Datum: 2012-06-12
Tid: 12:00
Sport: Tennis
Land: Internationell
Liga: Tennis
Match: Sam Querrey - Olivier Rochus
Period: FT
Spel: Sam Querrey -3.5
Insats: 6.00
Odds: 1.952
Bolag: Pinnacle
Motivering:
Fortsätter på denna dagbok efter ett litet uppehåll då jag postat mina spel i Roland Garros tråden. Mycket tennisspel nu även om jag lägger lite spel på EM (de ligger i Sharps EM tävling tråd).
Till reken:
Min favoritspelare på touren att spela EMOT. Rochus alltså
Rochus har fruktansvärt dålig form med 6 raka förluster, dock alla på grus måste jag tillägga. Senaste vinsten kom emot en 344 rankad engelsman!
Querrey har en bra serve och har inte spelat så dåligt på slutet då han bland annat tog ett set mot Tipsarevic och vunnit mot Kukushkin, Nieminen och luriga tysken Stebe på de senaste 5 turneringarna.
Båda spelarna har gräs som favoritunderlag om man tittar på vinstprocent/match på de olika underlagen. Dock har Querrey högre vinstprocent än Rochus på gräs.
Ett H2H möte dessa emellan år 2008 och då blev det 3-0 i set till Querrey med 6-3, 6-2, 7-5. Underlag HC utomhus.
Jag tror inte Rochus har nästan 50% att ta mer än 8 gem och denna kan ju även sitta vid tre set med lite flyt. Enda anledningen till att jag inte satsar lite mer (7-8 units) som jag normalt hade gjort här, är att det är första matchen på annat underlag än grus för båda spelarna på ett tag.