KHL 16:00
Severstal Cherepovec-Barys Astana Ö5,5 Odds 1,95. 2a FT 3,00
Severstal med ett starkt hemmafacit 6 Vinster, 3 Förluster och 2 oavgjorda.
De förlorade senast på hemmaplan vs kanske sämsta bortalaget i serien Yekaterinburg, vilket var ett rejält bottennapp.
Men de bjuder ofta hemmapubliken på en hel del mål, de snittar 3 mål framåt och strax under 2,5 mål bakåt. De lever på offensiven och fogar över skytteligaledarna för både forwards och backar.
Deras form är ok och är svårslagna på hemmaplan.
Barys Astana levererade senast även om de tappade in 2 mål i slutet som gjorde det onödigt spännande.
Deras bortafacit är starka 7 Vinster, 4 Förluster och en oavgjord.
De har ett målfacit på bortaplan 3 mål framåt och 2,58 bakåt.
Återigen ett lag som lever mycket på deras offensiv. Senast kom Lukas Kaspar igång med 2 mål och förhoppningsvis fortsätter att leverara som förra året då han gjorde 23 mål. (8 hittills iår).
De har även Kevin Dallman på backsidan som producerar starkt och leder den interna poängligan.
Inget av lagen har något kanonpowerplay. Men målen kommer att trilla in i vilket fall i denna match.
Jag testar även spel på Barys som har kommit igång bra nu på slutet och som jag håller som det bättre laget. Oddset lockar alldeles för mycket med 3 gånger, kanske garderar upp med Inc OT 2.2.
Spelstopp 16:30
Spartak Moscow-Traktor Chejablinsk 2a 1,85. 2a -1 2,40.
Spartak Moscow rekade jag emot sist också, då de var nära att hämta in 0-3 hemma vs Barys i sista perioden. Men de orkade inte hela vägen som tur var

De är fortfarande DET säsmta hemmalaget i serien med 3 Vinster, 8 Förluster och 2 oavgjorda. De är fortfarande ett av de absolut klenaste lagen i tredje perioden.
Nu möter de ett storsatsande Traktor som körde över Vityaz i sista perioden senast efter att ha haft 1-1 inför den. Slutresultatet blev 1-5.
Traktor har 7 Vinster, 5 Förluster och 2 oavgjorda på bortaplan.
De släpper in näst minst mål i ligan och öser på framåt med 80 mål på 26 matcher. Bara SKA Petersburgh och Amur Khaborovsk som gör fler mål.
Traktor har ett bra pp, 22% och kommer att utnyttja det emot Spartak som drar på sig en hel del utvisningar, 13 minuter i snitt per match. Även Traktor drar på sig mykcet utvisningar men då Spartak inte imponerar i den spelformen (16%) OCH Traktor har ett bra boxplay med 85% så är jag inte orolig för den biten.
Traktor har jag spelat ofta iår och ett lag som jag kommer fortsätta att spela på när dessa odds bjuds emot mediokert motstånd.
Spelstopp 16:30
CSKA Moscow-Dynamo Moscow U5,5 1,60. U4,5 2.20.
Ett derbymöte där Dynamo Moscow visar oerhört stark form där man vann borta sist vs SKA Petersburgh och har 7 Vinster på senaste 8 matcherna.
CSKA Moscow är starka på hemmaplan och har ett målsnitt på 2,5 mål framåt och 1,8 mål bakåt. De spelar oerhört taight på hemmaplan och har ett facit på 8 Vinster, 3 Förluster och 4 oavgjorda.
Dynamo Moscow är seriens bästa bortalag med 9 Vinster, 3 Förluster och 2 oavgjorda.
Inget av lagen är något vidare i pp spelet (17% resp 15%) medans de är bland de absolut bästa i box play med 89% repsektive 87%.
Jag tror denna match slutar med 3-5 mål och därav jag lagt upp båda underspelen, inte bestämt mig ännu om båda spelas eller om jag väljer något utav de. Gillar egentligen inte att spela under 4.5 mål i en ishockeymatch men denna lockar verkligen...
Lycka till med spelen och hoppas ni finner något av spelen intressanta..
MVH/Merlot.
KHL (Ryssland)
2011-11-28 16:00: Severstal Cherepovec vs Barys Astana
2011-11-28 16:00: Vitiaz Chehov vs Avtomobilist Yekaterinburg
2011-11-28 16:30: Spartak Moscow vs Tractor
2011-11-28 16:30: CSKA Moscow vs Dynamo Moscow
2011-11-28 17:00: Dinamo Minsk vs Torpedo NN
Påminnelse om forumets riktlinjer för "dagens"-trådar.
Citat:
- Det är tillåtet att efterfråga andras synpunkter på en match.
- Kommentera eller motivera varför ni tror eller inte tror på ett lag.
- Inga inlägg med endast spel eller oneliners. Tex "Jag kommer att spela på Barcelona idag." är inget inlägg som någon annan kan dra nytta utav. Utan den gör sig bäst i ditt spreadsheet.
- Vill ni tacka, visa att ni rygga eller visa uppskattning för någon annans inlägg, ge Sharp$.
- Har ni ett spelförslag/REK att ge, tryck då på "Svara med REK"-knappen som finns i toppen eller starta en ny tråd.
- Efterhandssnack samt att diskutera resultat/matchbild/andras kommentarer efter matchens slut är tillåtet. Vill ni göra det under matchens gång så har vi en livechat för det.
|