Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-04-29, 16:36   #46
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4699
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg Visa inlägg
Blir det kass bana vet jag inte hur vi gör.
Olika sorters dålig bana sliter olika på hovarna. Jag får ta med skolådan helt enkelt och lösa det på plats isf. Utgångspunkten är iaf optimal balans. Sen får vi se vad det innebär imorn. Tanken är barfota
Usain är ALLTID med på min kupong:Lycka till Oskar gillar dig
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 17:16   #47
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75-2

Här startar flera fina hästar. Favoriten 7 Moni To Spare - har Moni Maker till mormor - kommer från fyra raka vinster. 2,3 och 4 slåss om ledningen i detta sprinterlopp. 9 inte helt borta enligt Norman.

Men på sölig bana tar Veijo hem detta med 7 %aren Hope Bo. Hon har sett blixtrande ut vid sina två vinster sedan hon kom till Veijo. Härlig spik för den som vågar.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 17:23   #48
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
V75-2

Här startar flera fina hästar. Favoriten 7 Moni To Spare - har Moni Maker till mormor - kommer från fyra raka vinster. 2,3 och 4 slåss om ledningen i detta sprinterlopp. 9 inte helt borta enligt Norman.

Men på sölig bana tar Veijo hem detta med 7 %aren Hope Bo. Hon har sett blixtrande ut vid sina två vinster sedan hon kom till Veijo. Härlig spik för den som vågar.
Hope Bo är redan en spik här.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 17:32   #49
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 559
Sharp$: 676
Standard

Man får tänka på att i första starten mötte Hope Bo bara ston. Senast mötte den väldigt orutinerade motståndare där 6/15 hoppade. Säger inte att den inte kan vinna, men tror inte hon bara går runt dom. Nu är hon också ensamt sto bland mer rutinerade grabbar, då brukar märrarna få det lite tufft.
sjukstuga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 18:32   #50
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 31
Sharp$: 221
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
De flesta prognoser pekar på ihållande regn och blåst i morgon, men ett litet halmstrå finns fortfarande att merparten av regnet inte kommer in över västkusten.

Det är ju närmast omöjligt att seriöst försöka sammanställa vilka som gynnas resp missgynnas av dåligt väder och sämre bana. Det enda som är säkert är att det blir annorlunda prestationer och annorlunda resultat jämfört med vid perfekt bana och perfekt väder. Det som väl är ganska klart i alla fall är att

-Nahar gynnas enormt. Kasst väder i Umeå när den imponerade stort förra helgen och kasst väder och dålig bana när den vann elitloppet bland annat.

- Det är nog större chans för dom som inte har spets eller open stretchen vid kasst väder och sämre bana.

- Halshästar missgynnas normalt väldigt mycket, men det går ju inte att få en komplett bild av vilka som är sådana heller.


Jag har själv sedan flera år en spelfilosofi att ligga lågt med spelen när det är dåliga yttre förutsättningar, men det är ju inget man generellt kan rekommendera en lördag när de flesta fått lön i veckan och när det är jackpot och toppsport. Men om det skulle bli riktigt dåligt väder och bana i morgon bör man nog lägga väldigt mycket jobb på att försöka gå igenom sådana starter för morgondagens hästar, att försöka kartlägga halshästarna och att in i det sista försöka ta reda på hur det kommer bli med hästarnas balanser.

En positiv sak är i alla fall att Åby nu verkar ha väldigt duktig banpersonal. För några år sedan blev ju banan närmast en katastrof bara av en regnskur och kritiken haglade mot deras banunderlag. Så är det inte just nu.
Att ta höjd för ngt tungt till tungt underlag är väl nästan ett måste med SMHi `spådomar`. Spelvärdet ökar ju i paritet med antalet mm regn som faller..
Min enkelrad med vädret som utgångspunkt lyder;10-3-6-12-8-4-1.
Bästa spiken blir således Avd 3 nr 6. JU, sätter den 8 av 10 ggr.
Lycka till
Enrico1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 18:37   #51
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3839
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg Visa inlägg
Blir det kass bana vet jag inte hur vi gör.
Olika sorters dålig bana sliter olika på hovarna. Jag får ta med skolådan helt enkelt och lösa det på plats isf. Utgångspunkten är iaf optimal balans. Sen får vi se vad det innebär imorn. Tanken är barfota
lycka till Oscar, jag spikar dig ändå så gör mig lyckligt imor..
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 18:42   #52
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 31
Sharp$: 221
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
lycka till Oscar, jag spikar dig ändå så gör mig lyckligt imor..
Om kusk/tränare börjar tvivla, redan dagen innan, vilken balans utrustning hästen kan/ska gå med, känns spiken mycket tveksam. Blir det strykning pga underlaget??
Nä, mer rak info innan tjänar både vi och sporten på...
Enrico1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 18:45   #53
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 173
Sharp$: 57088
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Enrico1 Visa inlägg
Att ta höjd för ngt tungt till tungt underlag är väl nästan ett måste med SMHi `spådomar`. Spelvärdet ökar ju i paritet med antalet mm regn som faller..
Min enkelrad med vädret som utgångspunkt lyder;10-3-6-12-8-4-1.
Bästa spiken blir således Avd 3 nr 6. JU, sätter den 8 av 10 ggr.
Lycka till
Det var ju redan på förhand svårt och med svår bana dessutom ökar bara spelvärdet om man kan räkna ut vilka som passar minst dåligt på svår bana. Men jag ska själv oavsett bana inte gå in på V75 i morgon trots jackpot utan tror chansen är större genom lättare spelformer denna på förhand mycket öppna omgång.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 18:50   #54
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 944
Sharp$: 2183
Standard

Citat:
Nä, mer rak info innan tjänar både vi och sporten på...
Nja , att säga 100% bfro dagen innan och banan blir dålig , men ändå stå fast vid detta och köra bfro skadar både hästar och spelare..Det är en annan femma om man säger 100% med skor och sedan rycker skorna till start.
L
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 18:54   #55
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 178
Sharp$: 892
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Hope Bo är redan en spik här.
kör de 4 STAND BAYOU barfota runt om så spikar jag
krilla18 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 19:08   #56
 
OskarSvanbergs avatar
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Mantorp
Inlägg: 95
Sharp$: 6083
Standard

Ingen aning hur det är för andra och hur det påverkar deras hästar. Jag kommer försöka utrusta min häst så att han springer så fort som möjligt i 3 varv. Det tror jag även att övriga tränare gör.
När han blev fast varvet kvar i Harpers och sen spurtade som en demon till 4e, många tror att han vunnit då med tidigare lucka, gick han med skor bak. Tanken var faktiskt skor runt om på den banan, men han trampade av sig en sko i värmningen, och då fick vi helt enkelt ta av den andra framskon också. Det var mycket regn då, kan tänka mig nåt liknande nu.
Så ni kanske inte behöver ta bort honom om jag skulle välja att köra med skor, det dög i harpers iaf. Tror inte vi förlorar av den anledningen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
putric (+10), MatsE (+5), Ardberg (+3), basiak (+5)
OskarSvanberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 19:16   #57
 
OskarSvanbergs avatar
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Mantorp
Inlägg: 95
Sharp$: 6083
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Enrico1 Visa inlägg
Om kusk/tränare börjar tvivla, redan dagen innan, vilken balans utrustning hästen kan/ska gå med, känns spiken mycket tveksam. Blir det strykning pga underlaget??
Nä, mer rak info innan tjänar både vi och sporten på...
Om du ger mig ett rakt besked om hur underlaget kommer vara kommer jag ge dig ett rakt besked om hur jag kommer utrusta hästen för att få optimalt fäste på det underlaget. Det du säger är som att F1-stall måste säga dagen innan vilka däck de ska välja.
Om banan inte är bra att köra barfota på, komer han att vara sämre. Som jag skrev nån annanstans, jag valde skor i Harpers, vilket han varit i segerstriden med om jag inte valt att sitta kvar i rygg på Bergh.

Era kommentarer om att man måste ge raka besked hit och dit är ju inte friska. Vi måste ju göra vad vi tror är bäst för att vinna loppet, inte vad ni tror är bäst.

När han var trea i klass I på mantorp dec-14 gick han barfota runt om. Han blev dock hovöm till slut, han hade varit sämst tvåa med skor bak.
Det var läraktigt för mig. Därför valde jag att ha skor bak i Harpers.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Executive (+5), Migge (+5), putric (+10), mr_stylez (+5), johanl (+25), whalz (+10), Temlor (+5), Amadeus (+20), hugotheboss (+10), dado (+2), Ardberg (+4), Frasse77 (+40), kasse (+2), stoffolainen (+10), Cleon_9 (+5), greyhound (+30), Kallekokula (+5), johpatr (+2), jomtien (+20), larockma (+5), zamora_79 (+5), lenninen (+5), asgaya3141 (+3)
OskarSvanberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 19:21   #58
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg Visa inlägg
Om du ger mig ett rakt besked om hur underlaget kommer vara kommer jag ge dig ett rakt besked om hur jag kommer utrusta hästen för att få optimalt fäste på det underlaget. Det du säger är som att F1-stall måste säga dagen innan vilka däck de ska välja.
Om banan inte är bra att köra barfota på, komer han att vara sämre. Som jag skrev nån annanstans, jag valde skor i Harpers, vilket han varit i segerstriden med om jag inte valt att sitta kvar i rygg på Bergh.

Era kommentarer om att man måste ge raka besked hit och dit är ju inte friska. Vi måste ju göra vad vi tror är bäst för att vinna loppet, inte vad ni tror är bäst.

När han var trea i klass I på mantorp dec-14 gick han barfota runt om. Han blev dock hovöm till slut, han hade varit sämst tvåa med skor bak.
Det var läraktigt för mig. Därför valde jag att ha skor bak i Harpers.
Klart att man bara kan ge besked om skor 100%-igt. Utan skor så är det ju faktorer ni inte kan påverka som avgör.

Har du vässat inför detta såsom du sagt du gjort tidigare inför lopp du siktat på?
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 19:40   #59
 
OskarSvanbergs avatar
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Mantorp
Inlägg: 95
Sharp$: 6083
Standard

Nja, jämfört med upplägget hur han var i Walter Lundbergs kriteriehelgen. Ungefär samma upplägg.
Men det är ungefär samma sista intervaller på torsdagen, ja.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Speedyearl (+5)
OskarSvanberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 19:46   #60
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Skönt att ha en som ger fina raka besked.Önskar dig ett stort lycka till i morgon Oskar Svanberg.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Speedyearl (+5)
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td