Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Snyggt och helt rätt att gå på spik egentligen på Bankern i sista. Krävs dock att han är på tårna för dagen och att Tollen är kanske lite sämre än normalt för att det ska klaffa där. Jag kommer högst troligt att singla favoriten på V7 och spela Bankern på DD. Loppet på Årjäng för två år sen jag såg på plats sitter fortfarande på näthinnan och några segrar även i år där han varit helläcker Bankern, fan vet om jag inte ska följa ditt exempel och spika Bosse på allt! 2,75 på plats på Expekt nu tar jag direkt, han har 69% plats (83% om man undantar de 9 galopperna). En slant på 9,50 vinnare också.
Tycker Prince Elliot är en av de andra mycket streckintressanta i omgången, från Svensson till Lindblom är en jäkla skjuts uppåt. Fint läge och duger bra i klassen också. Rycker platsoddset 6,50 på Expekt direkt!
Undrar om inte Viola plockar hem Sto-SM ändå, en jäkla häst är det och laddad för den här uppgiften. Utgång högst troligt. På läget och open stretch ska nog Victoria Fame med också. De två segrarna hon tagit på sistone har varit duktigt imponerande och Söderkvist är taktiskt duktig att jobba stretchen på Åby.
|
Unibet har börjat med fasta odds på trav igen, Crown' Banker står i 15ggr på vinnare och 3.85 på plats.