Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-04-25, 17:27   #1
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Elitloppet 2021 30 Maj


Dryga månaden kvar till Elitloppet, det lutar väl åt att det blir utan publik i år igen eller åtminstone väldigt begränsad publik.

Här har vi en tråd där vi kan diskutera vilka hästar som fått den rosa biljetten eller vilka ni tycker borde få en biljett. Vem är er favorit till att vinna eller skrälla?

Listan på hästar som fått en biljett:

Ecurie D | 5årig hingst | Tränas av Frode Hamre | Körs av Björn Goop?
Don Fanucci Zet | 5 årig hingst | Tränas av Daniel Redén | Körs av Örjan Kihlström?
Vivid Wise As | 6 årig hingst | Tränas av Alessandro Gocciadoro | Körs av Gocciadoro?
Aetos Kronos | 5 årig hingst | Tränas av Jerry Riordan | Körs av Magnus A Djuse
Hickothepooh | 9 årig valack | Tränas av Trond Anderssen | Körs av Vidar Hop?
Very Kronos | 7 årig hingst | Tränas av Svante Båth | Körs av Erik Adielsson?
Milliondollarrhyme | 7 årig valack | Tränas av Fredrik B Larsson | Körs av Fredrik B Larsson
Heavy Sound | 9 årig valack | Tränas av Daniel Redén | Körs av Kenneth Haugstad
Moni Viking | 8 årig hingst | Tränas av Björn Goop | Körs av Björn Goop
Cokstile | 8 årig hinst | Tränas av Mattia Orlando | Körs av?
Seismic Wave | 6 årig valack | Tränas av Timo Nurmos | Körs av Kontio/Sjöström?
Cyber Lane | 8 årig valack | Tränas av Johan Untersteiner | Körs av Johan Untersteiner
Gelati Cut | 5 årig hingst | Tränas av Romain Christian Larue| Körs av Gabriele Gelormini?
Click Bait | 5 årig hingst | Tränas av Stefan Melander | Körs av? (Per Lennartsson kanske?)
Gareth Boko | 8 årig hingst | Tränas av Jerry Riordan | Körs av Mats E Djuse
Bahia Quesnot | 10 årigt sto | Tränas av Junior Guelpa | Körs av Junior Guelpa?


Heat Grön:

1 Vivid Wise As – Alessandro Gocciadoro

2 Moni Viking – Björn Goop

3 Milliondollarrhyme – Fredrik B Larsson

4 Aetos Kronos – Magnus A Djuse

5 Hockothepooh – Vidar Hop

6 Bahia Quesnot – Junior Guelpa

7 Cyber Lane – Johan Untersteiner

8 Don Fanucci Zet – Örjan Kihlström

Heat Blå:

1 Cokstile – Vincenzo Gallo

2 Heavy Sound Sound – Kenneth Haugstad

3 Seismic Wave – Claes Sjöström

4 Gelati Cut – Gabriele Gelormini

5 Gareth Boko – Mats E Djuse

6 Ecurie D. – Ulf Ohlsson

7 Click Bait – Per Lennartsson

8 Very Kronos – Erik Adielsson

Senast redigerad av viking90 den 2021-05-23 klockan 16:59.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-25, 17:46   #2
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56998
Standard

Tae Kwon Deo Anmäld för årsdebut i Kalmar på fredag. En av världens bästa hästar. Adrian Kolgjinis snöpligaste galopp i karriären i elitloppet i fjor. Får dom den i topplag om en månad kan det vara vinnaren i år.

Racing Mange var också med i elitloppet i fjor. Också en världsstjärna i sina bästa stunder och kort distans ett plus. Ska först ut i finalen i paraolympiatravet men sedan matchas den sannolikt för elitloppet igen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-25, 19:05   #3
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Hur stor är restaurangen? Den borde man väl fylla upp med publik.

Ska bli roligt att se hur Ecurie D står sig.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-26, 08:11   #4
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 735
Sharp$: 37609
Standard

Det ska ju till att det blir en internationell tillställning och några fransoser lär komma samt några hästar från grannländerna. Kanske någon italienare och möjligen någon amerikan. Många frågetecken såhär i covid-tider just nu så att gissa vinnare är svårt.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-26, 11:36   #5
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det ska ju till att det blir en internationell tillställning och några fransoser lär komma samt några hästar från grannländerna. Kanske någon italienare och möjligen någon amerikan. Många frågetecken såhär i covid-tider just nu så att gissa vinnare är svårt.
Om jag fattat rätt tänker man inte lägga några pengar på att flyga in hästar i år. Det är alldeles för osäkert med alla restriktioner och nedstängningar. Det gör att vi nog ändå få se oss omkring i närområdet vad som finns tillgängligt.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-26, 16:11   #6
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Tae Kwon Deo Anmäld för årsdebut i Kalmar på fredag. En av världens bästa hästar. Adrian Kolgjinis snöpligaste galopp i karriären i elitloppet i fjor. Får dom den i topplag om en månad kan det vara vinnaren i år.

Racing Mange var också med i elitloppet i fjor. Också en världsstjärna i sina bästa stunder och kort distans ett plus. Ska först ut i finalen i paraolympiatravet men sedan matchas den sannolikt för elitloppet igen.
Om allt är normalt kommer dessa två inte göra annat än att ta upp platsen för någon annan utfyllndadshäst.

Om någon av dem kommer med i loppet så har man helgens livlina i form av "går inte till final".

Om någon av dem blir uttagen så är det knappast av någon annan anledning än att skåningarna ska lockas till Solvalla...... ( hmm....fast det lär ju dröja tills det blir publik "som vanligt" på Elitloppshelgen. Jag är inne på att det inte blir "som vanligt" förrän tidigast 2023. )
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-26, 22:45   #7
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Om allt är normalt kommer dessa två inte göra annat än att ta upp platsen för någon annan utfyllndadshäst.

Om någon av dem kommer med i loppet så har man helgens livlina i form av "går inte till final".

Om någon av dem blir uttagen så är det knappast av någon annan anledning än att skåningarna ska lockas till Solvalla...... ( hmm....fast det lär ju dröja tills det blir publik "som vanligt" på Elitloppshelgen. Jag är inne på att det inte blir "som vanligt" förrän tidigast 2023. )
Märklig analys. Tae Kwon Deo har definitivt kapacitet att vara topp 3 i Elitloppet. Racing Mange är ju på gränsen till att få vara med men hävdade ju sig hyfsat förra året.
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-26, 23:24   #8
 
Reg.datum: sep 2020
Inlägg: 151
Sharp$: 659
Standard

Aetos Kronos imponerade något vansinnigt senast. Vinnare av Elitloppet i år månne?
Slark är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-27, 12:51   #9
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 22
Sharp$: 2995
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Tae Kwon Deo Anmäld för årsdebut i Kalmar på fredag. En av världens bästa hästar. Adrian Kolgjinis snöpligaste galopp i karriären i elitloppet i fjor. Får dom den i topplag om en månad kan det vara vinnaren i år.

Racing Mange var också med i elitloppet i fjor. Också en världsstjärna i sina bästa stunder och kort distans ett plus. Ska först ut i finalen i paraolympiatravet men sedan matchas den sannolikt för elitloppet igen.
Är du full Olle?????
cava är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-27, 15:58   #10
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56998
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cava Visa inlägg
Är du full Olle?????
Jag håller mig från tangentbordet vid sådana tillfällen.

Jag minns inget elitlopp hittills där inte två hästar av deras kaliber fullt realistiskt hör hemma bland de 16 deltagarna. Sen gäller det ju att Tae Kwon Deo ser bra ut på fredag i årsdebuten så klart för det är ju bara en månad till årets största lopp i Sverige.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-27, 17:22   #11
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 22
Sharp$: 2995
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jag håller mig från tangentbordet vid sådana tillfällen.

Jag minns inget elitlopp hittills där inte två hästar av deras kaliber fullt realistiskt hör hemma bland de 16 deltagarna. Sen gäller det ju att Tae Kwon Deo ser bra ut på fredag i årsdebuten så klart för det är ju bara en månad till årets största lopp i Sverige.
Lugnt , mest över de gigantiska superlativen du öser över hästarna...en av världens bästa häst, kul
cava är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-27, 18:51   #12
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kgrh Visa inlägg
Märklig analys. Tae Kwon Deo har definitivt kapacitet att vara topp 3 i Elitloppet. Racing Mange är ju på gränsen till att få vara med men hävdade ju sig hyfsat förra året.
Vi får se. Jag menar iaf på fullt allvar att jag kommer att spela så mycket jag får på att dessa inte går till final.

Och om de kommer med så är det för att det ändå måste komma med 16 ekipage och för intressets skull är det bra med spridning över landet. Lite som ett slags flagghästar inom landet.

"Landskapshäst".

Det är bara med starka lokalpatriotiska skåne-glasögon som man kan se dessa två som världsartister eller seriösa utmanare till Elitloppssegern. Minst en hel klass lägre än de redan inbjudna.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-27, 19:13   #13
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56998
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Vi får se. Jag menar iaf på fullt allvar att jag kommer att spela så mycket jag får på att dessa inte går till final.

Och om de kommer med så är det för att det ändå måste komma med 16 ekipage och för intressets skull är det bra med spridning över landet. Lite som ett slags flagghästar inom landet.

"Landskapshäst".

Det är bara med starka lokalpatriotiska skåne-glasögon som man kan se dessa två som världsartister eller seriösa utmanare till Elitloppssegern. Minst en hel klass lägre än de redan inbjudna.
Nä. Det är ingen lokalpatriotism.

I sin senaste start som var Hugo Åbergs i fjor var Tae Kwon Deo trea. Slog bland annat årets elitloppsfavorit Ecuire D i det loppet. Så det är absolut en världsstjärna en bra dag.

Racing Mange var tvåa i sitt elirloppsförsök i fjor på 09,5 och sexa i finalen liksom i Hugo Åbergs. Imponerade enormt i fjor helgen innan elitloppet när den vann i Gävle också på en 09 tid och fick därmed inbjudan till elitloppet.

Hästar på den nivån kallar jag världsstjärnor och inte lokala sådana. Precis som att en fotbollsspelare som spelar i en VM final är en världsstjärna medan en spelare som vinner skytteligan i div 2 norra får kallas en lokal stjärna.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-27, 19:49   #14
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Nä. Det är ingen lokalpatriotism.

I sin senaste start som var Hugo Åbergs i fjor var Tae Kwon Deo trea. Slog bland annat årets elitloppsfavorit Ecuire D i det loppet. Så det är absolut en världsstjärna en bra dag.

Racing Mange var tvåa i sitt elirloppsförsök i fjor på 09,5 och sexa i finalen liksom i Hugo Åbergs. Imponerade enormt i fjor helgen innan elitloppet när den vann i Gävle också på en 09 tid och fick därmed inbjudan till elitloppet.

Hästar på den nivån kallar jag världsstjärnor och inte lokala sådana. Precis som att en fotbollsspelare som spelar i en VM final är en världsstjärna medan en spelare som vinner skytteligan i div 2 norra får kallas en lokal stjärna.

Ecurie D var med för att se och lära i fjoLårets Åbergs. Att slå den där var något TKD bara skulle göra. Lär aldrig slå den igen dock.

Racing Mange fick väl ändå husera ganska fritt i spets på Gävle ifjoL? Inte långt ifrån att bli upphunnen av Conrads Rödluva. Gävleovalen är räsersnabb. Lägg på minst 1-1,5s på tider från den banan. Jag har betydligt högre krav för att jag ska bli enormt imponerad.

2a i försöket ifjoL tack vare kusken. Spårsnålt bakom en enorm Cokstile. I finalen blev han sist av de icke diskvalicerade ekipagen efter en mer offensiv styrning. Eller final-6a om man vill skönmåla en smula.

Jag konstaterar mest bara att jag aldrig kan tro att det var en slump att det var just J-hästar som togs upp....

Själv hoppas jag givetvis på att de kommer med och blir så betrodda som möjligt. Allra helst i var sitt heat så att jag kan lira dubbeln.

Eliten är definitivt vassare i år än ifjoL.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
finkel (+10)
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-28, 10:27   #15
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

Har inte tänkt på det så innan, men nu när du säger det så inser jag att det är rätt rimligt att ha en skånsk kvot i Elitloppet, på samma sätt som att man brukar sträva efter att försöka få in någon fransk, någon amerikan, någon finsk, någon norsk osv. Kanske 6-7 av 16 kan vara rimligt.

Mer seriöst så får vi väl se hur det går, jag tror Tae Kwon Deo har minst lika goda chanser att vinna det som många andra. Skulle jag få välja mellan realistiska kandidater kanske följande startfält hade varit det jag kommit fram till (de redan inbjudna överst):

Ecurie D
Don Fanucci Zet
Aetos Kronos
Vivid Wise As

Milliondollarrhyme
Cyber Lane
Very Kronos
Missle Hill
Double Exposure
Tae Kwon Deo
Delia De Pommereux
Cleangame
Bahia de Quesnot?
Manchego (med Johnny T i sulkyn?)
Moni Viking (kanske mer aktuell för Harpers, men tror inte att han gjort bort sig i Elitloppet)
Next Direction (finsk kvot)

Milligan's School, Handsome Brad, Who's Who och Sorbet är väl de svenska som är precis utanför, men i form kan de definitivt hävda sig.
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td