Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-04-24, 11:37   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56998
Standard

V75 Åby 30 april (jackpot)


Åby för hela slanten kommande helg. V75 med jackpot bara en av godbitarna. Fredagskvällen med uttagningar till kungapokalen och drottningpokalen är sportsligt ännu mer intressant. Sedan är det ju på lördagen också ramlopp till V75 som inte går av för hackor. Det spelmässiga fokuset kommer ändå ligga på de sju V75 loppen på lördagen så klart med jackpot i sjurättspoolen och påfyllda lönekonton under veckan för många spelare.

Startlistorna till fredagen kommer först i morgon måndag.

En snabb titt på lördagens lopp.

Klass 2

Väldigt svårt att skrika ut vinnare här när man ser vad som är anmält. Några för mig okända utländska hästar bl a som startar. Det verkar dock vara ett klass 2 försök av yppersta klass. Le Miracle, Hawk Cliff och Route Sixty Six bara tre av alla fina hästar i detta loppet. Spelmässigt ser det vanskligt ut.

Klass 1

Även detta lopp av yppersta klass och spelvänligt. Vilken skillnad mot skräpomgången spelmässigt i Norrland igår. Tyvärr även här några okända utländska hästar som är svåra att bedöma. Enge Lincoln grovt störd till galopp näst senast första barfota. Vinst senast med skor. Intressant om skoryck. Hope Bo har Veijo fått ordning på. Moni to Spare fin rad. Sanslöst fint intryck på Scarlets Miracel senast i årsdebuten i rygg på megastjärnan Heavy Sound. Ingen sådan häst med här. Grymt lopp.

Bronsdivisionen

Fin bronsdivision där nog Claes Svenssons nya megastjärna King Sir Kir blir berättigad favorit efter den enorma prestationen i onsdags.

Silverdivisionen

Flera norska hästar här med. Det är väl bara att hamra in spiken på Veijos nya superhäst Fridericos om bra spår. 1640m ska ju dessutom vara jätteplus för den. Får vi se den springa 09 tiden redan nu på lördag ?

Olympiatravet

Spårlottningen blir troligen helt avgörande. Två av världens bästa hästar är med i BBS Sugarlight och Mosaique Face och den av dom som får bästa spåret känns också som den mest troliga vinnaren. Gissar att det blir barfota runt om för första gången i år på On Track Piraten och det är ett jätteplus. Sen ska det bli mycket intressant att se Stenströmers fd supersto mot världseliten.

Femårsloppet för ston

Flera jag inte har koll på. Ser spontant inte helt lättlöst ut. Vad är statusen t ex på Evin Boko ?

Olympiastayern

Min gyllene regel säger att de mest spelvärda finns på startvolten när där finns bra hästar. Nu är det dessutom open stretch. Favoriterna blir kanske igen dom där bak. Usain Henna kommer nog Oscar ställa i ordning till detta lopp.

Lördagsloppet

Ingen superklass. Edgar Flevo som gästar Åby låter på namnet intressant men ingen koll på den i nuläget. Tesio favorit ?

Får kolla övriga lopp senare. Kallblodsloppet ser enormt intressant ut. Mil bättre än det som Umeå hade på V75 igår men det kommer nog inte med på V75. Treårseliten är också ett mycket mycket fint lopp.


Lycka till nu i jakten på jackpotmiljonerna................
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+3), Dodo (+10), benny28hbg (+6)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-24, 12:55   #2
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Nu går startskottet för v75 det bästa vi har sett i år på åby och övriga v75 tävlingar.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-24, 18:14   #3
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 106
Sharp$: 1801
Standard

Piraten på os torskar inte detta. Gick ett grymt snabbjobb nu i helgen och kommer med toppform.
Kusken1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-24, 18:31   #4
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 115
Sharp$: 1241
Standard

Undrar om Usain Henna satsar på att gå ut i Örebro Intn'l brukar ju vara bra start vecka vecka
Stimmet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-24, 18:32   #5
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kusken1 Visa inlägg
Piraten på os torskar inte detta. Gick ett grymt snabbjobb nu i helgen och kommer med toppform.
Nu är det iaf upp till bevis för OTP, går inte att klaga på spåret iaf.

Blir det inte helt för jävligt tempo så hinner han inte ifatt BBS oavsett. OTP känns inte som en vinnare för mig iaf.
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-24, 18:46   #6
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 115
Sharp$: 1241
Standard

Kan Your Highness komma före i starten vinna på os? Sauveuret får vi på lördag
Stimmet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-24, 18:53   #7
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56998
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stimmet Visa inlägg
Undrar om Usain Henna satsar på att gå ut i Örebro Intn'l brukar ju vara bra start vecka vecka
Bör inte vinna på lördag i så fall. Tilläggsgränsen 1,3 mkr i Örebro intl och hästen har knappt 1,2 på kontot. 150 lax i förstapris i loppet på lördag.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-24, 19:12   #8
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Bör inte vinna på lördag i så fall. Tilläggsgränsen 1,3 mkr i Örebro intl och hästen har knappt 1,2 på kontot. 150 lax i förstapris i loppet på lördag.
Enligt en intervju på Spelvärde inför starten senast, så är det viktigaste loppet Harper Hanovers och till det krävdes minst 2000 till startpoäng för att eventuellt komma med. Så om den planen kvarstår så gäller bästa placering och pengar in.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moonfala (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-24, 20:21   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 136
Standard

Varför så många utlänska hästar i startlistorna? Ser ju ut som unionskampen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-24, 20:34   #10
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3838
Standard

Hoppas vår sharpsvän Oscar kommer med nån info, hälsning till Oscar
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
benny28hbg (+5)
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-24, 20:42   #11
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56998
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Varför så många utlänska hästar i startlistorna? Ser ju ut som unionskampen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Gissar att det är gemensam V75a med Norge. Norrmännen har verkligen flyt. Senast det var jackpot var väl på Momarken. Nu jackpot igen och norrmännen skrattar hela vägen till spelluckorna. Dom är med och delar på de svenska jackpotmiljonerna igen utan att ha bidragit med en krona. Märkligt att det inte uppmärksammas mer. Vi får ju aldrig del av De norska spelarnas jackpotpengar.


Sen är väl en annan anledning att alla lopp denna lördag är öppna för utländska hästar.

Rätta mig om jag har fel.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-24, 21:17   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 136
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Gissar att det är gemensam V75a med Norge. Norrmännen har verkligen flyt. Senast det var jackpot var väl på Momarken. Nu jackpot igen och norrmännen skrattar hela vägen till spelluckorna. Dom är med och delar på de svenska jackpotmiljonerna igen utan att ha bidragit med en krona. Märkligt att det inte uppmärksammas mer. Vi får ju aldrig del av De norska spelarnas jackpotpengar.





Sen är väl en annan anledning att alla lopp denna lördag är öppna för utländska hästar.



Rätta mig om jag har fel.


Det som känns konstigt, även lägre klasser har massa hästar som normalt inte får starta. Det är ju inte bara nordiska ekipage heller.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-24, 22:12   #13
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Gissar att det är gemensam V75a med Norge. Norrmännen har verkligen flyt. Senast det var jackpot var väl på Momarken. Nu jackpot igen och norrmännen skrattar hela vägen till spelluckorna. Dom är med och delar på de svenska jackpotmiljonerna igen utan att ha bidragit med en krona. Märkligt att det inte uppmärksammas mer. Vi får ju aldrig del av De norska spelarnas jackpotpengar.


Sen är väl en annan anledning att alla lopp denna lördag är öppna för utländska hästar.

Rätta mig om jag har fel.
Jodå, blir det jackpott på lördag får du ta del av en massa oljepengar veckan därpå om du är duktig att tippa. God tur!

För övrigt är det är rätt många svenskar som deltar i jackpottomgångarna också, men som aldrig "bidrar" till dem.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-25, 06:52   #14
 
Moonfalas avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 265
Sharp$: 5142
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Gissar att det är gemensam V75a med Norge. Norrmännen har verkligen flyt. Senast det var jackpot var väl på Momarken. Nu jackpot igen och norrmännen skrattar hela vägen till spelluckorna. Dom är med och delar på de svenska jackpotmiljonerna igen utan att ha bidragit med en krona. Märkligt att det inte uppmärksammas mer. Vi får ju aldrig del av De norska spelarnas jackpotpengar.
De tackar t.o.m. givmilda svenskar
Citat:
V75 Åby: I år som i fjor blir det enorme penger å spille om i den felles V75-omgangen på Åby kommende lørdag. Det sørget gavmilde svensker for på Umåker lørdag der fire av syv favoritter innfridde og utbetalingen for fem rett uteble.
Källa: https://www.rikstoto.no/Nyheter-og-t...ckpot-til-Aby/
Moonfala är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-25, 09:15   #15
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

1 Caprino B.R. kan få rygg på Claes förmodade favorit, King Sir Kir?

En häst jag såg i ett norskt lopp på lajven, då den mötte Support Justice.
Satt fast och såg heltaggad ut. (Varför valde kusken inte rygg på S.J., istället för rygg ledaren in i sista sväng? Tror nästan Caprino kunnat utmana klasshästen...)
Sedan kom Caprino ut på Lunden och jag streckade. Åt in duktigt den gången på Steen Juuls stallstjärna Tycoon Conway Hall till slut.
Bike, open stretch och slut?

Vid rätt dag, så vädrar jag norsk skräll i avd 1.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moonfala (+5), dado (+5), Trinity (+5), greyhound (+5), lenninen (+5)
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td