Visa ett inlägg
Gammal 2011-09-15, 16:12   #1
Enroth

Enroths avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 114

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hockeyallsvenskan 16-17/9

Då drar även årets Hockeyallsvenska igång, premiären är utlagd på två dagar där Almtuna IF tar emot Leksands IF på fredag medan övriga lag spelar på lördag, fullständigt spelschema:

16/09/11 19:00 Almtuna - Södertälje
17/09/11 16:00 Sundsvall - Tingsryd
17/09/11 16:00 Bofors - Oskarshamn
17/09/11 16:00 Troja-Ljungby - Västerås
17/09/11 16:00 Mora - Malmö
17/09/11 16:00 Rögle - Leksand
17/09/11 16:00 Borås - Örebro

Som vanligt är ju premiärer lite farliga men jag tror nog att det ska finnas en del spelvärda odds därute som med lite tur kan ge en krona eller två.

Så här hade i alla fall jag tänkt spela (linorna kan ha justerats då ja la spelen tidigt):

Ogiltigt spel-ID: 508326

Ogiltigt spel-ID: 508324

Ogiltigt spel-ID: 508323

Ogiltigt spel-ID: 504028

Finns väl inte direkt så många motiveringar att gå på i en premiäromgång, men Södertälje känns en del snäpp vassare än Almtuna (där man däremot borde hålla koll på Patric Gozzi som premiärlirar med AIK ikväll) - det skulle förvåna mig om det blir annat än en tvåa i den här matchen.

Troja/Ljungby brukar ha ett hemmastöd utan dess like och har skrällt fler än en gång, tror att Västerås får det svårt på bortais.

Rögle BK - Leksands IF är väl ett möte mellan två av ligans giganter, ovisst och svårtippat men det jag tror är avgörande i en premiäromgång är hur pass taggade lagen är samt huruvida de har ett stort supporterstöd eller inte. Att åka till Rögle är inte kul, å då är jag bördig från Stockholm. Tror inte Leksingarna kommer ha mycket mer än motvind från läktarna och därav tror jag försiktigt på knäckt knäckebröd.

På samma tema som Rögle tippar jag Mora som vinnare - de är ett starkt hemmalag med bra stöd och till 2.50 tror jag att Malmö kommer få det tufft i premiären.

Påminnelse om forumets riktlinjer för "dagens"-trådar.

Citat:
  • Det är tillåtet att efterfråga andras synpunkter på en match.
  • Kommentera eller motivera varför ni tror eller inte tror på ett lag.
  • Inga inlägg med endast spel eller oneliners. Tex "Jag kommer att spela på Barcelona idag." är inget inlägg som någon annan kan dra nytta utav. Utan den gör sig bäst i ditt spreadsheet.
  • Vill ni tacka, visa att ni rygga eller visa uppskattning för någon annans inlägg, ge Sharp$.
  • Har ni ett spelförslag/REK att ge, tryck då på "Svara med REK"-knappen som finns i toppen eller starta en ny tråd.
  • Efterhandssnack samt att diskutera resultat/matchbild/andras kommentarer efter matchens slut är tillåtet. Vill ni göra det under matchens gång så har vi en livechat för det.
Enroth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat