Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-04-29, 23:43   #91
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6210
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Som jag skrev.... Hästen är så överlägsen att Du, Jag, Kee Marcello eller Ted Beier har kunnat suttit upp... Bara köra rakt fram och hålla i sig!

6%!!!?
Det kan verka lätt, läste också bfrom , tänkte spik direkt. Är Persson bättre än westholm som kusk, för är han som han så är det ingen spik
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-30, 00:07   #92
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg Visa inlägg
Min fru är inte lika imponerad
Blir lite för mycket.

Men jag brinner för sporten och det är viktigt för mig att ni förstår hur det funkar. Tror det ökar intresset och det är ett måste för att vi ska överleva.
Tyvärr har det här med utrustning tagit över helt. Vilket är väldigt tråkigt.
Det beror på att de som får/tar betalt för att promota spel i regel inte kan nåt alls egentligen. Men att skrika jänkarvagn och barfota är saker man kan ta på.

Jag skulle önska att mer fokus lades på hästen. Visste ni att det fanns jänkarvagn som gjorde lika stor skillnad långt innan den här varianten kom? Bara ingen som pratade om den då...
Ge mig en enda vettig förklaring till att vi ska sluta skrika jänkarvagn och barfota. Jag kan sitta och analysera ett lopp i en vecka, dra slutsatser, köra loppet i huvudet, kolla hur hästarna utvecklats på sistone, ja, gå igenom allt. Så är det dags för dagen då loppet går av stapeln. Random häst får på sig en jänkarvagn för första gången och även skorna ryker. Det kan vara en skithäst, en riktig skithäst till och med. En riktig lus får på sig en jänkarvagn och blir av med skorna, bombar till spets och vinner med tjugo meter helt åkandes. Rekordsänker två sekunder. Massor av timmars jobb, helt bortslösat. Kunde bara kollat intervju på ATG.se där tränaren presenterar nyheterna. Bike och barfota.

Vad är det förresten du vill att vi ska kunna? Rörelsemönstret hos hästarna? Hur de tränat i veckan? Varför de inte ville ta sig förbi senast? Ta mig i röven, tiden behöver disponeras väl så det enda vettiga är lopparkivstittande och FRAMFÖR ALLT sökande efter UTRUSTNINGSINFORMATION för oss spelare. Man måste prioritera det viktigaste och det är inte hästkunskap. För er tränare är det kanske det, men icke för oss spelare.

Det här med att ni utrustar optimalt och att ni därför ska få ändra hit och dit köper jag inte ett dugg. Vill ni ha spel på era hästar får ni helt enkelt acceptera att fullständig information ska vara spelarna tillhanda senast en timme innan första start på streckspelet, och att preliminär information ska anmälas vid startanmälan. SÅ lyfter man spelet. SÅ skapar man en seriös sport. Vi spelare bara skrattar när ni kritiserar vårt "barfotabikejänkarvagnnorskthelstängt"-snack, för vi vet att det är det som otroligt ofta avgör travloppen. Och kom igen, varför slänger alla tränare på en jänkarvagn och drar skorna när det börjar bli lite mer pengar att köra om? Klart det gör ruskigt mycket.

Vad du än tror och tycker så kommer jag till exempel vikta mer insatser på Usain Henna imorgon om han går barfota runt om än om han går mer skor. För han är mycket bättre barfota. "Formen" har varit diffus förr, tills han blivit av med skorna. Då är "formen" helt plötsligt bra igen.
EDIT: Denna paragraf kan uppfattas fel av dig. Du är ruskigt duktig på att ställa hästarna i ordning, bland de värsta i Sverige, så lite felformulerat kanske att förminska form såpass mycket som jag gjorde. Menar dock på att tränare rent generellt börjar tjafsa om att formen är på topp efter att de slängt på bike och vunnit med halva upploppet.


Vill du ha mer fokus på hästen?


- Se till att du och dina kollegor är noggranna med skoinfo och vagninfo, och ändra ytterst sällan. På så sätt slipper man detta enligt er onödiga extrasnack, enligt mig NÖDVÄNDIGA. Spelarna kan inte ständigt nonchaleras genom felaktig information eller ibland även utebliven information.

- Alternativet är, som Bergh säger, att förbjuda jänkarvagnar och på så sätt undvika hypen. Jag ser verkligen inget problem i detta, dessutom vore det rättvist för en hel del amatörer vilka inte har råd med jänkarvagnarna. Finns väl ingen häst som inte kan gå i vanlig vagn?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+100), thelir (+10), joalore (+50), Manprinsen (+10), abstruse (+1), Enrico1 (+20)

Senast redigerad av AndyMart den 2016-04-30 klockan 01:02.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-30, 00:37   #93
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
Toppen, låter intressant och den är ju verkligen prisvärd så den tar vi med då man ändå ska prova att gardera Hawk Cliff. Bästa spiken är väl ändå Goop i sista.

I V75-2 är ju både 9 och 10 klart understreckade. Och I V75-5 finns det ju många bortglömda att pröjsa för om man vill vinna en hygglig slant på V75.
Fridericus mördar NTNS i sista.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-30, 00:39   #94
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Nej, nej, nej.... Det loppet vinner Heiskanen med Fridericus....

Varför? För att klappträt Persson tror han sitter bakom vinnaren (KRAFTIGT uppskruten av alla betaltjänster) och ser till att Goop får svettig väg fram...

Vem gottar sig i kön när dom spränger ljudvallen? Vem svepte packet i Norge trots SUPERKNACKIGT trav och en slutstöt som sattes in ungefär när oskulden borde ha dragit ut?

Heiskanen i sista är KLAR förstahäst!

Det är min "Saida-variant".... Tar med både 4 och 6 utifall att Persson släpper till Goop för då blir alla tre aktuella...

Heiskanen solklar DD och V5-spik dock...

Min raka DD blir TUNG på 2-10... Att tro på att O.T.P ska kunna svara ut Sugarlight är som att tro på tomten... Veckans andra stora "hittepå".... GLÖM!

O.T.P´s "magiska 11-jobb" må vara "Världsklass" i Dalarna men det runkar Sugarlight runt i sömnen... Folk är fulla...
DET ÄR KLASSKILLNAD!!! PUNKT!!
Klasskillnad på OTP och Sugarlight? Isåfall skulle BBS:en vinna PdA lekandes.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-30, 00:59   #95
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spartan Kronos spetsar i Olympiatravet pojkar, och släpper till BBS Sugarlight.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-30, 01:16   #96
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6132
Standard

Vad svårt det verkar vara att vara nyanserad. Hur jag än läser Oskars inlägg så kan jag inte se att han skriver ngt om att sluta uppmärksamma jänkarvagn. Dätemot vill han se mer fokus på hästen. Vilket känns rimligt. På samma sätt känns det rimligt att kuskar och tränare borde bli mer professionella totalt sett. Främst handlar det om vilken info som lämnas på förhand och att denna kan variera. Det gör att det handlar mer om att ha mest och bäst info än om att analysera lopp. Men i gengäld är det väl så på t.ex. börsen också.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-30, 01:25   #97
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Spartan Kronos spetsar i Olympiatravet pojkar, och släpper till BBS Sugarlight.
Känns extremt osannolikt att han skulle hinna förbi 1&2. Finns tillräckligt med startsnabba hästar för att det ska kunna bli en solfjäder som hjälper OTP/BBS nog att hålla spets oavesett startsnabbhet på spår 6/7

Senast redigerad av oggeb den 2016-04-30 klockan 01:26.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-30, 06:42   #98
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Oscar Svanberg;
Tyvärr har det här med utrustning tagit över helt. Vilket är väldigt tråkigt.
Det beror på att de som får/tar betalt för att promota spel i regel inte kan nåt alls egentligen. Men att skrika jänkarvagn och barfota är saker man kan ta på.

Jag skulle önska att mer fokus lades på hästen. Visste ni att det fanns jänkarvagn som gjorde lika stor skillnad långt innan den här varianten kom? Bara ingen som pratade om den då...
.................................................. .................................................. ..........................Det här är bland de bästa jag läst någonsin på sajten. " Ta betalt för info " är en guldgruva för betaltjänsterna. Frågan är hur ofta stämmer det? jag har sagt det tidigare. Läs all info igen EFTER tävlingarna och ni ser att det inte är mycket som stämmer. Och det viktigaste: Tränare och kuskar säger sällan det som skrivs i tipsen. Det är modifierat av skribenten för att han VILL att du ska uttryckas på ett speciellt sätt som passar hans tänkande och ideér. Tips är business. Använd egna ögon, det kommer man långt med.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiken64 (+50)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-30, 07:19   #99
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
Lol, vi är alla fulla! Är från Dalarna själv men tar inte åt mig. Älskar Strömberg som gör slantar av ingenting, trots de trötta ök han tränar-

Han är fan i mig skickligare än självaste Colgate och det säger en hel del.

Persson kan ju svara och dö men fattar ju att open stretch är rätt så schysst. Fridericus är en minst lika bra häst som Goops men Heiskanen från bakspår luktar alltid skunk. Han vet inte när han ska gå och det blir ofta fel för Veijo. Next är en grym löphäst som alltid gör sitt och som har en ruggig skalle. Går det att köra barfota runt om så är han stenklar.
Next kanske är stenklar? Men skall iaf tänka på det här innan man slår in spiken.........Next to None Sib (V75-7) har startat 16 gånger på kort distans, men ”bara” vunnit två av dessa.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-30, 07:25   #100
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Undra om inte Ludde tar dödens efter ett tag med Mosaique Face lär ju inte vila på hanen om man känner den mannen rätt.

Dom som gynnas i sådant här lopp är dom som kan speeda rejält 300 meter från mål och det är Sauveur och Your Highness.


Vem sitter i rygg på ledaren?
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-30, 08:58   #101
 
Trinitys avatar
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 2 525
Sharp$: 1401
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Undra om inte Ludde tar dödens efter ett tag med Mosaique Face lär ju inte vila på hanen om man känner den mannen rätt.

Dom som gynnas i sådant här lopp är dom som kan speeda rejält 300 meter från mål och det är Sauveur och Your Highness.


Vem sitter i rygg på ledaren?
Enligt intervjun i Guiden, Säger Ludde..
Det blir ett snällt upplägg, Ingen dödens eller så.
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-30, 09:19   #102
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 938
Sharp$: 1178
Standard

Undrar vem som är FULL, Håkan K Persson vinner inte v75 på beställning, men ett tips ska du få BET 365 har trippel heads, där får du 7ggr på din pålle.
Men jag är helt säker på att både Le Miracle och Hawk Cliff är för nr 7 in i första sväng, tror inte JORMA vilar på hannen, utan sänder direkt, BÄSTA HÄSTEN I loppet.
Lycka till
Rolig skräll nr 3
P.s SPIK NYKTER. D.s
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-30, 09:19   #103
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Oscar Svanberg;
Tyvärr har det här med utrustning tagit över helt. Vilket är väldigt tråkigt.
Det beror på att de som får/tar betalt för att promota spel i regel inte kan nåt alls egentligen. Men att skrika jänkarvagn och barfota är saker man kan ta på.

Jag skulle önska att mer fokus lades på hästen. Visste ni att det fanns jänkarvagn som gjorde lika stor skillnad långt innan den här varianten kom? Bara ingen som pratade om den då...
.................................................. .................................................. ..........................Det här är bland de bästa jag läst någonsin på sajten. " Ta betalt för info " är en guldgruva för betaltjänsterna. Frågan är hur ofta stämmer det? jag har sagt det tidigare. Läs all info igen EFTER tävlingarna och ni ser att det inte är mycket som stämmer. Och det viktigaste: Tränare och kuskar säger sällan det som skrivs i tipsen. Det är modifierat av skribenten för att han VILL att du ska uttryckas på ett speciellt sätt som passar hans tänkande och ideér. Tips är business. Använd egna ögon, det kommer man långt med.
"Egna ögon" är bara ett av många verktyg om man vill vinna på trav. Den information som efterfrågas om utrustningar, ändringar, hästens form, hur den tränar, taktik i loppet etc. är oerhört viktig! Man kan inte leva på gamla meriter. Om hästen gick bra i senaste loppet betyder det inte att allt är hunky dory den här gången, eller om den gick dåligt då. Det kan finnas förklaringar. Det kan ha hänt saker i träningen. Den kanske ska gå med annan utrustning, taktiken kan bli en annan den här gången etc. Form är en färskvara. Åker du ut på banan eller kollar värmningar på liven så kan du inte lita fullt ut på ögonen. En häst som är sjuk och dukar under i loppet kan ha värmt strålande och kusken kan ha varit jättenöjd med värmningen. Det finns hästar som värmt uselt, men så fixar man lite med utrustning och annat och den vinner loppet plättlätt. Det är så mycket som spelar in när det gäller trav. Det är både tjusningen och förbannelsen för oss spelare.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-30, 09:23   #104
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 938
Sharp$: 1178
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Undra om inte Ludde tar dödens efter ett tag med Mosaique Face lär ju inte vila på hanen om man känner den mannen rätt.

Dom som gynnas i sådant här lopp är dom som kan speeda rejält 300 meter från mål och det är Sauveur och Your Highness.


Vem sitter i rygg på ledaren?
BBS SUGERLIGHET sitter i rygg på PIRATEN, johnny släpar en halv längd innan start, precis som ludde och bergh brukar göra från innerspår.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3)
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-30, 09:31   #105
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 540
Sharp$: 5002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
"Egna ögon" är bara ett av många verktyg om man vill vinna på trav. Den information som efterfrågas om utrustningar, ändringar, hästens form, hur den tränar, taktik i loppet etc. är oerhört viktig! Man kan inte leva på gamla meriter. Om hästen gick bra i senaste loppet betyder det inte att allt är hunky dory den här gången, eller om den gick dåligt då. Det kan finnas förklaringar. Det kan ha hänt saker i träningen. Den kanske ska gå med annan utrustning, taktiken kan bli en annan den här gången etc. Form är en färskvara. Åker du ut på banan eller kollar värmningar på liven så kan du inte lita fullt ut på ögonen. En häst som är sjuk och dukar under i loppet kan ha värmt strålande och kusken kan ha varit jättenöjd med värmningen. Det finns hästar som värmt uselt, men så fixar man lite med utrustning och annat och den vinner loppet plättlätt. Det är så mycket som spelar in när det gäller trav. Det är både tjusningen och förbannelsen för oss spelare.
Problemt är att när man gjort alla dessa analyser och fått till sig all info från tränare o kuskar osv så har man fortfarande det största bekymret kvar.
Stallkörning samt kuskar som väljer att inte köra för vinst.
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td