Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-02, 17:37   #19
MultiSharp
Banned

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 759
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av madjedo Visa inlägg
Alltså ett bestämt +EV värde? På stryktipset?
Det här låter lite hokus pokus. Vet du ens om hur streckprocenten beräknas? Det behöver inte nödvändigtvis betyda att 83% streck på ettan betyder att svenska folket gett ettan 83% vinst chans... Samtidigt tror jag man kan spika en 83% utan problem och fortfarande gå +EV, lite annorlunda här än i odds.
Alltså. Streckspel och oddsspel. Två olika spel.
Jag tycker alla spelare borde basera sina stryktipssystem på "tio tidningars tips"-fördelningen. Svenska tidningars experter vet mer om styktipset än Betfair-spelarna och det finns en sannolikhet att deras tips kan vara bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
83% streck på ettan betyder att 83% utav alla rader som är inlämnade har ettan enkel. Så är omsättningen 10miljoner och det står 83% betyder det att 8.300.000 rader har ettan singel. Märk väl att jag skrev rader. Ett system på 512 rader räknas också som 512rader.
Antar du menar att SvSpel presenterar enkelradsfördelningen och inte systemstreckfördelningen som ATG normal sett gör? Ett matematiskt styktipssystem på 512 rader delas först upp i enkelrader innan det läggs in i fördelningsstatistiken som jag förstått det. Med hjälp av dess procentvärden kan man göra en hyfsad uppskattning av vad utdelningen kommer bli för varje enskild enkelrad. För att få ett exakt värde skulle man dock behöva information om hur många enkelrader som är inlämnade på var och ett av alla 3^13 olika kombinationer.
När objekt med spelvärde vinner i poolspel tenderar utdelningen oftast att bli lägre än den teoretiska. Om man t.ex. helgarderade alla hästar på ATG:s vinnarspel i alla lopp skulle totala vinståterbetalningen inte bli 80% utan ca 72%.
MultiSharp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat