Blev ju helt rätt om damfinalen med få gem per set och både +1,5 set på Petrova och 3 setspelet satt om någon lirade då det blev 6-0, 1-6, 6-3 till Petrova till slut.
Ogiltigt spel-ID: 1201035
Dagens spel enligt mig. Sunderland har trots 4 oavgjorda på 4 matcher fått med sig en bra poängskörd sett till förutsättningarna. Man har mött Liverpool, Arsenal, Swansea och West Ham där tre av matcherna varit på bortaplan.
Man har dessutom en stekhet Fletcher med 4 mål på sina 3 matcher. Lagets enda målskytt i seriespelet vilket kanske inte är helt optimalt men McClean har gjort 3 mål på de två ligacupmatcherna så han borde också känna sig i form och kunna vara farlig för Wiganförsvaret.
Wigan har raden 1-1-3 med målskillnaden 5-10 på sina 5 matcher så formen är inte speciellt god då tre av dessa matcher varit på hemmaplan. Man har förvisso mött ManU och Chelsea men med de andra motståndarna Southampton, Stoke och Fulham borde man kanske ha haft med sig lite mer poäng för att vara nöjda.
Jag tycker att Sunderland möter beskedligare motstånd idag än tidigare då Swansea, Arsenal och West Ham tillsammans bara har förlorat 12 matcher av 69 totalt på sina hemmaarenor förra säsongen+denna säsong ihopräknat. West Ham förvisso i andraligan men vad jag vill få fram är att lagen är svårbesegrade på sina arenor och det är verkligen inte Wigan på bortaplan som förlorade 10 av 19 bortamatcher förra säsongen. FÖrvisso vann man borta mot just Sunderland så jag hoppas det är en sporre idag och inte något negativt.