![]() |
Testar plats till 9,40 på Cokstile(svs) i elitloppet, med det här loppet i kroppen så...
|
Citat:
Det närmar sig vi får se om det dyker upp nån biljett i eftermiddag... |
Cokstile och Cyber Lane är väl klara nu för platser. Tror Redén får med ngn till, fast jag tycker det vore roligare med några andra, än att en tränare har 3-4 hästar med i loppet.
|
Citat:
|
Är Åke Svanstedt på Hail Mary eller Ecurie D helt omöjlig tanke i elitloppet?
Edit: Blev Uffe på Ecurie D. Detsamma gäller Alrajah One borde inte denna vara tänkbar till ngn av dom sista platserna? |
Citat:
|
Intressant att ingen säger ett pip om att Atle tränar Ecurie trots att han är persona non grata för livet. Egen "talk show" om trav har han väl också nu såg jag. Hade inte så mycket koll sedan tidigare på bakgrunden, men han har ju visst blivit dömd två gånger för utpressning av hästägare på stora belopp med hjälp av torpeder.
https://spelbolag.org/atle-hamre-man...brottets-bana/ |
Bazire verkar ångra sig och tackar nej med Dorgoz de Guez bland annat tack vare besluten domarna gjort i de sista han nämner inte just Eric Raffins avstängning o böter utan Robert Berghs och att hästen "inte förtjänar att tävla i Sverige"
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Om ST ligger i lite till hinner de kanske stänga av 4-5 till kuskar/tränare med elitloppsaktuella hästar:whoco5: Men det kanske är planen- stäng av allt och alla som har häst nog att utmana Stall Zets hästar. Årets Elitlopp börjar likna ett praktfiasko innan det ens startat. Det är ju blandningen av Svenska och Utländska hästar som gör elitloppet intressant. Det blir mer tävling när Utländska ekipage är med som inte kör som man räknat med- de sätter färg på loppen helt enkelt. Se bara på Copenhagen Cup Dagen , där vart det frisk tävling i nästan alla lopp. Årets Elitlopp riskerar ju att bli en riktigt tråkig tillställning där de mest är svenska ekipage med, som anpassar sig efter vår trista körning. Alla vet vem som på pappret är bäst och vinkar fram den till spets. Det är ju säkrast så..... Man kan lifta med till ett andrapris istället för att svara ledning och riskera att bli utan prispengar. Elitloppet blir lika spännande som en normal Gulddivisionsfinal. Eller de kanske måste börja bjuda in silverdivisionshästar då många som har ”riktiga” elitloppshästar är avstängda eller tackat nej redan. Misstänker att jag låter rätt negativ men jag tyckte de franska två hästarna och Robbans Hail Mary var bland de intressantaste deltagarna i årets Elitlopp. Stall Zet har fina hästar men jag har fortfarande bitter eftersmak i munnen efter förra årets elitlopp och vill helst slippa se Stall Zet vinna årets upplaga av Elitloppet. Jag kommer nog inte heller fälla några glädjetårar av lycka om Gocciadodoro vinner elitloppet. Senaste veckan har vi mist 3 rejäla utmanare till Stall Zet och Gocciadoros hästar. Jag får väl heja på Aetos Kronos som ligger mig varmt om hjärtat. |
Börjar det inte bli lite tajt snart, för Malmrot? Vad är det, 12 dagar kvar och han har knappt fyllt ett heat?
Eller har han svårt att få tag på Reden? |
Citat:
Videon här, för den som vill ”njuta” https://youtu.be/GqV5eXSvKM4 |
Citat:
Och notera, han höll sig även till ST:s reglemente, han lyfte inte en enda gång handen över axeln... |
Angående Bazires avhopp. Jag anser att man behöver se över regelverket i Sverige och inte minst införa proffsdomare till de stora spelen och se till att det döms likadant oavsett bana. Fransmännens regelsystem behöver nog också ses över, inte minst hur de har dömt utländska ekipage till böter och diskningar i många lopp till förmån för sina egna.
|
Citat:
|
Cokstile inbjuden nu! Inte oväntat efter insatsen i helgen efter låååång frånvaro.
11,80 i plats som jag fick innan helgen börjar kännas intressant. |
Citat:
|
Om nu Fransmännen tackar nej, så är det ju 6 platser kvar att fylla. En plats är ju tingad av segraren på Gävle, så tackar denna JA är ju fem platser kvar. Detta året verkar ju det bli en hästägarkanna för Solvalla mer än ngt elitlopp.
Men nu måste väl i alla fall Seismic wave få en plats. Sedan får väl Cyber Lane en plats, antagligen får Redén också en plats till med ngn häst (Även om jag anser två från samma tränare räcker och speciellt ett år som detta när så många andra tackar nej, annars kan det bli stallkörning osv. Minns förra året med Propulsion) Men vilka ska ta dom två sista platserna? Click Bait tror jag med tur i lottningen kan göra bra i från sig. Vilka hästar tycker ni ska vara med? |
Next D (från Finland), Missle H(om Reden vill), Racing M (representera Jägers) och såklart de två första du nämnde.
|
Få utländska inslag. Har en ISLANDShäst hemma på gården. Men osäker på om Malmrot har mitt nummer...
|
Citat:
Angående Next Direction så känner jag Timo lite grand då han hjälpte mig i början med kontakter på Alko för många år sedan. Så vi pratar regelbundet och denna häst är ju hans dröm såklart, både uppfödare och delägare. Han vill gärna vara med i år, men i alla fall igår så hade ej Malmrot hört av sig. Men enligt honom hade Malmrot för några dagar sedan uttalat sig i Finsk press och sagt där att det ej blir någon finsk representant i årets elitlopp, med undantag om man räkna Nurmos som har en bra chans. Så han var såklart väldigt missnöjd, men kanske kan dessa franska avhopp öppna dörren för honom. Det var därför jag ej räkna upp Next D när jag skrev förra inlägget, annars hade denna häst varit given som 15-16 häst för mig. |
Citat:
|
Don Fanucci Zet och Very Kronos är favoriter just nu på de ledande bettingsidorna, kring 6-7 ggr pengarna.
Ospelbart, om du frågar mig. |
Citat:
Ens ett harmoninserat europeiskt reglmente innan jag blir senil känns som en rejäl högoddsare för mig. |
Citat:
|
Citat:
|
jag spelade på cokstile 70ggr vinnare och plats 16ggr ser ju hyffsat trevligt nu men hade gärna sett en svensk kusk. Jag ville spela redan på 100ggr på atgs konto dagen innan men tyvärr hade man ju spärrat kontot.
kanske sesamic wave men sedan räcker det med svenska ekipage. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
https://www.travsport.se/tavling/pa-...-funktionarer/ Och i många fall tycker jag kanske att reglementets utformande som är problemet mer än att domarna gör fel. Ska de börja välja och vraka mellan när de följer paragraferna och när de frångår dem blir det ju inte så bra. Bättre att man då har allmänt hållen text så får domarna döma i så fall. Om man pratar genande innanför pinnarna t ex: "ett ekipage kan diskvalificeras om det genat innanför flertalet pinnar och bedöms ha vunnit fördel genom att därigenom få en bättre placering i mål". Och inget om att det ska vara utom allt rimligt tvivel eller något sånt som de brukar gömma sig bakom när de friar, domarn dömer det han tror. Man kan tycka när det gäller drivningar att skrift som säger kategoriskt att man inte får lyfta armen över axeln utan att åka på straff inte är bra heller. Men samtidigt, du går ju inte upp där utan att det är för att hämta rejält med kraft och det vill man väl helt enkelt inte att kuskarna ska ha för (o)vana att göra. Oavsett vad det sen landar i för slag. Tillämpningsanvisningarna är ganska lätta att förstå och fullt rimliga egentligen. Sen tycker många att man ska "ha bollkänsla", men domarna ska väl fullständigt skita i att det står två veckor till elitloppet i kalendern när de jobbar. För var slutar det annars? Inte i jämnare bedömningar iallafall, utan i folk som jobbar med bollkänsla och skademinimerar eventuella bojkotter från tränare. -Ja men Robban är ju en schysst kille oftast och vi är ju rädda att han inte ska ställa upp med sin häst om vi sätter honom i utvisningsbåset. Så vi är lite schyssta med han. Även om det går stick i stäv med lagtexten. Vi blundar för lite text när det passar liksom, det gäller att va lite mjuk i knäna och känna in situationen. -Vi förstod ju att Delia var rätt het inför elitloppet där i och med segern och vi ville inte att fransoserna skulle bojkotta. Så även om de inte följde reglerna så såg vi mellan fingrarna. Fuck you ni som får 3000 spänn i böter varendaste gång ni gör det bara för att ni inte har en elitloppskandidat. "Den ena handen får ej användas för enbart drivning med spöet. Spö får ej föras i sidled och får ej användas för slag mot sulky eller hästens utrustning i övrigt. Det är förbjudet att utdela flera drivningar/maningar med spö eller tömmar/tyglar i snabb följd. Det är förbjudet att driva med båda händerna samtidigt samt att driva med någon hand över axelhöjd. Häst får inte drivas utan att hästen fått tid att svara på tidigare drivning eller om hästens placering uppenbart inte kan förbättras." |
Citat:
|
Etonnant lär få en förfrågan nu, slog ju Davidson du Pont och den tidigare elitloppsklara stallkamraten i Caen, tämligen enkelt dessutom...påminde om Earl Simon förra året...
|
Och där fick Nurmos en rosa biljett.
|
Nu börjar det fyllas på Cyber Lane och Gelati Cut inbjudna med!
|
Citat:
Cyber Lane däremot, bli intressant, med rätt spår för sig själv och fel spår för konkurrenterna. Tycker att den visade lite uppryckning senast i Cph-Cup. Från spets så, över den korta distansen. 17ggr hos svenska spel. |
Då var Click Bait inbjuden.
|
Citat:
|
Citat:
Harran Boko hade fan varit mer intressant enligt mig, men de kanske är tur jag inte har nåt o säga till om |