Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-11-02, 00:27   #16
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Tack för hjälpen Wagner. Du är alltid till hjälp! Dock så tycker jag nog man ska ange var tråden är hämtad ifrån om man ska ange detta såsom källa, och just V75 är som sagt ingen riktigt riktmärke när det gäller stryktipset, är betydligt fler än undertecknad som anser att streckfördelningen blivit någon konstefik på V75 sista året. Intressant att du tar dig tid att sammanställa de partier du anser vara intressanta i sammanhanget, men ALDRIG någonsin har lämnat/Bidragit med någon form av speltips själv under de sista 6 åren jag sett dig på olika forum?
Förövrigt så är det också oerhört svårt att se vem som skrivit vad i det du kopierat från forumet du tagit det från!

Senast redigerad av hatten1 den 2011-11-02 klockan 00:48.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 00:34   #17
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Trollet: Självklart skrev jag fel, det var ju INTE tänkt som en miljon i omsättning , utan en miljon utfall. Men man läser alltid det man vill läsa, och inte alltid det författaren avser i sin elementära okunnighet. Så tydligen och helt klart kan jag inte svara på något som har med matematik att göra, då ingen vill förstå vad jag säger utan försöker hitta fel i det jag skriver. Jag är och har aldrig någonsin utgivit mig för att vara skolad matematiker, och naturligtvis är jag på djupt vatten när jag uttalar mig gällande statistik och matematik .
Så alltså är jag ytterst tacksam när trollet som är en hjälpsam människa och försöker undvika missförstånd bland läsarna gör vad han kan för upplysa folket.
TACK för att du tar dig tid Trollet, jag är mycket tacksam!

MVH Hatten
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jaroiten (+1)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 14:10   #18
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Nu är det nog ingen som tror att hatten ska sticka med pengarna. Han har dessutom egen affelänk att spela via så det blir ju extra värde på upplägget hur det än går.

Citat:
Utfallet där är så högt så det vågar jag faktiskt inte skriva, för att inte bli betraktad som skojare
Då är det lite mer oväntat att projektet inte säljer sig självt. Man kan ju tycka att hatten, med stort kontaktnät bland spelare och matematiker, inte skulle behöva annonsera efter investerare.

Nu tvivlar inte jag på att hatten gör detta av ren välvilja. Men folk i allmänhet kan ju misstro den goda intentionen.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 16:37   #19
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 181
Sharp$: 759
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av madjedo Visa inlägg
Alltså ett bestämt +EV värde? På stryktipset?
Det här låter lite hokus pokus. Vet du ens om hur streckprocenten beräknas? Det behöver inte nödvändigtvis betyda att 83% streck på ettan betyder att svenska folket gett ettan 83% vinst chans... Samtidigt tror jag man kan spika en 83% utan problem och fortfarande gå +EV, lite annorlunda här än i odds.
Alltså. Streckspel och oddsspel. Två olika spel.
Jag tycker alla spelare borde basera sina stryktipssystem på "tio tidningars tips"-fördelningen. Svenska tidningars experter vet mer om styktipset än Betfair-spelarna och det finns en sannolikhet att deras tips kan vara bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
83% streck på ettan betyder att 83% utav alla rader som är inlämnade har ettan enkel. Så är omsättningen 10miljoner och det står 83% betyder det att 8.300.000 rader har ettan singel. Märk väl att jag skrev rader. Ett system på 512 rader räknas också som 512rader.
Antar du menar att SvSpel presenterar enkelradsfördelningen och inte systemstreckfördelningen som ATG normal sett gör? Ett matematiskt styktipssystem på 512 rader delas först upp i enkelrader innan det läggs in i fördelningsstatistiken som jag förstått det. Med hjälp av dess procentvärden kan man göra en hyfsad uppskattning av vad utdelningen kommer bli för varje enskild enkelrad. För att få ett exakt värde skulle man dock behöva information om hur många enkelrader som är inlämnade på var och ett av alla 3^13 olika kombinationer.
När objekt med spelvärde vinner i poolspel tenderar utdelningen oftast att bli lägre än den teoretiska. Om man t.ex. helgarderade alla hästar på ATG:s vinnarspel i alla lopp skulle totala vinståterbetalningen inte bli 80% utan ca 72%.
MultiSharp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-03, 12:33   #20
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Multisharp, finns ett väldigt enkelt sätt att se om din teori håller


att 10 tidningars tips skulle ha fler "Rätt" än Betfair?
Hur skulle du kunna mäta det menar du? Att med 10 tidningar har alla tippat 1a, så är det 100 % vinstchans, är det 5-5-0 så är det noll risk för 2a? men lika stor risk för kryss som 1a?
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-03, 12:36   #21
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Man kan förövrigt och ofta t o m BÖR spika vissa lag som är streckade till 85%, såvida Betfair har en värdering som är i närheten av 80%, men är Betfairs värdering endast 65% så ska matchen givetvis garderas.

Man måste ha någon form av utgångsrad och då får man väga in EV+, samt varians, samt några fler variabler för att veta om det finns förutsättning att gardera eller inte. Vore det enkelt att värdera stryktips skulle det inte ge någon utdelning
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-03, 13:01   #22
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 22
Sharp$: 510

Kightlys nötspel
Stats: 1 - 1 - 0
ROI: 78.13%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MultiSharp Visa inlägg
Jag tycker alla spelare borde basera sina stryktipssystem på "tio tidningars tips"-fördelningen. Svenska tidningars experter vet mer om styktipset än Betfair-spelarna och det finns en sannolikhet att deras tips kan vara bättre.
Experterna som gör tio tidningars tips är bara ute efter att vinna den ligan för att kunna skryta i tidningen att dom är bästa experterna.

Till 99% tippar dom bara tecknet med störst sannolikhet i varje match
kightly är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-03, 13:55   #23
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: någonstans söder om norr
Inlägg: 1 071
Sharp$: 4756

KirtapAlpina
Stats: 210 - 741 - 32
ROI: 114.78%
Vinstprocent: 22.08%

Standard

Aftonbladet hade 13 1:or som utgångstips förra veckan på EU-tipset!!

När man läser det så vet man inte om man ska eller ......

Men vi kan nog vara överens om att TioTidningarsTips inte är en rättmätig värdemätare.

Senast redigerad av Kirtap den 2011-11-03 klockan 13:56.
Kirtap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-03, 21:13   #24
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kirtap, Aftonbladet kan man alltid skratta åt. Sämre tidning får man leta länge efter.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-04, 23:14   #25
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Förresten, varför spelas enbart jackpottomgångar? Känns ju inte som att värdet kan skilja sig så avsevärt mycket mellan jackpott och icke jackpott, speciellt nu med 20 mille garantin. Måste väl gå att hitta "värderader" även under normala omgångar?
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-05, 05:51   #26
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Förresten, varför spelas enbart jackpottomgångar? Känns ju inte som att värdet kan skilja sig så avsevärt mycket mellan jackpott och icke jackpott, speciellt nu med 20 mille garantin. Måste väl gå att hitta "värderader" även under normala omgångar?
De siktar inte på att vara ensamma vinnare. Utan att se detta som en investering. Dvs långsiktig investering där återbetalningen är högre än insatsen genom att sålla bort "dåligt betalda rader". För att få den edgen maximal så behövs extra tillskottet från jackpoten.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-05, 12:41   #27
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
De siktar inte på att vara ensamma vinnare. Utan att se detta som en investering. Dvs långsiktig investering där återbetalningen är högre än insatsen genom att sålla bort "dåligt betalda rader". För att få den edgen maximal så behövs extra tillskottet från jackpoten.
Jo jag förstår att edgen antagligen stiger när det är jackpottomgång, men om det ändå finns edge i en vanlig omgång borde man väl köra dem med. Inte precis som att man kan välja mellan jackpottomgång eller inte varje vecka. Dröjer ju ibland ett rätt så bra tag innan det blir jackpott omgång..
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-05, 15:46   #28
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 181
Sharp$: 759
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
att 10 tidningars tips skulle ha fler "Rätt" än Betfair?
Hur skulle du kunna mäta det menar du? Att med 10 tidningar har alla tippat 1a, så är det 100 % vinstchans, är det 5-5-0 så är det noll risk för 2a? men lika stor risk för kryss som 1a?
Förra inlägget var lite ironiskt och även en hint om att värdet på systemtaktiken ni använder sjunker ju fler detaljer som avslöjas.
MultiSharp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-05, 19:56   #29
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det måste väl vara bättre att välja sina speltillfällen baserat på hur mycket streckprocenten skiljer sig ifrån betfairoddsen snarare än huruvida det är en jackpottomgång eller ej. En omgång där med 2-3 matcher som skall lottas där bollarna ligger mycket fel ser jag det som bra mycket spelvärdare än t.ex. om det är en jackpottomgång pga att det inte blev någon 13rätt förra helgen t.ex.

Senast redigerad av jaroiten den 2011-11-05 klockan 20:22.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-06, 16:32   #30
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Lottningen går tyvärr inte att använda någon statistik på , då det är för lågt utfall för att kunna beräkna statistiskt vettigt.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td