Visa ett inlägg
Gammal 2012-11-05, 22:42   #98
Stekel
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Synd man skrev att man ville ur och därmed gick ur nu när fler och fler mer eller mindre håller med mig i att sikta på högre utdelningar när så många är med.

Stekel -> Vet att du är duktig och jag har ofta liknande idéer som dig på lördagarna. Håller du redan på med reducerade bolagssystem tillräckligt mycket eller skulle det vara intressant att starta ett sharp-bolag när ATG tillåter reducerade rader som bolagssystem och öppnar upp för alla att starta bolag? Då är det inga feg-tendenser utan då satsar man för att vinna, utan press att få lite tillbaka var och varannan omgång för att det ser bättre ut. Tänkte insats på 300/person och omgång och 7-8 medlemmar? Du som systemskapare de flesta lördagar. Relativt säker att fler än jag vore intresserad på det upplägget.
Absolut, jag funderar faktiskt på att lägga ner mitt bolag då det är lite trassel med pengar som ska skickas och folk vill spela V75 och sådär. Vi har varit nära fina pengar några gånger men facitet är ingen rolig läsning för att vara ärlig och även om jag vet att variansen måste ridas ut sätter det sig lite på psyket vid systemkonstruktionen när man inte fått till något på länge och man känner att några medlemmar vill se resultat och det blir fegspel som följd.

Men det får bli först när de släpper möjligheten att köra reducerat och förslagsvis då enbart med spel under jackpott-omgångar.

Något sånt här skulle det då bli:

1 favoritspik
Krav på 1-2 ytterligare favoritvinnare
Krav på 1-2 streckade under 10% (ungefärligt då strecken ändras in i det sista)
Krav på rankpoäng (enligt strecklistan) mellan 20-30
Har vi alla vinnare med på ramen och spiken sitter (något som naturligtvis inte händer i närheten av alla gånger, speciellt med under 5000 rader) sitter systemen i ca 30% av omgångarna med en snittutdelning på 1,2 miljoner på V7

(Enligt den data jag har på V7-vinnare enligt streckrank under 691 omgångar)

Edit: Tittade lite närmare på det.

2-3 favoritvinnare
Rankpoäng 20-30
Ger vinst i 30% av alla omgångar (om man har alla vinnare på ramen), medelvinst vid V7-spel dessa omgångar är 1,3 miljoner.

Ett test på en omgång där jag plockade lite hästar i varje lopp enligt följande 10*6*6*1*2*3*6 (12 960 rader) gav en reduceringsgrad på 59% (5 357 rader). Obs! Hoppade då inte över någon i streckranken vid streckandet vilket man förmodligen kommer göra i skarpt läge. Krav på <X%-strecksvinnare bör inte göra varken till eller från i reduceringen i och med rankpoängs-kravet.

Vilken nörd jag är...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+10)

Senast redigerad av Stekel den 2012-11-05 klockan 22:59.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat