Ämne: ATP-Tennis
Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-17, 11:48   #6
footfault

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

2012-08-17 21:00ATPWawrinka vs Raonic 1 FT 2 2.460

Byter spelare här. Tycker att oddset på Wawrinka är för högt för att förbises. Som jag skrev igår, Raonic är en ganska svag returnerare och nu blir det jobbigt för honom då Wawrinkas serve har fungerat utmärkt i de två senaste matcherna. Mot Ferrer hade Wawrinka otrolig utdelning i sin egen serve, han vann 93% av förstaservarna och släppte bara åtta bollar mot Ferrer på två set i egen serve. Visst att Ferrer är bättre på grus, men att bara släppa åtta bollar i egen serve mot honom är riktigt bra.
Igår vann Wawrinka i två raka mot Nishikori, även där fungerade serven bra. 9 Ace på två set och han vann 92% av förstaservarna.

Om serven funkar lika bra mot Raonic så kan jag inte se kanadensaren ta något game av Wawrinka i dennes serve, sett till Raonic returspel under veckan. Det här lär bli en rejäl servefest med få break, det är klart att Wawrinka kommer få minst lika svårt att bryta Raonic serve, men jag tror ändå att hans chanser är lite större. Jag tycker att det är är 50/50 på förhand, och då är oddset på Wawrinka för bra för att motstås.

(+2.5 på Wawrinka finns till c:a 1.75, vilket är spelbart enligt mig. Överspelet likaså, men linan är lite för hög för att jag ska känna mig helt säker)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Haltmathe (+1), Pettzon2 (+1), BlackCobra (+2), Altarath (+3), suddenneddus (+1), owster (+1), simonsanken (+2)
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat