![]() |
Citat:
|
...Kan dyka upp i striden...
... så är hon med i segerstriden... ...vi är med i striden igen... ...skall streckas... Det är bara några citat från Jörgens Westholm hemsida. Fr.o.m. idag streckar jag hans hästar enbart på Romme, Rättvik och Bollnäs. På andra banor om det är nån bättre kusk som kör. |
Citat:
1 _ 197321-- 800-- 47 2 __ 691468-- 1711-- 70 3 __ 34078-- 175-- 14 4 __ 29122-- 151-- 12 5 __ 109474-- 501-- 34 6 __ 182211-- 754-- 45 7 __ 1244642-- 2144-- 76 8 __ 37144-- 190-- 15 9 __ 282873-- 1033-- 54 10 __ 132625-- 587-- 38 |
Jag går all in på Hickothepooh. Tyvärr för mycket nerspelad på Micke Nybrinks surr.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Det är skillnad på svårigheten att få 7 rätt (den är svår när det är lågprocentare) och svårigheten att få 5 rätt (den var rätt lätt med megalampor). |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Själv reagerade jag på Jeppsons fega styrning in i första kurvan, han har ju rygg på Adielsson men släpper den för att istället harva i kön. |
Citat:
Ha en god lördagskväll znipstern :) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Dagens bullshit måste ändå vara lopp 2 med S.G Kingstons.
Trög från start och måste gå i ryggar. Vill inte göra grovjobbet. Störta till dödens och vann. Läste jag fel eller var den bara bäst? |
Citat:
|
Reagerade på samma sak i intervjun, den gjorde ju exakt tvärtom så att säga och var ruggig. Fanns tyvärr inte med på sju streck hos mig.
Oväntat låg utdelning med tre singelprocentare. Men blir väl så när fyra möjliga spikar vinner. Citat:
|
Citat:
Kul för dig att du inte tar efter några andra utan litar på dina egna ideér fullt ut. Och insatsprocenten ;). Framgångsrecept antar jag då. |
Citat:
Teoretisk utdelning 14 kr. Verklig utdelning 14,18 kr. ( Det fanns 1903013 rader med 5 rätt. ) |
Citat:
Angående forumet så har jag bara ett konstaterande.. Helvete vilken låg nivå det är på vissa! Ni som vet ni vet! |
Citat:
Kul för dig att du går på betalsidornas tips. ;-) Framgångsrecept antar jag då. |
Citat:
|
Citat:
Mest fascinerad av att du är så kategorisk med allt. Dissar Nybrink, betaltjänster mm men lägger alltid själv ut dina matematiska kuponger här (som för övrigt borde läggas i tråden för kuponger anser jag för de som är intresserade av andras system). När det gäller BaraTrav som jag kör så är det mkt mer än bara ett reduceringsverktyg. Det är även ett informationsverktyg som gör att du har väldigt mkt statistisk o realtidsinfo samlat i ett gränssnitt. Och man får överblick över sitt system till skillnad från ATG:s som i jämförelse är rent taffligt. Vad jag använder mer? Främst avancerade poäng o urvalsbudget för stora system o bruttovinst o automulti för enpoolsspel. Vida överlägset att köra t ex flerkupong. |
Citat:
|
Citat:
Men läser du inte vad jag skriver? Vad har jag sagt att betaltjänsterna är så bra? Att ta information från olika källor, betal- eller gratis innebär väl inte att man skriver av dem? Ideér försöker man ta in från många håll men i slutändan är det ens egna slutsatser som gäller såklart. De få ggr jag köpt betaltjänsternas tips är det framförallt för att se t ex deras analyser i spetsstriden, kuskintervjuer och annan info som inte alltid läggs ut via gratiskanalerna. Aldrig att jag skulle skriva av deras tips, då är ju spelvärdet noll då deras drag alltid tenderar att bli överstreckade. Nybrink är en skön snubbe som vågar säga vad han tycker till skillnad från många andra offentliga personer. Som tippare är han som gemene man, ibland hittar han rätt men oftast blir det fel. Precis som för oss härinne med andra ord ;) |
Citat:
|
Citat:
Hursom, jag använder numera Baratrav och är toknöjd. Finns flera olika alternativ på systemupplägg (fler än Jokern) men för mig är det informationsbiten som gör att det sticker ut. Enkla länkar till såväl lopparkiv som hästen, kusken eller tränarens CV. Några få klick för att lägga upp bevakning etc (även om jag skulle vilja ha det ännu enklare). Speltrender är grymt (krävs numera premium) men framförallt spöar ju automulten allt vad flerisar heter på V4 och V5! Rekommenderas!! :KO: |
Citat:
|
Citat:
Försöker att tänka på det när jag skriver men ibland blir det fel ändå. Vad gäller reduceringsverktyg o reducering i allmänhet skulle jag kunna skriva en hel bok typ(lätt överdrivet:-). För mig är upplevelsen av att använda ett verktyg som t ex BaraTrav en stor del i nöjet med trav. ATG:s är ju mil ifrån det så för mig är kostnaden försumbar i förhållande till vad jag får tillbaks. Och som svar på en tidigare fråga så ja, det har varit framgångsrikt att använda BaraTrav. Om det sen har gjort att ju vunnit mer eller förlorat mindre det är en annan historia….;) |
Citat:
Vad är "automulten" ni skriver om? Förstår att det är slang men vad innebär verktyget? :cheers: |
Citat:
Antalet ggr som en enkelrad spelas beror på radens förväntade utdelning efter spelforms%en. Man får fler kopior på de rader som ger lägst utdelning. Vad är då bra med det? Jo, man minskar effekten av "otur" att favoriter vinner där man garderat. Det ger chansen att få hyggligt betalt på sina spelidéer trots att det jäklas i övriga avdelningar och leder till minskad varians. |
Citat:
|
Citat:
Det omvända, exakt samma antal system på varje häst i helgarderingsloppet ökar variansen. Det kan ju gå från himmel till pannkaka direkt när en favorit målfotoslår en skräll. Auto-mult MINSKAR skillnaden....och därmed variansen. |
Citat:
Tack för informativt och lättförstått inlägg - kudos! :cheers: |
Citat:
Ja så är det, men det finns en baksida med att spela på detta vis. Troligtvis minskar du även ditt ROI på lång sikt med denna funktion, det brukar nästan aldrig vara lönt att lägga en stor del av sitt krut på favoritrader. |
Citat:
Ok förlåt min gammal modiga inställning och ingen skugga över er innovatörer inom travspelet. Var sak har sin tid. |
Citat:
Auto-mult spelas med fördel i kombination med en helt reduceringsfri matematisk ram på t ex V4 eller V5. Det enda "fifflet" som skiljer är att det blir olika antal flerbongar på varje häst i garderingsloppen där man siktar på "samma vinst" oavsett vilken, bara man hittar vinnaren. Och att detta sker helt automatiserat. Det vanligaste scenariot för mig är att jag hittar något i sista minuten som ger ett spelläge i en eller två av avdelningarna på V4. Övriga lopp garderar jag helt eller iaf ordentligt. För att det inte ska bli "nästan noll" när favoriterna vinner när jag garderat dem samtidigt som mina spelidéer vinner väljer jag att jämna ut med den här metoden. En viktig detalj är att det absolut inte är gratis! Eftersom det är flerisar i en massa olika kombinationer blir insatsen snabbt hög om man väljer en hög målvinst. Fördelen är att jag får betalt på mina idéer mer ofta när de väl vinner och mer oberoende av hur det slutar i övriga lopp. |
Citat:
Fråga 1. Lägger du ner extra tid för att konstruera detta spelsystem jämfört med matematiskt. Fråga 2. Hur är utfallet under en längre period typ 1-2 år ? Fråga 3. Varför kallar de upplägget för ett ”fiffel” he,he. |
Citat:
2) Det har inte funnits i så många år än. När man gör något som minskar variansen brukar det ofta vara att man får betala lite i form av EV. Dock är ju variansen inom streckspel på trav så brutal att man gärna spyr lite åt den ibland. Genom åren har jag fått in många KANON-spelidéer som varit lågt spelade. Men med magisk precision dyker de mest spelade upp där jag garderat och slututfallen har blivit mycket klena. Mha auto-mult har jag de senaste åren helt sluppit att "kamma nästan noll" pga favvar i fel lopp. 3) Det sker ju auto-magiskt och den som gillar att skriva EN lapp....på EN kupong anar jag tycker det är "fiffel" och inte travspel. Men återigen. Själva tipsprocessen är EXAKT som ett vanligt rakt system ( om man vill )....och insatsen är ju HÖGRE....så det är ingen gratis manna från himlen. Krävs fortfarande att man gör bra spel. |
Citat:
Säg att du spelar V4 där du streckat 1x5x1x5 = 25 rader = 50kr Säg att du vill lägga 200kr på V4 men tycker denna ram räcker. En flerkupong kör du då ggr 4. Det gör att samtliga 25 enkelrader körs 4 ggr. Enkelt. BaraTrav:s automulti finns i två varianter: 1. Urvalsbudget. Denna är ganska flexibel. Då skriver du helt enkelt att du vill spela detta för 200kr. Då kan du låta verktyget lägga på multirader utifrån: a.Aktuell spelprocent(aktuell insatsprocent hos folket). Då kommer favoritraderna få betydligt mer rader och den som ger mest i utdelning kommer få minst rader. b.Din egen insatsprocent(om du redan reducerat något innan). Dvs om några av hästarna har mer insatsprocent efter din reducering så får de flest rader. c. Internpoäng. Du rankar och poängsätter alla hästar relativt efter hur du vill att multiraderna ska fördelas. De du själv rankar upp i poäng får fler multirader. 2. Bruttovinst. Denna är väldigt enkel. Du sätter helt enkelt ett belopp som du minst vill vinna. Du sätter t ex att raden i exemplet måste ge minst 2000kr. Då räknar verktyget ut hur många ggr varje enskild rad måste köras för att nå 2000kr. Insatsen blir då väldigt varierande beroende på hur mkt varje rad faktiskt beräknas ge. Verktyget har också en flik "rader" där du i ovan fall kan se samtliga 25 enkelrader, hur många ggr varje rad körts och vad utdelning förväntas bli. På så sätt kan du alltid justera värdena så att de hästar du verkligen vill ha betalt mest på också ger så. Detta var en lång förklaring men förhoppningsvis förstod ni nåt. Det exemplet Strappa givit motsvarar mest bruttovinstvarianten eller alternativ 1a ovan. De andra kan styra mer själv vilket kan ge några svaga rader som inte ger mkt men några kanonrader som ger riktigt bra. |