Citat:
Ursprungligen postat av Analys
Genom att hålla ner de vardagliga utgifterna trots att inkomsten stiger så frigör jag ju kapital att leva upp genom semestrar och
Medan många i min omgivning, som tjänar lika mycket/mer än mig på något vis måste leva upp hela sin inkomst varje månad och ofta tar lån för att ha råd att åka till solen.
Alltså, mina fasta avgifter varje månad är lägre än de andras. Trots det går jag inte miste om något gentemot de andra i det vardagliga livet - däremot har jag mycket som de inte har när man ser till det "icke-vardagliga" livet.
Därtill kan man ju tillägga att jag försörjer både mig själv och frugan samt att jag inte arbetar många timmar per dygn.
Skål!
|
Ge gärna exempel på vad det är dem lägger pengar på i fasta utgifter som inte är "vardagslyx" i ett generellt seende på saken.
Jag håller med dig i det mesta men inte i detta. Dem kanske värderar att t.ex. betala dyrare el för att slippa kolla upp priser hos olika bolag, har nyare bil för att de generellt har färre fel och är bekvämare. Som sagt så kostar i princip allt gott i livet och det är svårt att se dessa saker som ingenting. Förrutom räntor då men vill man bo fint, ha fin bil och inte vill vänta så är det ju vardagslyx att ha huset/bilen redan samma dag.
Senast redigerad av Sprite den 2012-09-02 klockan 00:01.
|