Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Örebro 1 maj (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/47816-v75-orebro-1-maj/)

olle 2021-04-25 19:07

V75-Örebro 1 maj
 
Örebro Intl fick sig ett rejält lyft i år. Dubbelt så högt förstapris har framförallt lockat några kanoner på tillägg som man inte såg i fjor. Sen är det trist att stoeliten med flera riktiga reklamhästar inte kom med på V75. Några av loppen hade så många anmälda att dom kunde kört delade proppar och fått till två riktigt bra lopp. Men en härlig lördag att se fram emot.

V75-1

Man ska väl i första hand leta vinnare på framspår på spetsbanan Örebro, men direkt när man såg startlistan var det skorycken på Il Duce Boko och Eddy West man noterade direkt. Borde innebära rejält förbättrade insatser om det blir så på lördag och om det funkar. Speciellt Claes Sjöströms hästar brukar lyfta sig rejält barfota.

Annars är väl kanske förstahästen oerhört kapabla Sato som nu för andra starten dessutom körs av en riktigt bra kusk.

Victory Lee fast med rubbet på Jägersro i onsdags. Barfota jätteplus. Kanonläge.

Big Shot fick spår 8 i volten. Löser det sig är den också ett vinstbud.


V75-2

Här måste ett tvåhästarslås vara odyrkbart. Två riktiga kanoner i Farlander Am och Seismic Wave. Årsdebut för den senare. Men tänk på att den gjorde årsdebut också i fjor denna omgång och vann då enkelt från bakspår. Vinst är väl inte lika nödvändigt för Fatlander Am då den ju redan vunnit ett försök och därmed ska vara klar för finalen.

V75-3

Detta ser ut som ett ruggigt spelvänligt diamantstoförsök. Här skulle man kunna skriva om 10 hästar som har chans att vinna. Nöjer mig med global benefit. Spår 1 och Magnus Djuse och en häst som gått bra på slutet. Nu ska man rycka skorna för första gången och det gör den till söndagsvinnaren på att det ger en rejäl extra växel.

V75-4

Detta klass 2 försök blir nog rejält spelvänligt nu när den troliga favoriten från Redenstallet Versache Face fick spår 12. Det är verkligen inget önskeläge i Örebro.

Min vinnare blir just nu Oliver Hall med Stefan Persson från spår 2. Barfota runt om ffg senast slutade med vinst och nu dessutom anmält jänkarvagn för första gången som Stefan Persson är väldigt skicklig på att få ut Max av. Dock har jag lite dålig koll på hästarna i loppet innan jag läst på ska erkännas. Dock måste såklart Max Håleryd nämnas. Den har gjort två kanonlopp i rad och från framspår hade den blivit söndagsvinnaren.

V75-5

Mycket fint lopp detta. Chiru svarade för en fin årsdebut och hade kanske hoppats på att Nurmos skulle rycka skorna nu men verkar inte bli så. Dessutom spår 7.
Stepping Moneyboy bara vinner och vinner men något osäker på om spår 1 är optimalt . Får kolla upp startsnabbheten.

Mandela Zon räknas. Den fick ett mellanlopp senast på orten. Pacific Kingdom varit ruggigt bra och Jepson verkar ha valt den. Spåret blev dock nog inte vad man hoppats på. Cash Cowboy inget vidare senast men nu kör Erik A igen. Intressant skoryck på Certainly.
Härligt lopp som sagt.

V75-6

Sista uttagningen till olympiatravet och Sorbet är väl den av de två kanonerna som är mest angelägen att vinna eftersom Very Kronos ska vara finalklar . Blev därför lite förvånad att den kommer ut här en vecka innan finalen. Man vill kanske testa distansen inför elitloppet? Några riktigt bra hästar till men dessa två är de riktiga kanonerna.

V75-7

Har goda minnen från detta lopp i fjor när jag satte sjuan. Mattias Djuse ryckte då skorna på Electrical Storm och vann som halvskräll.

I år är det mycket högre klass på tilläggshästarna . Går ju så här på söndagen inte säga annat än att Moni Viking ska vinna detta. Vann ju t ex Åbys stora pris över lång distans i Augusti och var med i PDA för några månader sedan. Anmäld barfota runt om.

Annars vimlar det av bra hästar i loppet.

Sammanfattningsvis en omgång som håller oerhört hög sportslig klass och som ser rätt kul ut att leta spel till också.

Garmol 2021-04-26 03:48

Seismic Wave plockar ner Farlander Am från dödens och får en Elitloppsinbjudan!

Very Kronos trivs med täta starter och kommer inte köras preparé inför Paralympiatravet. Kan springa en enorm tid på lördag om det blir överpace vilket det ser ut att kunna bli.

Moni Viking givetvis ensam på plan.

olle 2021-04-26 06:40

Citat:

Ursprungligen postat av Garmol (Inlägg 744889)
Seismic Wave plockar ner Farlander Am från dödens och får en Elitloppsinbjudan!

Very Kronos trivs med täta starter och kommer inte köras preparé inför Paralympiatravet. Kan springa en enorm tid på lördag om det blir överpace vilket det ser ut att kunna bli.

Moni Viking givetvis ensam på plan.

Man kan å andra sidan också misstänka att Very Kronos inte ska gå i botten eftersom det är anmält med skor även i denna start. I finalen nästkommande lördag lär dom plockas av igen. Men vi får väl se vad som sägs i veckans intervjuer.

Shooter 2021-04-26 08:08

Farlander AM är struken och har lämnat walk over till Seismic Wave. Sorbet mot Very Kronos, om Sorbet håller upp ledningen. Annars tar Very Kronos det. Floris Baldwin är en vettig häst, men jag tror inte den vinner det här. Moni Viking tar hem sista.

viking90 2021-04-26 08:37

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 744893)
Farlander AM är struken och har lämnat walk over till Seismic Wave. Sorbet mot Very Kronos, om Sorbet håller upp ledningen. Annars tar Very Kronos det. Floris Baldwin är en vettig häst, men jag tror inte den vinner det här. Moni Viking tar hem sista.


Struken för hälta ja, hoppas det inte är nåt allvarligt.
Slänger ut en varning redan nu för McGarret i första avdelningen, den besitter fin form senast var man två efter ett fint sista ½ halvvarv.
Gången innan det var man 3a slagen 1 längd av klassklättraren Sweetman!

Air Space! (avd4) Galopp senast avslutade dock snabbt sista 300m (1,09 tempo) till en andra plats!

viking90 2021-04-26 10:23

Citat:

Ursprungligen postat av viking90 (Inlägg 744896)
Struken för hälta ja, hoppas det inte är nåt allvarligt.
Slänger ut en varning redan nu för McGarret i första avdelningen, den besitter fin form senast var man två efter ett fint sista ½ halvvarv.
Gången innan det var man 3a slagen 1 längd av klassklättraren Sweetman!

Air Space! (avd4) Galopp senast avslutade dock snabbt sista 300m (1,09 tempo) till en andra plats!

Ajdå det verkar vara illa där an med Farlander AM :sad:

https://www.expressen.se/sport/trav/...-for-sitt-liv/

Efterhandaren 2021-04-26 12:20

Citat:

Ursprungligen postat av viking90 (Inlägg 744911)
Ajdå det verkar vara illa där an med Farlander AM :sad:

https://www.expressen.se/sport/trav/...-for-sitt-liv/

Usch vad tråkigt. Låter verkligen inte bra.

kazire 2021-04-26 12:33

Med Farlander Am borta ligger väl vägen öppen för Seismic, tycker dock att Merritt avslutade riktigt vasst senast och kanske dubblar med den.

kazire 2021-04-26 13:21

Har jag sett rätt så skickar Riordan upp bara en häst Halo Am, i ett öppet lopp så skulle det kunna vara en chansspik.

Slark 2021-04-26 16:10

Farlander Am död. Helt sjukt. :cry:

Tipsb 2021-04-26 17:51

Citat:

Ursprungligen postat av Slark (Inlägg 744961)
Farlander Am död. Helt sjukt. :cry:

Trist, var en fin häst man gillade att se. Hade fin spurtförmåga.

virre82 2021-04-27 07:30

Avd4 Åke rycker skorna på (Love youare) cherry oh baby, fint matchade på pengar och hemmaplan, har huggit pallplats i de fyra sista. Till 4,5%

virre82 2021-04-28 14:29

Citat:

Ursprungligen postat av virre82 (Inlägg 745024)
Avd4 Åke rycker skorna på (Love youare) cherry oh baby, fint matchade på pengar och hemmaplan, har huggit pallplats i de fyra sista. Till 4,5%

Nu är det ändrat från bfro och blev rätt ointressant

NicklasA 2021-04-29 05:32

Skulle vara så sjukt kul om OTP vann på lördag och sen få se Takter i sulkyn bakom honom i finalen. Kommer ju inte ske, men det hade varit kul som sagt :)

Fagerdahlen 2021-04-29 07:23

En bra skräll finner vi i McGarret. Tidsfråga innan han sätter nosen först

mackpeter 2021-04-29 20:14

Om inte strykningar ställer till det blir mitt bolagssystem:

1) 2,3,5,6,8,9,10,11
2) 6
3) 1,2,4,8,10,12,13,15
4) 1,3,4,5,9,10,12
5) 7
6) 5
7) 1,5,6,9,10,12,13

Kostar 1568:-.

makro123 2021-04-30 07:55

Hur är spår 1 bakom bilen på Örebro?

Gotland 2021-04-30 08:38

Citat:

Ursprungligen postat av makro123 (Inlägg 745475)
Hur är spår 1 bakom bilen på Örebro?

Fram till 2010 var det riktigt uselt då bilen släppte fältet väldigt tidigt efter kurvan. Men 2010 flyttade man fram starten så att bilens släpper fältet lite längre in på rakan. Det har gjort att spåret blivit bättre men anses väl ändå inte som optimalt.

I följande dokument finns det en hel del spännande man kan få fram kring just spår på olika banor
https://www.travsport.se/siteassets/...-2020-bana.pdf

:KO:

Edde 2021-04-30 13:10

Citat:

Ursprungligen postat av Fagerdahlen (Inlägg 745365)
En bra skräll finner vi i McGarret. Tidsfråga innan han sätter nosen först

Bra häst,dålig kusk

makro123 2021-04-30 13:11

Citat:

Ursprungligen postat av Gotland (Inlägg 745477)
Fram till 2010 var det riktigt uselt då bilen släppte fältet väldigt tidigt efter kurvan. Men 2010 flyttade man fram starten så att bilens släpper fältet lite längre in på rakan. Det har gjort att spåret blivit bättre men anses väl ändå inte som optimalt.

I följande dokument finns det en hel del spännande man kan få fram kring just spår på olika banor
https://www.travsport.se/siteassets/...-2020-bana.pdf

:KO:

Tack för info :D

hoola 2021-04-30 14:09

Daniel Berglund V75 Örebro på Service Plays

olle 2021-04-30 17:03

Två förtidsspel är gjorda:

100 kr vinnare på global benefit i avd 3 till 5,50 hos svenska spel.

Motivering: jag drog upp skorycket redan i min analys i söndags. Lite mer pluggande har stärkt min uppfattning att det är ett spelvärt odds. Spetsfavorit, toppkusk som tror på toppchans och kretsen tror första barfota kommer ge rejäl effekt. När dessutom tipstjänster tokhyllar, hyllade Berglund spikar t ex, så har jag svårt att tro att totooddset hos atg kommer gå över 4 ggr.


100 kr vinnare på Mandela Zon i avd 5 till 6,50 hos Unibet

Motivering: Sett att det lyst första barfota runt om i veckan men enda intervjun jag hittade, den i V75 Guiden, sa skor som vanligt. För betaltjänsten spelvärde går dom nu i intervjun ut med att det ska bli barfota runt om för första gången och hästens far, maharajah, blev väl 100 meter bättre när man plockade skorna på den. Tror det blir drag även på det skorycket och ett totoodds långt under 6,50.

Kan bli ytterligare något spel i morgon men har inte spelbudget som tillåter att bränna så mycket mer än 200 kr.

Gotland 2021-04-30 17:14

Dunkar in denna här med! In och kika!



Lycka till!

:KO:

Tipsb 2021-04-30 17:49

Citat:

Ursprungligen postat av makro123 (Inlägg 745475)
Hur är spår 1 bakom bilen på Örebro?

V75 autostart sedan 2014 (111 lopp)
Spår 1 Örebro (Auto)
Streckat i 14,66 % i genomsnitt
Segerprocent 6,73 % i genomsnitt

V64 autostart sedan 2014 (324 lopp)
Spår 1 Örebro (auto)
Streckat i 11,29 % i genomsnitt
Segerprocent 11,65 % i genomsnitt

Skaegget 2021-04-30 18:02

Citat:

Ursprungligen postat av Edde (Inlägg 745536)
Bra häst,dålig kusk

Det där handlar till stor del om tycke och smak, men Micke J är i mina ögon ingen "dålig kusk".
Han är väldigt offensiv iaf. Till skillnad från många andra kuskar. Det ska han ha kudos för.

Efterhandaren 2021-04-30 18:30

Citat:

Ursprungligen postat av Edde (Inlägg 745536)
Bra häst,dålig kusk

Dålig kusk ? Nja i min värld är Micke J en bra kusk som oftast ger hästarna chansen och en grym spetskusk. Du får förklara för en som int begrip ?

Edde 2021-04-30 19:43

Citat:

Ursprungligen postat av Efterhandaren (Inlägg 745574)
Dålig kusk ? Nja i min värld är Micke J en bra kusk som oftast ger hästarna chansen och en grym spetskusk. Du får förklara för en som int begrip ?

Som regel är det storkuskarna som vinner på V75. Och när det väl skräller så skräller det rejält som förra veckan,hoppas inte för mycket bara.

Stankarn 2021-04-30 20:03

Stänkarns´ fredagstankar
 
Halvdagsledig och äntligen lite tid att plugga på Örebros V75:a. Har inte läst allt och plöjt lopparkivet ordentligt, men finns redan lite intressanta drag.

Och det kommer att behövas. Tar man en snabb tur bland Coop, Ica och de andra lokal andelssystemsläggarna så är det helt uppenbart att det kommer att bli jackpot om favoriterna sitter och det inte ramlar in minst två enprocentare i garderingsloppen.

Så, spikar ni Nurmos båda megafavoriter och dessutom Björns stridsvagn i sista så ska det till att smälla rejält i garderingsloppen för att det ska bli några pengar att skriva hem om.

Alternativet är att hitta ett par spikar utanför favorittrion så att man kan gardera ett eller ett par av dem. Skulle vara spännande att se hur många som är kvar efter att det ramlar in in oddsare i första avdelningen och sedan att Seismic Way lägger....

Alternativa spikförslag:

V75:4 - 10 Max Håleryd
Två rakar segrar efter att hemmatränare Partanen dragit skorna och satt upp Björn Goop i sulkyn. Krossade packet från dödens senast. Har förmodligen bästa spåret här, i rygg på spetsande (?) Jepsson och Goop kan vänta med att sätta in stöten tills läget uppstår. Värsta konkurrenterna har spår innanför och spår längst ut. Inga vinstlägen direkt. 24% och andrahandare på det.

V75:4 - 6 Mandela Zon
Var fantastiskt duktig tycker jag, näst senast. Lite "trög" Maharajah-avkomma, tar en liten stund innan han får upp farten 200 kvar men intrycket sista 100....! Och inga rundningsmärken han städar av. Jag har nedåt 1.09 sista 500, det måste räcka bra i det här gänget. 15%.

V75:4 - Floris Baldwin
Fick lite vatten på min kvarn senast. Nej, 12,2 2140 meter var ingen bra värdemätare på "Cabben". Och nu har vi ett guldlopp där 5 Very "redan klar för final" Kronos är favorit med 50% på strecken. VAr "sådär" senast, låt vara att det var årsdebut, men han fick ett perfekt lopp av Adielsson i andrapar utvändigt, kunde jacka på i rygg på WW som gick en riktig repa på bortre lång, men var väl inte mer än ok som tvåa? Säkert bättre idag men undrar hur Adielsson lägger upp taktiken.

!0-årige Sorbet förväntas hålla upp "innersniffen". För enligt Nybrink i dagens upplaga av Pravda så är han världens bästa kusk från just innern. Gäller att han är på tårna för jag tror att Magnus A kommer att ladda med 3 Floris Baldwin. Och om inte Very Kronos töms helt, kan det vara en hygglig hans på en Örebroare. 10%.


Stänkarna:

V75:1 - 9 Il Duce Boko

Fredrik Linder påtagligt optimistisk med sin Surfare. Men hittar han verkligen till spets? Örjan är Örjan och han är ju snabb i benen. Men han var ju helt chanslös att hålla nån spets från innerspåret på Åby. Jag tycker nog att både 2 Sato och 10 Eddy West är bättre hästar. Särskilt den sistnämnde, men där verkar kusken väldigt tveksam till barfotabalans i morgon. Så jag förordar Lugauer istället, där det inte är nån tvekan om att man rycker skorna. Den här är bra! Och Vitcory Lee kan väl öppna? 7%!

Den som är ute efter en riktig bedövare streckar 1 Mellby Ess och 4 Grinnebys Orion.

V75:4 - 11 Pappajonnys Ilse
Här går jag rakt ut på statistiken. Det är helt klart så att när den här märren får kusk i sulkyn så ökar vinstsannolikheten dramatiskt. Senaste vinsterna när Kihlström och Goop svingat sig upp. Satt fast senast men i morgon är det bfro och bike. Och så mänga av märrarna i det här loppet springer väl inte en 13-tid i dödens över 2640 meter? 3%!

V75:6 - 11 Harran Boko
Förmodligen ett riktigt långskott. Men om man inte går på favoriterna i avdelning 6 så tycker jag att man absolut måste ha med Lugauer i näst sista. Tänk om han får ramla ner i andra, tredjepar utvändigt? Och är lika bra som på Jägers senast? Över 5 ggr pengarna på plats och 3%!

V75:7 - 3 Västerbo Imtheman och 6 Algot Zonett
Det är väl inte sannolikt att nån på start ska kunna hålla undan för de på dubbla tillägg men hemmatränare Partanen lovar att hans Micke J ska köra 1.13 i tät med sin 3 Västerbo Imtheman. Och då kanske, kanske kan det vara intressant, har iaf sett bra ut i två raka.

Helt bortglömd är 6 Algot Zonett. Har stått för några svettiga insatser under vintern och ska gå bfro i morgon. Kanske kan få loppet? Och Wäjersten hade ju en bra dag på jobbet i torsdags.....rak DD till över 40 ggr degen, tack för kaffet! Jag tycker iaf att det ska vara en hygglig platschans, till över 5 ggr. 6%!

Hiss eller diss? Bu eller bä? Andra drag?

Efterhandaren 2021-04-30 20:05

Citat:

Ursprungligen postat av Edde (Inlägg 745591)
Som regel är det storkuskarna som vinner på V75. Och när det väl skräller så skräller det rejält som förra veckan,hoppas inte för mycket bara.

Ok jag tolkade ditt första inlägg som att du tycker Micke J är en dålig kusk generellt. I morgondagens V75 1 är ju vinst chansen med 11 Mcgarret ganska liten oavsett vem som sitter i sulkyn.

Edde 2021-04-30 20:09

Citat:

Ursprungligen postat av Efterhandaren (Inlägg 745599)
Ok jag tolkade ditt första inlägg som att du tycker Micke J är en dålig kusk generellt. I morgondagens V75 1 är ju vinst chansen med 11 Mcgarret ganska liten oavsett vem som sitter i sulkyn.

Nej har sett att han vunnit en del på V64,lunchtrav osv. Men V75 är som ja vad ska vi jämföra det med ? Nån idrott med hård konkurrens iaf. Men som du sa imorgon är det liten chans.

Stankarn 2021-04-30 20:15

Citat:

Ursprungligen postat av Tipsb (Inlägg 745567)
V75 autostart sedan 2014 (111 lopp)
Spår 1 Örebro (Auto)
Streckat i 14,66 % i genomsnitt
Segerprocent 6,73 % i genomsnitt

V64 autostart sedan 2014 (324 lopp)
Spår 1 Örebro (auto)
Streckat i 11,29 % i genomsnitt
Segerprocent 11,65 % i genomsnitt

Jens inför fjolårets omgång:

"Just den här omgången, första lördagen i maj, har Örebro arrangerat sedan 2008. Resultaten pekar på en omgång något enklare än genomsnittet. 37 procent favoritsegrar är normalt, men 19 procent skrällar (spelarnas rank 5–15) ligger under genomsnittets 25 procent. Medianutdelningen 30 968 kronor är under snittet. Men i år spelar vi med en jättejackpott som ungefär fördubblar utdelningen.

Örebrotravet sticker ut på ett sätt: Sedan just 2008 avgör man sina medeldistanslopp över 2100 meter. Det gör ingen annan bana. Man kortade distansen med 40 meter efter många års klagomål om att de innersta spåren var ”hopplösa” att komma till från.

Jägersro hade året innan infört vinklad startbilsvinge för att minska andelen segrar från innerspår och öka den för de yttre, och sedan ville Örebro alltså precis tvärtom.

Hur har det gått då? Örebro arrangerar inte V75 så ofta, så trots att det gått tolv år är underlaget för 2140a-lopp inom V75 endast 55 observationer. Den här veckan är 2100a förutsättningarna i V75-2, V75-4 och V75-5.

Resultaten från tidigare sammanfattas i tabellen intill. Fyra lopp har vunnits från innerspåret, vilket gör 7,3 procent. Man kan jämföra med hur det såg ut då Örebros lopp var 140 meter: Då vanns tre av 48 lopp, 6,2 procent, från spår 1. Det är överlag små skillnader inom felmarginalen, men man kan notera att det gått bra från spår 8 i alla fall. Spår 2 har ökat sin segerandel medan spår 5, som var bäst tidigare, minskat. Och en detalj: Andelen favoritsegrar steg med tio procentenheter då man kortade distansen.

Samtidigt som man kortade medeldistansloppen reducerade man också kortdistansloppen från 1640 till 1609 meter, en engelsk mil. Över den distansen har även andra banor tävlat och en sak sticker ut i statistiken: Segerandelen från spår 1 ökar markant av den till synes försumbara distansreduceringen. Med 20 procent segrar förpassas det över 1640 så överlägsna spår 5 till andraplatsen. Det här hör samman med att det blir enklare att hålla upp innerspåret och ta ledningen då det är 1609 meter. Över 1640 är det enklast att spetsa från spår 5.

Man kan också notera att det över 1609 meter är enklare att segra från spåren 11–12. Spel på dessa spår, liksom på spår 1, visar tydligt positiv ROI.

Enligt tradition avslutas omgången med stayerloppet Orebro Intn’l, en höjdpunkt som den här veckan kommit att förknippas med. Loppet instiftades 2008, samtidigt som den här omgången blev banans ordinarie. Resultaten från tidigare årgångar går att beskåda i uppställningen intill.

Längst ned sammanställs resultaten. Tolv lopp är ett litet underlag, men från andra stayerlopp med två tilläggsvolter vet vi att mellanvoltens hästar missgynnas och att bäst resultat nån från volten längst bak. Det senare är även tydligt för Örebro Intn’l.

Det talas om banans korta upplopp, och att detta skulle gynna spetshästarna så att fler lopp vinns från ledningen. Detta finner man dock inget stöd för i statistiken. Den här omgången har genererat 40 procent spetsvinnare, vilket är marginellt under snittet för V75. Generellt är sambandet mellan upploppslängd och spetsvinnare överskattat. Vad som verkligen påverkar andelen spetsvinnare är väderförhållanden och innerspårets beskaffenhet."

hoola 2021-04-30 21:02

Nu är klockan 22.00 - fortfarande ingen Jens S. publicerad... men jag kollar då och då medan jag tittar på VM i curling.

Efterhandaren 2021-04-30 21:09

Dan före Dan Stänkare

12 Manuzio Hanover 1%. Surt läge och ganska tuff Bronsdivision. Men såg fin ut i årsdebuten och loppet känns vidöppet i min värld.

13 Georgia Am 3%. Står stenhårt inne men har toppform. Prickar Fredrik starten kan det räcka långt i luriga stoloppet.

8 Pacific Kingdom 3%. En stark rackare som måste ha överpace. Men hästen har gått bra för Jepson.

5 Rally Hans 2%. Stenhårt emot men hästen har grym form. Måste ha smyg resa i detta tuffa gäng. Värd en vinst efter många bra prestationer.

14 Pacific Face 4%. Distansen i kortaste laget men gick ju bra på 1640 senast ;) Står kanske 20m för tufft till men ser bättre och bättre ut i sitt knöliga trav och kanske kan tugga ner dom. Min magkänsla säger att Moni Viking är en favorit i fara

Edde 2021-04-30 21:17

Citat:

Ursprungligen postat av Efterhandaren (Inlägg 745619)
Dan före Dan Stänkare

12 Manuzio Hanover 1%. Surt läge och ganska tuff Bronsdivision. Men såg fin ut i årsdebuten och loppet känns vidöppet i min värld.

13 Georgia Am 3%. Står stenhårt inne men har toppform. Prickar Fredrik starten kan det räcka långt i luriga stoloppet.

8 Pacific Kingdom 3%. En stark rackare som måste ha överpace. Men hästen har gått bra för Jepson.

5 Rally Hans 2%. Stenhårt emot men hästen har grym form. Måste ha smyg resa i detta tuffa gäng. Värd en vinst efter många bra prestationer.

14 Pacific Face 4%. Distansen i kortaste laget men gick ju bra på 1640 senast ;) Står kanske 20m för tufft till men ser bättre och bättre ut i sitt knöliga trav och kanske kan tugga ner dom. Min magkänsla säger att Moni Viking är en favorit i fara

Håller med om samtliga,Kenneth i första är ju enda A-hästen enligt 5 senaste på gratistravtips.com. Tror dock Georgia Am får det svårt nu när knugen ska köra.

hoola 2021-04-30 22:24

Äntligen!!!

Jens Sjödén V75 Örebro på Service Plays

Jiwa 2021-05-01 08:55

V75 på Örebro och det kan bli bra pengar fast det ser lite favorit betonat på förhand. De senaste 5 åren i denna omgång har det blivit blyga utdelningar

Men vi ser till att jaga fram lite skrällar idag!


V75-1 Omgångens mest svårlösta lopp på förhand tycker jag

9 IL Duce Boko 7% vet ni som följt mig håller jag högt. Jag tycker det är bästa hästen i fältet men läget är inte det bästa. Men han kan också köra fram i dödens för där har han vunnit förut.

10 Eddy West 15% har visserligen gått i många enklare gäng men varit bra. Fart och kraft vinner för att runda detta gäng och även här tror jag man kommer vara offensiv

6 Surf´n Turf 22% favorit och spetsfavorit i detta lopp. Har visat att hästen gillar spets och kan ju få maska bort ett par meter innan de kommer bakifrån. Absolut med på bongen

3 Sato 17% är intressant idag med Kevin O upp i sulkyn. 12,5/1400m senast säger hur bra hästen är för dagen och kan Kevin få en bra start så kan den försöka pressa sig till spets.

11 Mcgarret 3% blir löjligt bortglömd här även om spåret är uselt för hästen. Men 3 raka V75 starter nu och surr på hästen i varje start. Pass upp säger jag bara.

8 Big Shot 10% har ett mycket lurigt läge men tongångarna på att hästen är bra och i ordning hörs tydligt. Hästen ska vara lite luftkänslig såg det kan vara bra och kolla värmning mm

5 Four Guys Dream 13% har gjort två grymma avslutningar i rad och gått med full kraft över linjen. Det tror jag gjort att hästen blir lite modigare och kan få ett bra lopp här

Rank V75-1
A 9
B 10-6-3-11-8-5
C 2-4-1-7-12



V75-2 Borde normalt sett vara en straffspark utan målvakt.


/RIP Farlander
All kärlek till kretsen runt Farlander Am. Det är så sorgligt Ibland är det så orättvist.


6 Seismic Wave 81% snackas det om elitloppet redan förra året och även nu så kan det vara en möjlighet trots att hästen står kvar i Guld. Även om det är årsdebut så är det nurmos som tränar och då är de i ordning. Vann även förra årsdebuten på 1,11.0 så det finns kraft från början. I och med att hästen kan ta det lugnt och glida till spets så behöver den inte riska något. Finns ingen som kommer ta emot favoriten i detta lopp. Borde vara en straffspark

Vill man som jag gardera de stora favoriterna så finns det bra Silverhästar här

3 Meritt 9% har ju visat hur bra och hård hästen är i många starter nu. Är ju inte snabb ut och kommer ju alltid bakifrån vilket kan bli lite tufft emot favoriten.

7 Ubiquarian Face 6% är ju en häst som ser ut och kunna bli en etablerad guldhäst inom kort bara han slutar fela lite omotiverad då och då. Om det blir en äkta Kolgjini körning så kan den säkert bråka en del med favoriten. Men jag tror inte det här är årets viktigaste lopp



Rank V75-2
A 6
B 3-7-8
C 9-10-5-1
D 4



V75-3 Det brukar kunna skrälla i dessa stolopp

13 Georgia Am 3% har ju fått snabba pengar på sig och står väldigt tufft inne. Men springspår och nu kusk gör nog att man lär försöka komma iväg och jag får en känsla att hästen kan få ett riktigt bra lopp.

11 Pappajonnys Ilse 3% såg riktigt fin ut senast och det lös form på hästen. Nu rycker man skorna igen och jag tror på ett offensivt upplägg och även här ny kusk igen som är offensiv i sitt körsätt.

8 Zante Grif 19% känns som en spännande häst som kommer alltmer för varje lopp som körs. Har ändå fått den här känslan att hästen bara går ut och vinner utan måste visa det först

15 Beauty Wind 12% har inte gjort ett dåligt lopp ännu. Jämn och säker men frågan är hur Björn kommer lägga upp loppet. Kan ju bli ett defensivt upplägg här ifrån.

4 Erin Zet 15% har visat bra fart men är lite känslig i volten. Det är nog 40/60 galopprisk vilket är lite för stort för en 15% men felfri är hon med och gör upp om det.

1 Global Benefit 19% är ju spännande med första barfota runt om och även bra spetschans. Men något säger mig att hästen inte kommer få sitta i fred utan det kommer komma hästar bakifrån som kommer sätta upp tempot och där av tror jag den kan bli stum sista biten. Men ska med på bongen

3 Paramount Tile 3% är inte så dålig. Visat att den kan speeda och gå i spåren. Hästen kommer nog få ett fint lopp och visst vore det kul med Erik Berglöf i vinnarcirkeln på V75 igen

12 Xanthis Delicious 11% var riktigt bra senast. Före det fast i en final och har hela året mött hårt motstånd. Ska inte glömmas bort

Rank V75-3
A 13
B 11-8-15-4-1-3-12
C 10-2-6-14-5-7



V75-4 Ett mycket starkt spikförslag om man inte vill gardera

9 Halo Am 32% har haft ett gott rykte sen den föddes. Ny regi förra starten och såg bländande ut. Jag tror att den här hästen kommer klättra i klasserna och jag tror att man tidigt kommer köra fram och tror till och med att man kommer till spets då. Värsta motståndarna har bakspår vilket gör att Magnus kommer kontroller dom också. Spikförslag om man inte väljer att gardera

10 Max Håleryd 24% och 12 Versace Face 20% är ju värst emot och kan absolut bjuda på motstånd.

Ska nämna att spetsbjudet 1 Baron Frontline 9% inte är så dum från spets. Barfota bak nu och man tar bort boots i fram nu

Rank V75-4
A 9
B 10-12-1
C 6-5-2-4-3-7-11



V75-5 Jag tror att jag en lurig som tipsetta i detta roliga lopp

4 Cash Cowboy 7% Har gått tillbaka och kollat norman interjuver de senaste 4 starter. Han har varit uppåt och varnat för hästen i varje start. Nu siktar man på att köra fram i spets och därifrån kan taktiken bli ändrad men jag tror hästen har bra chans i detta öppna lopp faktiskt

7 Chiru 48% kanske är en motiverad favorit här med tanke på de loppen hästen har gjort. Men 4 raka starter på valla och nu komma till Örebrotravet och vara väldigt orutinerad brukar kunna häxa.

5 Certainly 9% tror jag kommer bli ett sådant stallskrik som kommer klättra i % då tränare/kusk kommer hylla hästen och tro på bra chans. Stark som få och den ska med på gardering

6 Mandela Zon 15% har även den fått snabba pengar på sig en besitter riktigt fin fart. Får ju inte tas bort för det för jag tror på bra utveckling här.

10 Enge Bros 1% är ju en sådan där häst jag bara väntar på ska skrälla. Nu blir det skor igen men jag tror inte det spelar någon roll. Vill fortsätta varna för hästen.

3 Maestro Zon 2% är en skräll som kommer få ett bra lopp här. Ska inte helt glömmas bort

Rank V75-5
A 4
B 7-5-6-10-3
C 11-1-2-10-9
D 12



V75-6 Dagens höjdpunkt för oss travälskare!

3 Floris Baldwin 10% fortsätter jag jaga och hylla. Jag är nästan säker på att det är en av ekipagen i elitloppet och jag tror det blir full laddning här. Klar första häst för mig

5 Very Kronos 49% är ju en av favoriterna till segern i Elitloppet. Men ja tror inte den har 100% form utan den matchas för sista helgen i maj. Men bäst kapacitet absolut

1 Sorbet 27% är en tuff 10 åring som kommer laddas för spets och jag tror faktiskt Örjan vill prova i spets för se om han ska vara med i Elitloppet i år igen.

7 Chapuy 3% måste ju nämnas. Hemmaekipage där alltis optimistiska tränaren säger att man går en låg 1,09 tid idag och den kommer laddas. Gissa på att man ställt ordning i dag i alla fall.

Rank V75-6
A 3
B 5-1-7
C 4-10-8-2-6
D 9



V75-7 Inte ofta man har en 0% som första rank och drag i omgången.

15 Hawk Cliff 0% vann i guld för 5 starter sedan. De två senaste starterna har han suttit fast i Guld och visat att han duger bra. Nu går poängen ut för segern och jag tror på offensivt upplägg. Visst är det att sticka ut hakan men jag säger ingen spik utan ett mycket roligt drag.

10 Moni Viking 37% är en stjärna som normal blir svår att stå emot. Men man vet inte riktigt hur formen är och nu återigen på svensk mark. Kanske vinner med 60m om den är som bäst men kan också köras lite passivt om den inte har dagen.

12 Coin Perdu 9% tycker jag man matchar fint och kör väldigt lugnt och fint med hästen. Kan ju få ett riktigt kanonlopp och draghjälp hela vägen och då kan den avsluta bra

6 Algott Zonett 7% gillar jag verkligen och den är i guld redan i höst. Kan köras fram till spets tidigt och då blir det nog hästen att slå men det finns fler som vill fram till spets.

9 Ivory di Quattro 17% visar ju att den älskar distansen och ser aldrig ut och bli trött. Men får en känsla att de är tuffare hästar där bak och flera jämngoda där fram vilket gör att det är tufft från den här volten.

1 Deal Done Zet 15% är ju orutinerad men en segermaskin med 9 segrar på 13 starter. Ska man tro och känna Örjan så kommer han köra på klockan.

V75-7
A 15-10
B 12-6-9-1
C 4-13-14-11-8-5
D 3-2-7


Lycka till nu allesammans. Nu blir det fara till Golfbanan innan travet börjar.

/jiwa

viking90 2021-05-01 09:19

Snackisen har fortfarande ett gäng andelar kvar!
Är på jobbet några timmar nu på f.m men efter lunch ska jag syna tråden noga och hitta era drag!

https://www.atg.se/pressbyrankarlsta...021-05-01_32_5

Bridgeman 2021-05-01 10:11

Citat:

Ursprungligen postat av Jiwa (Inlägg 745647)
V75 på Örebro och det kan bli bra pengar fast det ser lite favorit betonat på förhand. De senaste 5 åren i denna omgång har det blivit blyga utdelningar

Men vi ser till att jaga fram lite skrällar idag!


V75-1 Omgångens mest svårlösta lopp på förhand tycker jag

9 IL Duce Boko 7% vet ni som följt mig håller jag högt. Jag tycker det är bästa hästen i fältet men läget är inte det bästa. Men han kan också köra fram i dödens för där har han vunnit förut.

10 Eddy West 15% har visserligen gått i många enklare gäng men varit bra. Fart och kraft vinner för att runda detta gäng och även här tror jag man kommer vara offensiv

6 Surf´n Turf 22% favorit och spetsfavorit i detta lopp. Har visat att hästen gillar spets och kan ju få maska bort ett par meter innan de kommer bakifrån. Absolut med på bongen

3 Sato 17% är intressant idag med Kevin O upp i sulkyn. 12,5/1400m senast säger hur bra hästen är för dagen och kan Kevin få en bra start så kan den försöka pressa sig till spets.

11 Mcgarret 3% blir löjligt bortglömd här även om spåret är uselt för hästen. Men 3 raka V75 starter nu och surr på hästen i varje start. Pass upp säger jag bara.

8 Big Shot 10% har ett mycket lurigt läge men tongångarna på att hästen är bra och i ordning hörs tydligt. Hästen ska vara lite luftkänslig såg det kan vara bra och kolla värmning mm

5 Four Guys Dream 13% har gjort två grymma avslutningar i rad och gått med full kraft över linjen. Det tror jag gjort att hästen blir lite modigare och kan få ett bra lopp här

Rank V75-1
A 9
B 10-6-3-11-8-5
C 2-4-1-7-12



V75-2 Borde normalt sett vara en straffspark utan målvakt.


/RIP Farlander
All kärlek till kretsen runt Farlander Am. Det är så sorgligt Ibland är det så orättvist.


6 Seismic Wave 81% snackas det om elitloppet redan förra året och även nu så kan det vara en möjlighet trots att hästen står kvar i Guld. Även om det är årsdebut så är det nurmos som tränar och då är de i ordning. Vann även förra årsdebuten på 1,11.0 så det finns kraft från början. I och med att hästen kan ta det lugnt och glida till spets så behöver den inte riska något. Finns ingen som kommer ta emot favoriten i detta lopp. Borde vara en straffspark

Vill man som jag gardera de stora favoriterna så finns det bra Silverhästar här

3 Meritt 9% har ju visat hur bra och hård hästen är i många starter nu. Är ju inte snabb ut och kommer ju alltid bakifrån vilket kan bli lite tufft emot favoriten.

7 Ubiquarian Face 6% är ju en häst som ser ut och kunna bli en etablerad guldhäst inom kort bara han slutar fela lite omotiverad då och då. Om det blir en äkta Kolgjini körning så kan den säkert bråka en del med favoriten. Men jag tror inte det här är årets viktigaste lopp



Rank V75-2
A 6
B 3-7-8
C 9-10-5-1
D 4



V75-3 Det brukar kunna skrälla i dessa stolopp

13 Georgia Am 3% har ju fått snabba pengar på sig och står väldigt tufft inne. Men springspår och nu kusk gör nog att man lär försöka komma iväg och jag får en känsla att hästen kan få ett riktigt bra lopp.

11 Pappajonnys Ilse 3% såg riktigt fin ut senast och det lös form på hästen. Nu rycker man skorna igen och jag tror på ett offensivt upplägg och även här ny kusk igen som är offensiv i sitt körsätt.

8 Zante Grif 19% känns som en spännande häst som kommer alltmer för varje lopp som körs. Har ändå fått den här känslan att hästen bara går ut och vinner utan måste visa det först

15 Beauty Wind 12% har inte gjort ett dåligt lopp ännu. Jämn och säker men frågan är hur Björn kommer lägga upp loppet. Kan ju bli ett defensivt upplägg här ifrån.

4 Erin Zet 15% har visat bra fart men är lite känslig i volten. Det är nog 40/60 galopprisk vilket är lite för stort för en 15% men felfri är hon med och gör upp om det.

1 Global Benefit 19% är ju spännande med första barfota runt om och även bra spetschans. Men något säger mig att hästen inte kommer få sitta i fred utan det kommer komma hästar bakifrån som kommer sätta upp tempot och där av tror jag den kan bli stum sista biten. Men ska med på bongen

3 Paramount Tile 3% är inte så dålig. Visat att den kan speeda och gå i spåren. Hästen kommer nog få ett fint lopp och visst vore det kul med Erik Berglöf i vinnarcirkeln på V75 igen

12 Xanthis Delicious 11% var riktigt bra senast. Före det fast i en final och har hela året mött hårt motstånd. Ska inte glömmas bort

Rank V75-3
A 13
B 11-8-15-4-1-3-12
C 10-2-6-14-5-7



V75-4 Ett mycket starkt spikförslag om man inte vill gardera

9 Halo Am 32% har haft ett gott rykte sen den föddes. Ny regi förra starten och såg bländande ut. Jag tror att den här hästen kommer klättra i klasserna och jag tror att man tidigt kommer köra fram och tror till och med att man kommer till spets då. Värsta motståndarna har bakspår vilket gör att Magnus kommer kontroller dom också. Spikförslag om man inte väljer att gardera

10 Max Håleryd 24% och 12 Versace Face 20% är ju värst emot och kan absolut bjuda på motstånd.

Ska nämna att spetsbjudet 1 Baron Frontline 9% inte är så dum från spets. Barfota bak nu och man tar bort boots i fram nu

Rank V75-4
A 9
B 10-12-1
C 6-5-2-4-3-7-11



V75-5 Jag tror att jag en lurig som tipsetta i detta roliga lopp

4 Cash Cowboy 7% Har gått tillbaka och kollat norman interjuver de senaste 4 starter. Han har varit uppåt och varnat för hästen i varje start. Nu siktar man på att köra fram i spets och därifrån kan taktiken bli ändrad men jag tror hästen har bra chans i detta öppna lopp faktiskt

7 Chiru 48% kanske är en motiverad favorit här med tanke på de loppen hästen har gjort. Men 4 raka starter på valla och nu komma till Örebrotravet och vara väldigt orutinerad brukar kunna häxa.

5 Certainly 9% tror jag kommer bli ett sådant stallskrik som kommer klättra i % då tränare/kusk kommer hylla hästen och tro på bra chans. Stark som få och den ska med på gardering

6 Mandela Zon 15% har även den fått snabba pengar på sig en besitter riktigt fin fart. Får ju inte tas bort för det för jag tror på bra utveckling här.

10 Enge Bros 1% är ju en sådan där häst jag bara väntar på ska skrälla. Nu blir det skor igen men jag tror inte det spelar någon roll. Vill fortsätta varna för hästen.

3 Maestro Zon 2% är en skräll som kommer få ett bra lopp här. Ska inte helt glömmas bort

Rank V75-5
A 4
B 7-5-6-10-3
C 11-1-2-10-9
D 12



V75-6 Dagens höjdpunkt för oss travälskare!

3 Floris Baldwin 10% fortsätter jag jaga och hylla. Jag är nästan säker på att det är en av ekipagen i elitloppet och jag tror det blir full laddning här. Klar första häst för mig

5 Very Kronos 49% är ju en av favoriterna till segern i Elitloppet. Men ja tror inte den har 100% form utan den matchas för sista helgen i maj. Men bäst kapacitet absolut

1 Sorbet 27% är en tuff 10 åring som kommer laddas för spets och jag tror faktiskt Örjan vill prova i spets för se om han ska vara med i Elitloppet i år igen.

7 Chapuy 3% måste ju nämnas. Hemmaekipage där alltis optimistiska tränaren säger att man går en låg 1,09 tid idag och den kommer laddas. Gissa på att man ställt ordning i dag i alla fall.

Rank V75-6
A 3
B 5-1-7
C 4-10-8-2-6
D 9



V75-7 Inte ofta man har en 0% som första rank och drag i omgången.

15 Hawk Cliff 0% vann i guld för 5 starter sedan. De två senaste starterna har han suttit fast i Guld och visat att han duger bra. Nu går poängen ut för segern och jag tror på offensivt upplägg. Visst är det att sticka ut hakan men jag säger ingen spik utan ett mycket roligt drag.

10 Moni Viking 37% är en stjärna som normal blir svår att stå emot. Men man vet inte riktigt hur formen är och nu återigen på svensk mark. Kanske vinner med 60m om den är som bäst men kan också köras lite passivt om den inte har dagen.

12 Coin Perdu 9% tycker jag man matchar fint och kör väldigt lugnt och fint med hästen. Kan ju få ett riktigt kanonlopp och draghjälp hela vägen och då kan den avsluta bra

6 Algott Zonett 7% gillar jag verkligen och den är i guld redan i höst. Kan köras fram till spets tidigt och då blir det nog hästen att slå men det finns fler som vill fram till spets.

9 Ivory di Quattro 17% visar ju att den älskar distansen och ser aldrig ut och bli trött. Men får en känsla att de är tuffare hästar där bak och flera jämngoda där fram vilket gör att det är tufft från den här volten.

1 Deal Done Zet 15% är ju orutinerad men en segermaskin med 9 segrar på 13 starter. Ska man tro och känna Örjan så kommer han köra på klockan.

V75-7
A 15-10
B 12-6-9-1
C 4-13-14-11-8-5
D 3-2-7


Lycka till nu allesammans. Nu blir det fara till Golfbanan innan travet börjar.

/jiwa

Vi har många liknande tankar om flera hästar..

Nobleflash 2021-05-01 11:36

Vill varna lite för Velvet Gio som är en topphäst i avslutningen. 3%.

Ulf Ohlsson kör åt Magnus Dahlén vilket han ofta gör med goda resultat. Skrällde bland annat med Tyson Dimanche för inte så länge sedan i ett lopp över lång distans.

tvablaa 2021-05-01 11:49

Vill ju också ha andel i Snackisen men för sent ute som vanligt:(
Klar risk för låg utdelning och många potentiella spikar. Mina förstarankade:
Sato
Seismic Wave
Global Benefit
Chiru
Digital Lucky
Very Kronos
Moni Viking
Några skrälldrag:
Juvelens Miss F
Rally Hans
Enge Eros



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved