Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-09-01, 19:23   #16
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Fast att ta emot bidrag kan vara ett sätt att hålla sig under radarn.

Det är därför många från MC-gängen hamnat på listan. Det är inte för att dom behöver såsen för att klara uppehället, utan är ett alibi för att få behålla hojen och feta guldkedjor när dom granskas.

Själv hade jag åtminstone jobb..varit anställd några år innan jag försvann ur rullorna. Sen var jag förutseende och skickade ner frugan till Nordbanken då rosa kvitton skulle omvandlas till kvitton från staten.

Men det har blivit tuffare efter poker-boomen och utbrett spel på nätet. Nu kan man lättare få ögonen på sig om man "noll-taxerar". En kärring som jobbar är en bra försäkring och på köpet slipper du ha någon som trampar dig på hälarna hela dagarna.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 19:56   #17
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MrGerrard Visa inlägg
Det sista stycket får jag inte att gå ihop:
-Dina kompisar tjänar mycket mer än dig
-Du har inga problem att hålla ner utgifterna
-Du lever rikast i din omgivning

Hur lever man rikast när man är duktig på att hålla ner utgifterna och ens polare tjänar bra mycket mer?
Genom att hålla ner de vardagliga utgifterna trots att inkomsten stiger så frigör jag ju kapital att leva upp genom semestrar och

Medan många i min omgivning, som tjänar lika mycket/mer än mig på något vis måste leva upp hela sin inkomst varje månad och ofta tar lån för att ha råd att åka till solen.

Alltså, mina fasta avgifter varje månad är lägre än de andras. Trots det går jag inte miste om något gentemot de andra i det vardagliga livet - däremot har jag mycket som de inte har när man ser till det "icke-vardagliga" livet.

Därtill kan man ju tillägga att jag försörjer både mig själv och frugan samt att jag inte arbetar många timmar per dygn.

Skål!
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 20:18   #18
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HL333982 Visa inlägg
Det är absolut av moraliska anledningar. Eftersom att jag arbetar med betting och inte redovisar mina vinster så räknas jag som låginkomsttagare i lagens mening. Men egentligen har jag en riktigt bra "lön". Bidragen jag talade om är knappast avsedda för mig och eftersom att jag inte är behov av dem tycker jag att det verkar dumt att använda dem bara för att jag kan. Då kan de pengarna istället gå till någon som verkligen behöver dem och som bidragen riktar sig mot. Jag pluggar för tillfället en 4,5-årig utbildning som jag inte behöver betala en krona för, tack vare andras skatt på surt fördärvade pengar. Då kan jag iallafall göra vad jag kan för att avstå från att ta bidrag jag inte behöver. Jag är inte alls vänster, snarare tvärtom, ifall någon undrar.

Förstår inte riktigt parallellen mellan att inte vilja ta bidrag och att hålla på med betting

Inga problem med detta, var bara nyfiken... Parallellen gjorde jag då betting och dobbleri oftast anses som omoraliskt - inte hos mig då...

Det vara bara det att du använde moralen som en orsak till att inte ta bidrag och jag spetsade till det lite och med glimten i ögat, då som sagt, många anser betting som en högst omoralisk handling!

Samt att du då låter pengarna, som du har rätt till, gå in i ett svart hål och försörjer många som inte borde få en krona av oss skattebetalare, enligt mitt sätt att se det på...

Men inget ont menat om dig! Lycka till, med utbildningen, förresten - får man fråga vad du utbildar dig till? Skulle tippa på civilingenjör...

Lycka, till framgent!

Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 20:20   #19
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Analys Visa inlägg
Genom att hålla ner de vardagliga utgifterna trots att inkomsten stiger så frigör jag ju kapital att leva upp genom semestrar och

Medan många i min omgivning, som tjänar lika mycket/mer än mig på något vis måste leva upp hela sin inkomst varje månad och ofta tar lån för att ha råd att åka till solen.

Alltså, mina fasta avgifter varje månad är lägre än de andras. Trots det går jag inte miste om något gentemot de andra i det vardagliga livet - däremot har jag mycket som de inte har när man ser till det "icke-vardagliga" livet.

Därtill kan man ju tillägga att jag försörjer både mig själv och frugan samt att jag inte arbetar många timmar per dygn.

Skål!
Ge gärna exempel på vad det är dem lägger pengar på i fasta utgifter som inte är "vardagslyx" i ett generellt seende på saken.

Jag håller med dig i det mesta men inte i detta. Dem kanske värderar att t.ex. betala dyrare el för att slippa kolla upp priser hos olika bolag, har nyare bil för att de generellt har färre fel och är bekvämare. Som sagt så kostar i princip allt gott i livet och det är svårt att se dessa saker som ingenting. Förrutom räntor då men vill man bo fint, ha fin bil och inte vill vänta så är det ju vardagslyx att ha huset/bilen redan samma dag.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv

Senast redigerad av Sprite den 2012-09-01 klockan 23:01.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-02, 21:41   #20
 
sportsvalues avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4
Sharp$: 84
Standard

Jag är inte intresserad utav att syssla med betting på heltid utan som en investering bredvid annat jobb. Vilket innebär att jag kan bygga upp en stadig kassa när jag inte behöver göra några stora uttag.. Hur funkar det med skatter om jag har ett vanligt jobb och därmed betalar skatt som alla andra?

Sen trodde jag inte att det var något problem med skatter när man spelar på pinnacle men det är alltså fel? Har under cirka 6 månader spelet på pinnen och har ca 60 k på kontot. Hur går jag tillväga om jag vill föra över pengarna till ett engelskt bankonto (studerar i England) via moneybookers. Ska jag göra en engångs överföring eller flera mindre överföringar?

Även orolig när jag hört att man inte kan kvitta vinster mot förluster och därmed kan bli skyldig enorma summor som inte ens har tjänat in..

Är det något mer jag behöver tänka på när jag har betting som extra inkomstkälla?
sportsvalue är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-03, 02:05   #21
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 186
Sharp$: 1817


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag tycker man ska ta allt det där med en nypa salt.

Finns det helt ärligt någon människa som blivit skyldig för allt de omsatt på diverse bookies? Jag har aldrig läst eller hört någonting, men om någon annan har det får ni gärna dela med er av era erfarenheter.

Jag har ingen aning om det är någon skillnad med betting jämfört med poker, men jag har levt på poker i flera år, och där var det så att gjorde man uttag större än 100-150 k till sitt bankkonto så hade bankerna en skyldighet att rapportera detta till skatteverket. Så tar du ut mindre summor (åtminstone under 20-15k) per uttag så lär det absolut inte vara något hinder.
vessl123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-08, 23:15   #22
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 7
Sharp$: 59
Standard

Hur mycket tror ni kan man tjäna ihop totalt, genom att spela igenom alla skattefria bookies(räknar inte med oddsbörserna), tills man är avstängd/limiterad på alla?

Anledningen till att jag inte räknar med betfair är att jag spelar nästan uteslutande live, vilket är fullkomligt värdelöst, helt omöjligt, på betfair, till stor del pga värdelös och omständig display(påverkar känslan jävligt mycket) samt att det är dåligt utbud och kan ta tid att få vadet matchat.

Spelar live på bet365(sen januari i år)vilket går bra, plussar, och har ännu inte blivit limiterad. På betfair har jag också konto, där jag spelar vanlig betting(före match), men det går nåt fruktanvärt långsamt att tjäna pengar då det blir så oerhört mycket färre spel. Tyvvär har jag tiltat och spelat live på betfair en del gånger med uselt resultat, så jag ligger klart minus där. Det är psykologiskt svårt, tänker att det är på betfar jag skall spela i längden eftersom det är en oddsbörs och man inte blir limiterad. Detta ger prestationsångest och jag klarar inte av att hålla disciplinen och bara hålla mig till före match-spel där, som jag ska göra. Så därför undrar jag på ett ungefär hur stor summa man kan spela ihop på vanliga bookies.

Tror ni man hinner bli miljonär på livebetting på vanliga bookies innan man är limiterad på alla?
megaman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-08, 23:32   #23
 
messijahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö baby
Inlägg: 350
Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Har du ingen disciplin behöver du inte oroa dig för att bli limiterad.

yours truly...
/the messijah
/the model
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1)
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-09, 00:07   #24
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 7
Sharp$: 59
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av messijah Visa inlägg
Har du ingen disciplin behöver du inte oroa dig för att bli limiterad.

yours truly...
/the messijah
/the model
Men läser du illa? Jag plussar på bet365, har gjort så sen jan. Plus knappt 40000, ROI på 108 %.

Senast redigerad av megaman den 2012-11-09 klockan 00:09.
megaman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-09, 16:26   #25
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1512
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av megaman Visa inlägg
Hur mycket tror ni kan man tjäna ihop totalt, genom att spela igenom alla skattefria bookies(räknar inte med oddsbörserna), tills man är avstängd/limiterad på alla?
Ett tips är att gå med i Secret betting club. Då kan du köpa ett dokument där 2st proffsspelare ger sina bästa tips på hur man klämmer bookies på pengar utan att bli limiterad. Man får även färdiga excelark som visar hur men ska fördela pengarna på olika spelobjekt för att få maximal avkastning på investerat kapital. Detta är en mycket seriös spelklubb. Jag har inte själv läst dokumentet eftersom det är ganska dyrt (för att inte sprida kunskapen för mycket). Jag betvivlar inte att det kan vara värt att investera i om man räknar med att hålla på mycket med betting. Total kostnad ca 3000sek.
__________________
ALA
ALA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-09, 16:46   #26
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ALA Visa inlägg
Ett tips är att gå med i Secret betting club. Då kan du köpa ett dokument där 2st proffsspelare ger sina bästa tips på hur man klämmer bookies på pengar utan att bli limiterad. Man får även färdiga excelark som visar hur men ska fördela pengarna på olika spelobjekt för att få maximal avkastning på investerat kapital. Detta är en mycket seriös spelklubb. Jag har inte själv läst dokumentet eftersom det är ganska dyrt (för att inte sprida kunskapen för mycket). Jag betvivlar inte att det kan vara värt att investera i om man räknar med att hålla på mycket med betting. Total kostnad ca 3000sek.
3000 kan det vara värt. En rejäl kostnad som garanterat avskräcker bookmakers från att komma över infon.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fxstc98 (+10), Pilkast (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-09, 18:08   #27
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1512
Standard

Naturligtvis vet dom om det. Men dom vet ju inte vem du är.
__________________
ALA
ALA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-09, 18:23   #28
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ALA Visa inlägg
Naturligtvis vet dom om det. Men dom vet ju inte vem du är.
Nää, det är klart. Men då är det ju vattentätt. Bookmakers vet hur systemet fungerar men vet inte om just jag pröjsat 3 lax för det hela - och på en direkt fråga kan man alltid blåneka.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-09, 19:23   #29
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Nää, det är klart. Men då är det ju vattentätt. Bookmakers vet hur systemet fungerar men vet inte om just jag pröjsat 3 lax för det hela - och på en direkt fråga kan man alltid blåneka.
De kan inte försvara sig mot allt och alla för då finns det ingen användbarhet kvar. Precis som surebets/bonushoreri m.m. De nöjer sig med 98% av torskarna/stora massan, och accepterar 2% i "svinn". Dessa svinnare uppdagas ändå förr eller senare även.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-09, 20:00   #30
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1512
Standard

Det hela går ut på att mörka sitt spelmönster så att man framstår som en speltorsk för spelbolagen. Ibland måste man helt enkelt spela dåligt med flit.
__________________
ALA
ALA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td