Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-05-10, 09:29   #1
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 645
Sharp$: 2919


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lördagen 11 maj - Umåker V75


Inga "trygga" spikar denna vecka nu när Troll Solen strukits. Jag får nog chansa med 5 JIKKEN som har spåret, kusken och tränaren som plusfaktorer. Favorit visserligen men ännu till en behaglig spikprocent.

Veckans skrällidè: 13 VILJA T.Y.C. som jag har jagat ett tag. Springspår, Erik A och barfota runt om. 3%.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-05-10, 09:56   #2
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 61
Sharp$: 1024
Standard

Lilla tidiga bygger på favoritparad denna vecka.

7 Facetime Love
7 Mellby Lion
4 Borups Victory
1 Bäcklös Uriel - 2 Grislefaksen - 4 Järvsöodin - 9 Stallone
5 Jikken
5 Mellby Knekt
1 King of the North - 2 Underbarsåfin - 3 Kingslayer Pellini - 4 B.Sacamano - 5 Never Mindem - 9 Västerbo Tramp - 11 No Limit Express
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-05-10, 11:52   #3
 
Reg.datum: okt 2020
Inlägg: 28
Sharp$: 144
Standard

V75 umåker


V75 - 1
Tippsettan och SPIK på #7 FaceTime Love, för mig omgångens bästa spik och till behaglig procent. Går med rycktussar för första gången och vann över Oaks 5:an Granger i fjol, 2:a bakom Breeders Crown 3:an och 6:an i Kriteriet Nouri Di Quatro .
Många hakar upp sig på årsdebuten, men stall goop skickar inte uppnen häst 160 mil tur och retur om.man inte tror på den. Siktas mot Elitloppshelgen

V75 - 2
För mig ett öppet lopp, men pass på #13 Vilja T.Y.C. barfota och den vassen kusken EA i sulkyn. Målar på rätt brett här och plockar även på mig 8,9,12 utöver favoriten Mellby Lion

V75 - 3
Storfavorit i Borups victory, är inte alls övertygad. eventuell chansapik på Indy rock, alternativt garderar jag med 3, 4,5,6 & 9

V75 - 4
Kallblodigt på V75, personligen tycker jag inte att de är supersexigt... öppet lopp, ta med penseln... måstesträck är ändå stallone som siktar mot elitkampen

V75 - 5
Spik på Jilkken, behövs inte sägas så mycket om det. Står I skrivande stund på 49% som är lite saftigt, men sp länge han inte överstiger 50 är de spik

V75 - 6
Många pratar om Mellby knekt, var visserligen sylvass senast efter sitt lilla skutt... men känns osäker. Blir soligt igen imorgon haha. Garderar på och tar så många jag kan. Favoriten ska fällas. Varning för #magical sutrvivor som går barfota. Kan få smygresa pxh avsluta vasst!

V75 - 7
Avslutar med att plocka på mig en del, här vill jag ha höstar kvar när man jagar 7 potten.
Mycket talar ändå för storskräll Mee bowlingen biskop. Som gör intressanta ändringar


Sammanfattningsvis blir de en intressant omgång där många verkar lägga överdrivet mycket krut med strecken i Avdelning 1. Många favoriter som inte är säkra.. kan bli en bra utdelning imorgon
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10)
travspekulanten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-05-10, 13:05   #4
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 645
Sharp$: 2919


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ja, Facetime Love hade jag gärna spikat. Men jag åker även på Perfect Sense H.C. eftersom jag ALLTID har med 1:an voltlopp. Det har varit en lönsam taktik i längden.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-05-10, 13:23   #5
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 782
Sharp$: 13150
Standard

Fredags Surr

Tja det är väl bara att strecka Wäjersten och MAD så är väl saken mer eller mindre klar ? Lite tråkig Jackpott omgång spelmässigt i min värld. Favoritbetonat är bara förnamnet.

V75 1) 7 Facetime Love Det som möjligen kan fälla hästen är väl orutinen och voltstart. Orutinerade volt hästar i fältet kan bädda för omstarter.

V75 2) 15 hästars stolopp på tre volter ! Se ovan.
15 Queen Belina har lopp i kroppen och mång miljonärskan fixar nog 40m om det inte är för många vårpigga märrar i vägen.
8 Luxury River Är naturligtvis svårbedömd efter lång vinterpaus men Kolgjinis gör nog inte långresan bara för att titta på björkarna. Visade fina takter i höstas och lyckas Dante köra felfritt är hon nog med på stregen.
Frågan är om favorit Wäjersten fixar volten med sin auto häst ?

V75 3) 4 Borups Victory Smack.

V75 4) 3 B.W. Sture Distansgynnad filur med bra läge och är mitt måstestreck. Men Nordisar är ju som bekant Nordisar.

V75 5)]1 Heartbeat Thunder och 5 Jikken är med rätta hårt betrodda men jag täcker upp med Sandra E hästarna 8 King Of Djazz och 9 Devils Tounge
Sandra är en grym trainer, har nog ställt iordning.

V75 6) 1 Soccerbox och 5 Mellby Knekt känns som bra lås. Täcker upp med Sockerpaketen om Jorma Spänner sig och får Volt problem Tar nog ingen Ledning
Psst Mellby är en orutinerad filur i allmänhet voltstart i synnerhet.
Förlåt mitt svammel ang. voltstart. Fick för mig att avd 6 var volt vilket är totalt galet. Ber om ursäkt.

V75 7) 3 Kingsplayer Pellini och 5 Never Mind’em Feglås igen Känns som dessa två 5 åringar är i en egen klass.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-05-10 klockan 15:02. Anledning: Voltstart.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-05-10, 14:10   #6
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 61
Sharp$: 1024
Standard

[QUOTE=Efterhandaren;825740]Fredags Surr


V75 6) 1 Soccerbox och 5 Mellby Knekt känns som bra lås. Täcker upp med Sockerpaketen om Jorma Spänner sig och får Volt problem Tar nog ingen Ledning
Psst Mellby är en orutinerad filur i allmänhet voltstart i synnerhet.


Volt blir definitivt inga problem här.......
Väldigt intressant statistik här med Knekten:
Är problemfri på Valla men dom tre gångerna han har rest har han vråldummat sej från start varenda gång. Sist hade han dundrat till spets om han inte dummat sej. Tänk att han är valack å ska hålla på så där när de är bortaplan. Finns så många spikförslag i omgången så de blir nog till slut gardering här. Men jag tror den vinner med 30 meters galopptapp också. Men troligtvis ställer den sej väldigt sent om gunga.
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-05-10, 14:58   #7
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 782
Sharp$: 13150
Standard

[QUOTE=kjel;825741]
Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Fredags Surr


V75 6) 1 Soccerbox och 5 Mellby Knekt känns som bra lås. Täcker upp med Sockerpaketen om Jorma Spänner sig och får Volt problem Tar nog ingen Ledning
Psst Mellby är en orutinerad filur i allmänhet voltstart i synnerhet.


Volt blir definitivt inga problem här.......
Väldigt intressant statistik här med Knekten:
Är problemfri på Valla men dom tre gångerna han har rest har han vråldummat sej från start varenda gång. Sist hade han dundrat till spets om han inte dummat sej. Tänk att han är valack å ska hålla på så där när de är bortaplan. Finns så många spikförslag i omgången så de blir nog till slut gardering här. Men jag tror den vinner med 30 meters galopptapp också. Men troligtvis ställer den sej väldigt sent om gunga.
Förlåt mitt svammel ang. voltstart. Fick för mig att avd 6 var volt vilket är totalt galet. Ber om ursäkt.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-05-10, 18:32   #8
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 160
Sharp$: 3227
Standard

Jobbar med en spik i morgon och det är Tekno Jerven.
Utvecklingsmässigt har Tekno sjumilastövlarna på och
jag tror Alf Jonssons son blåser packet över upploppet
trots ett jobbigt spår.
Avelsarbete har en viss lugnande inverkan på oss hannar
och det tror jag gynnar Tekno extremt mycket.
Omgångens bästa spik och spelvärde, vi snackar kallblodsmässig
överljudsfart i tredje ytter genom sista kurvan och långnäsa åt
motståndarna över mållinjen.
Fullständigt galet felstreckad.

God tur allihopa med spelbesluten.

Onsdagen gjorde jag ett litet 3 minuters system på V86,
COOP FORUM hade systemfel på maskinen, så de kunde inte bonga in
spelet. Vilket jag i efterskott är väldigt tacksam för, även om det var
ett pyttelitet system. Tack Skarplöth!
Jajjan är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-05-10, 19:57   #9
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 845
Sharp$: 37829
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Jobbar med en spik i morgon och det är Tekno Jerven.
Utvecklingsmässigt har Tekno sjumilastövlarna på och
jag tror Alf Jonssons son blåser packet över upploppet
trots ett jobbigt spår.
Avelsarbete har en viss lugnande inverkan på oss hannar
och det tror jag gynnar Tekno extremt mycket.
Omgångens bästa spik och spelvärde, vi snackar kallblodsmässig
överljudsfart i tredje ytter genom sista kurvan och långnäsa åt
motståndarna över mållinjen.
Fullständigt galet felstreckad.

God tur allihopa med spelbesluten.

Onsdagen gjorde jag ett litet 3 minuters system på V86,
COOP FORUM hade systemfel på maskinen, så de kunde inte bonga in
spelet. Vilket jag i efterskott är väldigt tacksam för, även om det var
ett pyttelitet system. Tack Skarplöth!
Jag tar nog inte med Tekno Jerven. Känns som fel distans.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-05-11, 04:26   #10
 
Reg.datum: aug 2017
Ort: Härliga Hälsingland
Inlägg: 1 014
Sharp$: 820
Standard

48 pix!

7.11
7.8.9.12
4.6.9
1 bäcklös uriel
1.3.5.8
4 portofino
2 underbarosåfin

God tur idag racing lovers!

TNZ KHN GGJ
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-05-11, 08:29   #11
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 782
Sharp$: 13150
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Jobbar med en spik i morgon och det är Tekno Jerven.
Utvecklingsmässigt har Tekno sjumilastövlarna på och
jag tror Alf Jonssons son blåser packet över upploppet
trots ett jobbigt spår.
Avelsarbete har en viss lugnande inverkan på oss hannar
och det tror jag gynnar Tekno extremt mycket.
Omgångens bästa spik och spelvärde, vi snackar kallblodsmässig
överljudsfart i tredje ytter genom sista kurvan och långnäsa åt
motståndarna över mållinjen.
Fullständigt galet felstreckad.

God tur allihopa med spelbesluten.

Onsdagen gjorde jag ett litet 3 minuters system på V86,
COOP FORUM hade systemfel på maskinen, så de kunde inte bonga in
spelet. Vilket jag i efterskott är väldigt tacksam för, även om det var
ett pyttelitet system. Tack Skarplöth!
Tjenixen Jajjan.
Jag låser nog loppet på 3 Sture och 11 Tekno. 1640 är väl inte Teknos likör och läget är tufft samt ett gäng sprinters med bra lägen emot men vi måste ha lite rens i Jackpott omgången.
Kör bara ett litet chanssystem idag. Lägger krutet på morgondagens stjärnspäckade tävlingar på mysiga Lunden istället. Topphästar från hela Europa. Tyvärr har goe Flemming tvingats stryka flera betrodda hästar men vinner nog några lopp likväl.
Barack Face gör årsdebut och Four Guys Dream trivs på Lunden.
Psst trivs på Lunden gör gamle Heart Of Steel oxå.10 åringen har perfekt läge och rätt distans. Skrällduglig i min värld. Oldiest but Goldiest.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-05-11 klockan 08:46.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-05-11, 09:20   #12
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 160
Sharp$: 3227
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Tjenixen Jajjan.
Jag låser nog loppet på 3 Sture och 11 Tekno. 1640 är väl inte Teknos likör och läget är tufft samt ett gäng sprinters med bra lägen emot men vi måste ha lite rens i Jackpott omgången.
Kör bara ett litet chanssystem idag. Lägger krutet på morgondagens stjärnspäckade tävlingar på mysiga Lunden istället. Topphästar från hela Europa. Tyvärr har goe Flemming tvingats stryka flera betrodda hästar men vinner nog några lopp likväl.
Barack Face gör årsdebut och Four Guys Dream trivs på Lunden.
Psst trivs på Lunden gör gamle Heart Of Steel oxå.10 åringen har perfekt läge och rätt distans. Skrällduglig i min värld. Oldiest but Goldiest.
Morgondagens travgodis kommer att avnjutas från soffan utan lir.

Tekno har tappat ett sjusiffrigt belopp på pyromani, extremt försiktiga saftey-starter där man tappar minst 20 m direkt i starten i kampen om att hålla djuret i trav har hämmat Tekno extremt mycket på kort 1640m.
För ett år sedan hade jag undrat om kretsen runt Tekno Jerken supit till när de anmält till ett kort lopp, med dåvarande galopphistorik.
Idag är det helt annorlunda tror ivf jag.
Min känsla är att det är tvärt om, att Tekno som nu mera har många felfria lopp i rad och fått ordning på påkarna i starten och att 1.640m passar helt utmärkt
för denna fartfyllda häst som inte ens snuddat vid kapacitet-taket ännu.
Jag är tacksam att experterna och kollektivetsitter är fast i gammal galopphistorik och att Tekno har 1 vinst inalles över dagens distans på 4 försök.
Till singelprocent måste Tekno Jerven vara omgångens fynd och spelvärda spik
trots spår 11, i mina ögon. Spikar och dunkar på vinnarspel och i eftermiddag
vet vi vem som var ute och cyklade när vi kommer till spelbesluten i nordsvenskloppet?

God tur nu Loke, Shooter och alla andra här på forumet och kom ihåg att
”life is good”, speciellt så här i hänryckningens tid.
Jajjan är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-05-11, 09:24   #13
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 160
Sharp$: 3227
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Liisa Visa inlägg
48 pix!

7.11
7.8.9.12
4.6.9
1 bäcklös uriel
1.3.5.8
4 portofino
2 underbarosåfin

God tur idag racing lovers!

TNZ KHN GGJ
Du går in tungt idag, älskar dina 1 pixare
hoppas raden sitter Liisa.

Allt gott.
Jajjan är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-05-11, 09:54   #14
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 845
Sharp$: 37829
Standard

Första loppet tror jag står mellan Facetime Love och Cherokee Face. Måste ha en spik med bra chans som inte är favorit och när spelarna går på Mellby Lion i andra så går nog jag på bästa hästen Queen Belina som spik. Ser klart värde i den. Borups Victory går för en plats i Elitloppet och är toppad. Var först inne på att gardera hästen, men har sedan ändrat mig till spik. En handfull hästar i kallblodsloppet om jag inte ändrar mig till att spika Grislefaksen, men jag har tre singelstreck som jag troligen använder. Man behöver hitta lopp där det kan skrälla och jag garderar Jikken hårt även om den kanske bara vinner. Sen kommer tredje spiken - Mellby Knekt. Mycket snack om Portofino, men jag tror det är spets och slut här. I sista är Redén väldigt nöjd inför årsdebuten med sin favorit, men det här ser jag också som ett garderingslopp.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-05-11, 13:49   #15
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 645
Sharp$: 2919


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jorma är "ganska mycket optimistisk" vad gäller Mellby Knekt i sjätte. Men den har bara vunnit då den tävlat på Solvalla. Vågar man chansa bort den tro?
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td