![]() |
Nu kör Svenska Spel en Challenge där man ska tippa vilka hästar som når bäst resultat i Elitloppet i år. Den satte jag förra året. Riktigt kul spel faktiskt, inte bara därför att jag vann men ändå. Pållarna måste ju dessutom ta sig till finalen.
|
Synd att man inte tar ut Månlycke i Elitkampen. Nu är det upplagt för Odd Herakles trots ett åttonde.
|
Citat:
|
Undrade vad för konstig låt som spelades under defileringarna på Bollnäs i kväll:lol:
https://m.youtube.com/watch?v=Udee7zaeZB8 |
Citat:
Adielsson har kört helt enligt Svantes syn på hur man ska köra häst. Med andra ord inga Svanstedtssvepningar för att sedan hålla igång för fulla muggar sista biten. Tyvärr var förtidsoddset inget att hurra för men nu efter spårlottningen är det mer lockande. Hoppas på en bra resa i försöket (hitta ner i hyfsat läge, alternativt hjälp med tempot) som leder till finalplats. Väl där hoppas jag att de provar någon form av stängt huvudlag och då tror jag att det kan bli åka av... Har helt ärligt inte sett ut som hästen varit riktigt trött i någon av sina starter. Mer inte kunnat hålla samma fart eller inte kommit ikapp (se huvudlagsändring). Känslan är att detta kan vara en superstjärna i vardande. Så våga nu firma Adielsson/Båth!!! Jag håller tummarna för er! :clap::clap::clap: |
Citat:
|
btw sticker inte 40 vinnare 7,50 plats ut nu ... på Cyper Lane (Unibet) ... ??
(Nog sitter platsen 1 av 5 ... minst ?) |
Citat:
Personligen tror jag inte mycket på Cyber Lane men visst startsnabb är han och kanske får spets i försöket vilket kan leda till final. Väl där är det samma visa med startsnabb häst och innerspår är troligt även där i så fall kanske det kan bli en plats med tanke på startsnabbheten hos motståndarna. Men jag har ändå svårt att tro på Cyber Lane mot dessa hästar. Tror helt enkelt han inte räcker till och med tanke på att det finns så många starka hästar kommer det högst troligt bli full fart hela vägen. :cheers: |
Jag börjar tro att Ecurie D. vinner Elitloppet i år, så nu har jag lirat och väntar på att få casha in. :KO:
|
Citat:
BFROM redan i försöket och toppform kan det sammanfattas med. Det hade varit mycket intressantare om det hade kommit någon info om hur de tänker kring jänkarvagn ffg??? Eller som jag varit inne på någon ändring av huvudlaget? Hoppas någon slipad travreporter kollar upp detta och att infon går att läsa någonstans (helst då utan att behöva betala dyra pengar för informationen)! Edit: Läste nu en annan intervju i Ronden och där kom infon om inga ändringar på vare sig sulky eller huvudlag. Tråkigt tycker jag men antar att de har koll på vad de gör... |
Citat:
Som han bryter i svängen känns det omöjligt spår ett är inte bra för honom men förstås bättre än 6 7 8 så någon gnutta tur hade han och från tredje inner kan det lösa sig, visst. Jag var imponerad av honom i Köpenhamn men går han som tidigare i svängen får han lita på turen. Såvida han inte är en ny häst får man väl bara konstatera att han i finalen förra året valde spår 3 trots försöksvinst och att det måste ligga något bakom det valet!? Nåväl vi får upplösningen på Söndag! |
Billie De MontFort 09,5.
Wild Love 11,9. Lite race på gång? |
Citat:
Fria Tider? |
Citat:
Ett ständigt jävla gagg, är detta verkligen en "diskussion" som hör Elitloppet till? |
Citat:
Svepande påståenden utan att visa vilken eller vilka källor som står till grund för saluförd ”verklighetsuppfattning” är inget förutom ” ett jävla gagg” och tillhör sophögen. |
Citat:
|
Citat:
“Sweden is really the basket case” “They call themselves a moral superpower” — Ayaan Hirsi Ali, Somali-born Dutch-American activist, feminist, author, scholar and former politician. |
Digital Dominance den kan ni spika vart den än dyker upp i nästa start
Hade spikat den och när jag tittar på repris efter repris så blir jag mer och mer övertygad att det är loppets vinnare med lucka i sista sväng, brukar ju alltid bli luckor i långloppen. Men inget ont om segraren. Men lite bitter på att missa sjuan. |
Citat:
gällande Ecurie D? |
Citat:
|
Citat:
Ok, Fria Tider var alltså källan:) Denna nätpublikation med hemlig ägare i öst vars journalistiska bidrag är att skapa mönster av enskildheter och meningar helt utryckta ur sitt sammanhang. Jag hade hoppats på åtminstone Blondinbella som källa;) |
Citat:
Triggernometry Episod: Ayaan Hirsi Ali - Women Are Paying the Price for Political Correctness Ett av otaliga exempel. Den oundvikliga självbildsrevisionen hos svenskarna blir varken enklare eller mindre smärtsam av att man skjuter upp ärligt betraktande av sin omvärld. |
Kan ni snälla ta den där diskussionen på Flashback och inte i tråden om dagens Elitlopp?
|
Sjukt roligt att lyssna på att så gott som varje ekipage ska ladda som svin i försöken. Kan bli skoj.
|
Citat:
|
Citat:
|
Vi har genom åren sett ett antal betrodda Elitlopps hästar som inte pallat 2 heat samma dag. Min magkänsla är att Mono Viking, Aetos Kronos och Coktail är hårdingar som pallar detta upplägg både fysiskt och psykiskt. Men bara spekulationer.
Psst Mono Viking ser fin ut i snabb värmning. Dagens luring ! Vivid Wise As har ju varit min förhandsvinnare men spår 1 i försöket känns tufft. Stor galopprisk med gula faran i jollen. |
Testar detta
TVILLING Inlämnat: 2021-05-30, 15:24 Solvalla Lopp 6 Söndag 2021-05-30 Start: 15:30 Kostnad: 150,00 kr Vadet gäller startnummer Hästar 2, 3, 4 3 x 50,00 kr = 150,00 kr. Totalt: 150,00 kr. Rättningskod: FNF WTR XPD |
TRIO
Inlämnat: 2021-05-30, 18:06 Solvalla Lopp 12 Söndag 2021-05-30 Start: 18:10 Kostnad: 100,00 kr Vadet gäller startnummer Plac. 1:a: 1 Vivid Wise As 2:a: 3 Ecurie D. 3:a: 4 Don Fanucci Zet 1 x 100,00 kr = 100,00 kr. Totalt: 100,00 kr. Rättningskod: KWD RTS RVF |
Citat:
Jag e inte bitter...;) |
Citat:
Redovisade 5 av 8 finaldeltagare innan lottningen till försöken och 2 av 3 plats hästar i finalen. Ingen skugga över vinnar hästen Don Fanucci Zet men Stall Zet och Rede’n som i egenskap av VD är fifflar Stallets och skattesmitarens talesman ger en besk eftersmak. |
När stall Zet och Reden vinner är det lite som när Chelsea vinner CL.
Visst är det för att dom är bra, men det känns bara inte bra.... Nu kanske ST kan vakna ur sitt koma och dela ut sitt straff till Reden för proppengate |
Min feeling här att många inte gläds med Daniel Redén vinst. Jag håller med fullständigt och det har inte bara med föregående år att göra. Jag gillar inte alls hans sätt. Han är säkert bra på alla vis, men jag kan bara bedöma efter vad jag ser och läser. Det är kanske det som är problemet. :innocent:
Stängde av TV:n direkt efter målgång. :skamsen: |