Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Onsdagen 11/10 - V86 Bergsåker/Valla - Jackpot (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/58037-onsdagen-11-10-v86-bergsaker-valla-jackpot/)

Dalglish 2023-10-20 22:01

[QUOTE=Jajjan;815283]
Citat:

Ursprungligen postat av Wolfman (Inlägg 815277)

Och varför tror du man började räkna?

För att man behövde kvantifiera när man drev handel,
så utan handel ingen matematik.

Härligt Jajjan, livsformen intakt som synes med sedvanligt halsbrytande slutledningar. Skulle gärna se att du utvecklade det där med, och sedermera värdet i, att göra en poweranalys på de deskriptiva begreppen som diskuterats ovan. I mina böcker (väldigt basic statistics) hamnar och hör de alltjämt inte till den inferentiella statistiken? Men ditt genius & google kanske kan vidareutveckla det?

Strappa71 2023-10-21 01:10

Citat:

Ursprungligen postat av Jajjan (Inlägg 815272)
Ytterligare en groda, all statistik har sin grund i handel.

Läs ”Theory of Games and Economic Behaviour” (Neumann Morgenstern)
så slipper du ”killgissa”.

Var enda lagt spel påverkar utfallet av mina spel på ett eller annat sätt,
har du någon mer öppen dörr att slå in?

I rest my case!

Ja, men mångvarvade branta och stora system är inte vilka system som helst.

Det är skillnad. Ett system i allmänhet har nanoskopisk möjlig påverkan. Ett av ovan nämnda idiotsystem riskerar stor påverkan.

Det är helt enkelt inte så enkelt att det bara är att bortse ifrån bara för att du inte köper någon andel själv. Tror man det så är man mer än nyttigt naiv.

Jajjan 2023-10-23 00:14

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 815313)
Ja, men mångvarvade branta och stora system är inte vilka system som helst.

Det är skillnad. Ett system i allmänhet har nanoskopisk möjlig påverkan. Ett av ovan nämnda idiotsystem riskerar stor påverkan.

Det är helt enkelt inte så enkelt att det bara är att bortse ifrån bara för att du inte köper någon andel själv. Tror man det så är man mer än nyttigt naiv.

Där Wikipedia möter Nostradamus* skrämmer mig mer som spelare än dina profetior om mångvarvade branta och stora system och dess stora negativa påverkan på ev utfall vid vinst på V75.

Tur att jag inget förstår.
Utan lämnar oron till dig och din megafon ”akademiske Daglish” en man som tror sig vara helt insatt i statistikens väsen?

* Boris Johnson

Jajjan 2023-10-23 00:34

[QUOTE=Dalglish;815306]
Citat:

Ursprungligen postat av Jajjan (Inlägg 815283)

Härligt Jajjan, livsformen intakt som synes med sedvanligt halsbrytande slutledningar. Skulle gärna se att du utvecklade det där med, och sedermera värdet i, att göra en poweranalys på de deskriptiva begreppen som diskuterats ovan. I mina böcker (väldigt basic statistics) hamnar och hör de alltjämt inte till den inferentiella statistiken? Men ditt genius & google kanske kan vidareutveckla det?

Tror inte ironi är din grej, när jag läser ditt inlägg?

Vadå, jag tondöv?

”Garbage in, garbage out”, kanske hade räckt?