Uppsnack Extra V75 15/8
Dax att få igång lite tugg inför morgondagens xtra V75 tycker jag. Har dock inte hunnit med att kika mycket ännu.
Några givna streck har jag dock hunnit hitta.
Avd1: 4 Opitergiumbör ha toppchans i detta lopp, med ett tidigt avancemang, får han inte överta tror jag inte Ludde har något emot dödens som den sett ut på slutet, det som talar emot är väl Luddes dåliga resultat när det gäller Solvalla.
Vid gardering tar jag först och främst 10 Fawkes som har en vass avslutning & 7 Ghetto Blaster som äntligen har kusk.
Avd 2: Stor chans att Åkes 7 Love n Hate bara är bäst, som hon var på Åby i Drottningens Pokal. Jag tänker dock definitivt betala för 1 Nanny Fine som kommer få en fin resa, rygg på Åke?
Avd 3: Här har jag inte alls kommit fram till hur jag ska göra, första häst är nog lite med hjärtat, men 11 Vincennes kan t.o.m. bli min chansspik. Som denna märr kan avsluta... Men som sagt, mer analyser måste göras.
Avd 4: Ett hyffsat men inte mer treåringslopp. 7 Nato Dream bör ses med toppchans mot dessa konkurrenter. Kan nog bli omgångens största favorit och från ett byngligt läge & 3-åring bör man ju då försöka fälla, men i nuläget hittar jag inga vettiga motbud.
Avd 5: Favorit just nu 2 Disney Tooma, det gillar jag skarpt då denna inte är nära att platsa på lappen. Tror jag kommer gå på 5 hästar här, tror det räcker. Har dock inte gett mig på någon inbördes rank av dessa. 4,6,10,11,12
Avd 6: Nu kommer det 2 fina lopp som avslutar omgången. Normalt sett ska väl detta vara vikt åt 4 Caballion, men att lita på Fredrik B, vågar man det? Vid gardering tror jag man kommer långt med 2 Elliot Hall som är stark som en Björn & 3 Oracle, som dock tyvärr körs av Melander själv. Ev streck även på 1 Pitch Command som säkert får ett fint lopp och med lucka kanske kan skrälla
Avslutningen går ju inte heller av för hackor... Spännande att se hur detta lopp körs, 1 Orecchietti lär laddas för spets, men kan han hålla upp, med Örjan vet man ju inte heller, kanske tar upp tidgit för att hitta ut istället. Ludde kör 2 Raja Mirchi som bara verkar orolig för Orren. 3 Wishing Stone ska väl gå så optimalt den kan, och med Erik bakom så stormvarnar jag för denne. Även 6 Friction har ju visat enormt mycket i sommar och bör streckas även den. 9 Deuxieme Picsous är en häst jag inte blir klook på, kan massor men får sällan ut det, vid en bra dag kan han definitivt hota de bästa här. Även Frode Hamres 2 hästar 7 Acolyte Hanover & 11 Winmecredit kanske kan överraska? Har ju stallform som visats i Sverige på Hugo Åbergskvällen senast. Kan nog bli en helgardering i avslutningen även om hästarna 4,5,10,12 känns chanslösa i nuläget.
Senast redigerad av sheriffen78 den 2012-08-14 klockan 10:45.
Anledning: Komplettering
|