Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-15, 15:12   #1
 
Enroths avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 110
Sharp$: 114


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hockeyallsvenskan 16-17/9


Då drar även årets Hockeyallsvenska igång, premiären är utlagd på två dagar där Almtuna IF tar emot Leksands IF på fredag medan övriga lag spelar på lördag, fullständigt spelschema:

16/09/11 19:00 Almtuna - Södertälje
17/09/11 16:00 Sundsvall - Tingsryd
17/09/11 16:00 Bofors - Oskarshamn
17/09/11 16:00 Troja-Ljungby - Västerås
17/09/11 16:00 Mora - Malmö
17/09/11 16:00 Rögle - Leksand
17/09/11 16:00 Borås - Örebro



Som vanligt är ju premiärer lite farliga men jag tror nog att det ska finnas en del spelvärda odds därute som med lite tur kan ge en krona eller två.

Så här hade i alla fall jag tänkt spela (linorna kan ha justerats då ja la spelen tidigt):

Ogiltigt spel-ID: 508326


Ogiltigt spel-ID: 508324


Ogiltigt spel-ID: 508323


Ogiltigt spel-ID: 504028



Finns väl inte direkt så många motiveringar att gå på i en premiäromgång, men Södertälje känns en del snäpp vassare än Almtuna (där man däremot borde hålla koll på Patric Gozzi som premiärlirar med AIK ikväll) - det skulle förvåna mig om det blir annat än en tvåa i den här matchen.

Troja/Ljungby brukar ha ett hemmastöd utan dess like och har skrällt fler än en gång, tror att Västerås får det svårt på bortais.

Rögle BK - Leksands IF är väl ett möte mellan två av ligans giganter, ovisst och svårtippat men det jag tror är avgörande i en premiäromgång är hur pass taggade lagen är samt huruvida de har ett stort supporterstöd eller inte. Att åka till Rögle är inte kul, å då är jag bördig från Stockholm. Tror inte Leksingarna kommer ha mycket mer än motvind från läktarna och därav tror jag försiktigt på knäckt knäckebröd.

På samma tema som Rögle tippar jag Mora som vinnare - de är ett starkt hemmalag med bra stöd och till 2.50 tror jag att Malmö kommer få det tufft i premiären.




Påminnelse om forumets riktlinjer för "dagens"-trådar.

Citat:
  • Det är tillåtet att efterfråga andras synpunkter på en match.
  • Kommentera eller motivera varför ni tror eller inte tror på ett lag.
  • Inga inlägg med endast spel eller oneliners. Tex "Jag kommer att spela på Barcelona idag." är inget inlägg som någon annan kan dra nytta utav. Utan den gör sig bäst i ditt spreadsheet.
  • Vill ni tacka, visa att ni rygga eller visa uppskattning för någon annans inlägg, ge Sharp$.
  • Har ni ett spelförslag/REK att ge, tryck då på "Svara med REK"-knappen som finns i toppen eller starta en ny tråd.
  • Efterhandssnack samt att diskutera resultat/matchbild/andras kommentarer efter matchens slut är tillåtet. Vill ni göra det under matchens gång så har vi en livechat för det.
Enroth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-15, 17:32   #2
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 15
Sharp$: 295
Standard

har spelat exakt som dig förutom x på almtuna-södertälje
hagelpump är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 01:58   #3
 
Enroths avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 110
Sharp$: 114


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ett tvåvägs-spel ger mig 2.00 på SSK och de känns ju också som ett ganska spelvärt odds - men jag tror nog att de ska klara det på fulltid, om inte tidigare så slinker det nog in ett avgörande i tom kasse Mitt lir står alltså fast.

Å andra sidan borde man kanske höja ett varningens finger för AIK-lånet Patric Gozzi, som jag tidigare nämnde matchade AIK honom mot Timrå. Huruvida det är positivt eller negativt återstår väl egentligen att se, men en spelare av den kvalitén ska inte ha några problem med match två dagar i rad - tror nog det kommer vara ett av få inslag av ljus och glädje i det annars så trista och skadedrabbade Almtuna. Resten av laget kommer nog få turas om att vikariera för de frånvarande backarna.


Förresten ryktas det om 500+ (enl. SSK minst 600) bortafans som är på väg till Uppsala - å då ska man komma ihåg att skjulet bara rymmer 2800 pers. Kan inte SSK hantera ett sådant stöd kommer i alla fall inte jag ha något förtroende för dem den här säsongen.

Almtuna - SSK sänds i TV10 och Viasat Hockey 19:00
Enroth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 06:35   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 282
Sharp$: 1362


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Går in och varnar för ditt Troja spel, har sett vik senaste matcher på försäsongen och det ser riktigt bra ut ,lite flyt senast mot Leksand dock med ett tur mål som studsade konstigt och ett GRYMT målvaktsspel...för mig är vik ett 8 units spel...vik har hållit ihop grymt bakåt och effektiva framåt jag luktar vik rakt och -1.5 till 3 units...ja jag har vik som favvolag men sånt lägger jag åt sidan när pengar blir inblandat...lycka till
joppoe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 06:57   #5
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 9
Sharp$: 1141
Standard

Låter kallas, kör på de du skrivit + en slant på örebro.

Vad tror du om hur de blir med målen, funderade på om jag skulle köra under 5.5 på alla som jag gjorde med elitseriens premier, dem verkar lite snåla på första matchen ;p
lepricon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 08:41   #6
 
Enroths avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 110
Sharp$: 114


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joppoe Visa inlägg
Går in och varnar för ditt Troja spel, har sett vik senaste matcher på försäsongen och det ser riktigt bra ut ,lite flyt senast mot Leksand dock med ett tur mål som studsade konstigt och ett GRYMT målvaktsspel...för mig är vik ett 8 units spel...vik har hållit ihop grymt bakåt och effektiva framåt jag luktar vik rakt och -1.5 till 3 units...ja jag har vik som favvolag men sånt lägger jag åt sidan när pengar blir inblandat...lycka till
Som sagt så tycker jag att man ska ta det lite försiktigt i premiäromgångar, det är helt klart skrällarnas liga och sällan tonsättande för resten utav säsongen. Vad gäller träningsmatcher är jag härdad nog att blunda för dem, undantaget då eventuellt individuella prestationer. Men om det är av intresse så har både grekerna å gurkorna lirat vinst till 71% under försäsongen, Västerås känner du ju uppenbarligen till (SAIK, LIF, AIF, MIK osv.) medan Troja spelat bra mot bland annat Rögle och Borås.


Men men, det återstår att se. Själv håller jag insatserna låga, säsongen är lång
Enroth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 08:54   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 251
Sharp$: 811


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joppoe Visa inlägg
Går in och varnar för ditt Troja spel, har sett vik senaste matcher på försäsongen och det ser riktigt bra ut ,lite flyt senast mot Leksand dock med ett tur mål som studsade konstigt och ett GRYMT målvaktsspel...för mig är vik ett 8 units spel...vik har hållit ihop grymt bakåt och effektiva framåt jag luktar vik rakt och -1.5 till 3 units...ja jag har vik som favvolag men sånt lägger jag åt sidan när pengar blir inblandat...lycka till
Västerås kommer ha minst 150 supportrar på plats i ladan, så publikmatchen blir även den intressant.
__________________
Västerås IK, Västerås SK, IFK Norrköping, Arsenal FC.
Wanghao är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 09:46   #8
 
Enroths avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 110
Sharp$: 114


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lepricon Visa inlägg
Låter kallas, kör på de du skrivit + en slant på örebro.

Vad tror du om hur de blir med målen, funderade på om jag skulle köra under 5.5 på alla som jag gjorde med elitseriens premier, dem verkar lite snåla på första matchen ;p
Jadu, det e nog ett jävla lotto det där Men statistiskt sett så blev det 5.77 mål per match totalt förra säsongen och i premiäromgången får jag det till 7.29 mål per match. Då såg i och för sig lottningen något annorlunda ut, får en känsla att det e mer "tajmat" i år - dvs toppmatcher i första omgången.

Individuell statistik (lagen emellan (myyyyycke data)):

Spoiler:
Troja/Ljungby Västerås
5:1
1:4
4:0
2:5
5:4
3:0
2:1
5:2
6:0
7:5
Snitt: 5.75

Almtuna - Södertälje
4:3 OT
1:3
2:5
3:0
1:3
Snitt: 5

Tingsryd - Sundsvall
0:3
3:2
3:2
3:1
3:4
2:3
Snitt: 4.83

Bofors - Oskarshamn
7:2
8:4
5:1
4:1
0:3
3:1
2:3
2:1
6:3
6:3
Snitt: 6.5

Malmö - Mora
3:1
2:1
1:3
5:4 OT
5:3
1:4
3:2
3:5
1:2 AP
3:5
Snitt: 5.7

Leksand - Rögle
0:1
3:2 OT
1:5
3:0
1:2 OT
3:4
4:2
4:2
4:8
2:5
Snitt: 5.6


Örebro - Borås
2:5
3:4
7:4
0:3
2:3
2:3 AP
2:1
3:4 OT
Snitt: 6



Utöver det statistiska så har jag för dålig koll, framförallt när det handlar om första omgången (som sagt, lotto). Men siffrorna talar ju ett ganska tydligt språk, om man är sugen på att lyssna
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
joppoe (+1)

Senast redigerad av Enroth den 2011-09-16 klockan 09:47.
Enroth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 12:13   #9
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Lägger själv ett litet spel på under i Almtuna - SSK idag. Två av seriens fem bästa målvakter, i mitt tycke, som möts. Alltid svårt att göra mål i Gränby dessutom och Almtuna är ju knappast kända som de mest målglada gänget i hockeyallsvenskan..

Vad gäller morgondagens matcher så ser det i dagsläget ut som att Troy Davenport inte kommer starta för Oskarshamn. Han har haft problem med hjärnskakning och kunde inte fullfölja torsdagens träning. Officiellt så säger IKO att man avvaktar beslut, men troligen kommer Bengtsson få göra sin andra allsvenska match redan i premiären alltså.
Så jag spelar Bofors till 2.00. Visserligen har inte pinnen släppt odds där än och är möjligt att de kommer hamna högre, men ett besked om att Davenport inte startar skulle även kunna slasha oddset endel då han är Oskarshamns enskilt viktigaste spelare.
I övrigt så saknas Qvist och Kindahl hos Bofors och Lidhammar och Martin Olsson hos Oskarshamn.
__________________
"Show me more, you'll play more. I didn't see Gretzky sit on the bench."

Senast redigerad av Geezer den 2011-09-16 klockan 12:15.
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 14:41   #10
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Rögle dras med stora skadeproblem imorgon. Sägs att en av allsvenskans absolut bästa, och rutinerade backar, Daniel Glimmenvall, skall spela som center!

Man saknar imorgon den viktiga trion Jakob Johansson, Alexander Johansson, Christoffer Liljewall. Simon Olsson och Andree Brendheden har varit tveksamma till spel, men spelar troligen.

De tre spelarna som är borta är tre av lagets absolut bästa forwards. Jakob Johansson kan ha allsvenskans känsligaste handleder, Alex Johansson är en väldigt viktig två-vägscenter och Christoffer Liljewall nobbade elitseriebud för att stanna kvar och "föra upp" Rögle.

Man har dock fått in forwarden Emil Sandin från Brynäs. En spelare som haft stora skadeproblem under försäsongen, och kom precis överens med Brynäs om att bryta sitt kontrakt.

Oddset på Rögle är alldeles för lågt, även om alla de nu frånvarande spelarna hade varit med. Dock rör jag inte heller oddset på Leksand. Rögle hade "lätt" för Leksand ifjol, även om Leksand nu är ett bättre lag, sägs det i varje fall - för typ 10e säsongen i rad .

Edit* I Leksand verkar Pelle Prestberg, Mark Hurtubise, Johan Svedberg samt Kenny Källström missa matchen. Alla är de spelare av väldigt bra allsvensk nivå. Detta gör för mig att ett spel på Leksand blir ännu mera avslaget....

Kollar vi på kvällens match så går detta att läsa på Almtunas hemsida: "Almtuna har dragits med en hel del skador under försäsongen och då främst på backsidan. Till seriepremiären saknas backarna Jonathan Sjölund, Patrik Nevalainen och Henrik Nilsson på grund av skador vilket gör att forwarden Rickard Rollin-Carlsson får fortsätta att vikariera som back. Forwarden Sebastian Höglund är dessutom sjuk och får avstå premiären".

Sitter lite och suger på ett eventuellt överspel, om oddset kan stiga upp till över 2.3 igen så hugger jag nog det, känns alldeles för högt!
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!

Senast redigerad av kingscania den 2011-09-17 klockan 00:14.
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 23:46   #11
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Högg några spel precis på pinnen som jag kort skriver lite motiveringar till....

Ogiltigt spel-ID: 510893



Tycker oddset på Malmö är lite väl högt här. Visst, det är premiär, och Mora kommer till höra den övre halvan utav tabellen, men Real Malmö till det oddset, det bara "måste" spelas. Malmö kommer till spel utan några större avbräck, enda direkta "betydande" frågetecknet är Tero Konttinen, men där har man bra spelare som täcker upp ändå.

Ogiltigt spel-ID: 510895



Här har vi två lag som om man kollar på pappret ser jämnbra ut, med lite, lite övervikt till Tingsryd. Visst Tingsryd vann inte en enda match borta under ordinarie tid förra säsongen, men tycker att man har fått ihop ett mera välbalanserat lag i år. Plus att man fått in en väldigt bra målvakt på allsvensk nivå, Michal Zajkowski.

Ogiltigt spel-ID: 510897



Här tycker jag mig se lite värde i oddset på 1X på hemmalaget Troja. Troja har visserligen tappat väldigt många bra spelare, men dessa har ersatts med att laget i år är mera "jämt". Man verkar ha fått ihop ett bra kollektiv där hårt arbete är nyckelordet för att lyckas. Visst i längden krävs det även finnes, något som man inte har så mycket av, men i början av serien kommer man väldigt långt på hårt arbete över hela banan. Västerås å sin sida kommer också till spel med väldigt många nya ansikten, man har precis som Troja tappat en hel del bra spelare sedan förra säsongen. Laget ser dock väldigt intressant ut. Man kommer från en VÄLDIGT bra försäsong, där man enbart förlorat en match under ordinarie tid. Visst ska man vara favoriter här, men att Troja, i en premiär i Sunnerbohov skall betala över 2 gånger pengarna på 1X, det tycker då jag är alldeles för högt.

Edit* Sitter även och filar på ett till spel. Borås 1X hemma mot Örebro till 2.26 just nu hos Pinnacle lockar lite, får kolla upp mer imorgon, kanske kan man vänta ut oddset lite till och få Borås +1 till ett fint odds. Borås har gått riktigt bra under försäsongen, och möter här ett Örebro som verkligen blandat och gett under försäsongen.



Insatserna är som ni nog förstår units, och det är av /5 Units som gäller.

Lycka till med era spel!
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!

Senast redigerad av kingscania den 2011-09-17 klockan 00:19.
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td