Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-25, 17:11   #14
Sprite

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8427
Standard

1) Ser fan inte hur Haraldinho ska förlora. Tävlat i stentufft sällskap, gick 12,2 2140a senast i andraspår och tredjespår på slutet. Tjänat nästan en halv miljon mer än andrahandsfavoriten. Winning Love har visat tidigare att den inte funkar som bäst i ledning och Gossips Winner verkar vara klassen sämre, vann senast efter perfekt lucka mot klent motstånd.

2) Känner det självklart att fälla en Åkefavorit här. Stolopp och tillägg känns inte jätteroligt att vara favorit i. Var dessutom 1,5 månad sen hästen startade. Nummer 6 har haft bakspår i 6 raka starter och tog "ledningen av bakspårshästarna" i senaste starten från spår 7 på bakre volten. Spets är guld värt i stolopp och det är min förstahäst precis före Stig Hs Lexus Broline som startat 5 starter i rad på V75 utan att göra bort sig. Tar med Åkes som B-häst då den kan få en smakstart från tillägg men jag är långt ifrån säker.

3) Favoriten inte alls en rolig favorit. Galopperat i 4/12 starter och bakspår, nja. Tyckte inte den var övertygande i Lindesberg senast trots perfekt lopp. Imbituba snabbstartade senast och borde hålla ledning lätt här. Hästen att slå. Vågar inte plocka bort Ludde om än som c-häst.

4) Inga konstigheter även om Bolt Boko känns som lite väl stor favorit. Tar favoriten som A-häst men är nöjd med att har fler enkelrader på Pampero än Bolt Boko pga "minst en 1a" kravet.

5) Ser fan inte hur favoriten System Performance ska förlora. Vann E3-finalen från dödens med full fart över mål trots under 1.13 sista varvet. Tar hand om ledningen här och sen är det slut.

6) Favoriten tveksam. På tok för mycket galopper och då Åke i kalasform är uppåt på hästen kommer många som inte tänkt strecka den göra det. Kan ändå inte ta bort den som A-häst även om jag försöker fälla. Hästen har ändå hela 3 varv på sig att hinna galoppera och det är dessutom första över 3140 även om den startat en gång över 2640.

7) Inte imponerad av favoriten senast. Tredje starten efter vila kan betyda att formen är på väg men jag plockar bort då det inte bara är att gå ut och vinna i dessa lopp trots bra spår. Känns som 4an sitter i spets och där är hästen att slå samtidigt som favoriten kan få gå först i tredjespår sista 700. Joker Stursk har kapaciteten för att vinna och har fått gå två felfria lopp i rad nu efter vila och till 3% är det en solklar c-häst! Vågar inte plocka bort belgrado heller som känns understreckad på 14%. Aldrig gillar Inhibited och plockar bort hur lätt som helst från sitt sjättespår över kort.

8) Bästa hästen har sämsta spåret? Bra att det är långlopp för Melander! Lillen Sisu har större uppgifter framför sig säger man och sjundespåret är verkligen inte optimalt. Andrahandaren Jethro har vunnit tre lopp på Skellefteå. Grattis säger jag och välkommen till huvudstaden. Var glad om hästen kommer fyra! Vågar inte plocka bort Lutfi från spår 1 och tar med kantbollarna från Melander i nummer 5 och 8.

1) 1 Haraldinho
2) A 6,10 B 1,12 C 14
3) A 1 B 4,5 C 10,12
4) A 4 B 1 C 6,7,8
5) 4 System Performance
6) A - B 7,10 C 3,5
7) A 4 B 9 C 7
8) A 11 B 1,7 C 5,8

Krav:

2-6 A
0-3 B
0-2 C

Minst 1 av Dillkrona/Pampero/Imbituba/El Mago Pellini

1557 rader/389,25 kr

Senast redigerad av Sprite den 2012-07-25 klockan 17:14.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat