V65 Romme 10/2 Jackpot
En vardagsjackpot på Romme ikväll. Ska nog testa en liten lapp och se om man får in lite kosing till V75.
Avd1: Vidöppet tycker jag första är. 1 Marolina ska inte glömmas, kan kanske få bestämma ett tag och rinna undan? Står ju bra inne som sto. Var med i samma lopp som Rino Dox senast(DD-lopp) 4 B.W Gulliver snackades upp på V75 senast, kom väl bort i det loppet vad jag minns, kan bli farlig nu. Streckar nog ändå så många jag har råd med(alla?)
Tidig Rank: 1-4-8-9-3-2-7-10
Avd 2: Zic Zac Life stor favorit, tror dock 5:e spåret kan ställa till det lite, vingel ivåg och jobbig resa. Witasp hetast i Sverige just nu? Men det tackar vi för... För här kommer min första spik, i nr 10 Rite Key. 1 lopp efter lång vila, var lungt jobbad inför den starten samt kuskplus i Uffe O. Värst emot min favorit kan faktiskt 12 Each Life vara, Ulf Eriksson vann ju med Bergh häst nu på lunchen oxå.
Tidi Rank: 10-12-5-4-8-6
Avd 3: Stolopp av ganska hyffsad klass. Ett i mina ögon klart 1:a streck finns i 7 Jasmine Frecia. Här tror jag Daniel Olsson bombar till spets från springspår och stananr där hela vägen. Känns som strecken sitter rätt här, 3 & 5 mest streckade med 7. Chansar nog och spikar Olsson.
Rank: 7-5-3-12-1-9
Avd 4: Och omgångens största favorit i 1 Monterey, visst har den vunnit lätt för Peter G i 2 raka, men P.G Norman som 80% har jag svårt för. Kraftigt kuskplus på 8 Eye Stone, Kontio upp. Kan kanske sitta i rygg på favoriten in på upploppet, med fin lucka psrintar nog Jorma förbi. Här rensar alla bra, så får försöka hitta några intressanta hästar här som kommer med på lappen.
Rank 1-8-?
Avd 5: Tycker detta är ett klockrent 2 hästarslås. Rocky Race med Witasp tar spets och Ohlsson med Rano hittar 2-3:e ytter. Beroende på hur mycket Witasp får bestämma så kanske Ohlsson kliver fram tidigt. Annars biter Rano speed bra då jag tror han snart är tillbaka i gammalt gott slag. Tror inte så mkt på Isak C.D idag, kan dock om det kommer bra info ta med den oxå, men 4:e känns inte optimalt för en den.
Rank: 6-8-4
Avd 6: Dagens roligaste och tuffaste spik? Otroligt låg klass på avslutningen, men här chansar jag och spikar Dashing Step. Kanske skulle varit 500 meter till för att det ska vara optimalt för denna starka kuse, men här hoppas jag Lundin kör efter 1000 meter, sen om den är vid sunda vätskor så vill jag se om någon verkligen orkar stå emot denne tanker. Värst emot är väl kanske Paris Turf men den tycker jag inte visat sitt gamla jag på ett bra tag nu. Hästarna där framme har jag svårt att se ska orka stå emot tillägghästarna.
Rank: 14-15-3-8-4-1-12-10-13
Systemet just nu:
1,2,3,4,7,8,9,10
10(12,5)
7(5,3)
1,8+?
6,8(4,1)
14(15,3)
Blir nog 3-4 hästar till i 4:e avdelningen, alternativt låser man på 3-4 där och tar med Isak C.D till i 5:e...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|