spännande, men värt att notera att den har 5 av 9 galopper på denna balans. Är i väldigt gott slag för dagen. Kan gå.

10 Power Blaster är stenhård och riktigt bra på grundkapacitet. Den klarar av tuffa upplägg. Senast gick han i ledningen och fick en stenhård tryckare av Eddy West med 700 kvar till mål. Power Blaster knäckte Eddy West, men tempot blev lite väl tufft och förlusten var ett faktum 50 meter kvar till mål. Från bricka 10 får man hoppas på flax. Antingen att man kan köra fram utvändigt ledaren och försöka vinna från dödens, alternativt att ligga kvar en bit bak och försöka förlita sig på att gå i ryggar mot slutet. Tror inte att man räcker hela vägen fram dock.

11 B.B.S Daydream är inte så tokig egentligen, men härifrån blir det förstås ruskigt svårt att kunna göra någonting.

12 Prince Knight är verkligen inte dålig på något sätt. Gör det bra mest hela tiden, men från bricka 12 är det nog bara att försöka ladda mot en platspeng. Med en annan position så hade chansen varit riktigt betydligt bättre.

Ranking:
A: 6
B: 1-2-5-4-10-9
C: 12-3-7-11-8
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ms (+15), Gotland (+5), viking90 (+10), asgaya3141 (+5), akkes (+5)
Slark är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td