Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-11-05, 17:55   #91
 
Brains avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 276
Sharp$: 1198
Standard

[QUOTE=Wagner;212139]Gör man inte rätt med små insatser lär man inte göra det med stora heller. Går man in med inställningen "bara en hundring jag bryr mig inte" är risken stor att man blir kvar på det stadiet hela livet. Då blir dom där hundringarna en djävla massa pengar i slutändan och det utan någon reell chans att bli en vinnande spelare.

Därför ska man snacka och bry sig om sina pengar. [/QUOTE

Ett annat bolag jag är med i spelar vi för 15000 kr. Då kanske man bryr sig mera...
Brain är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-05, 18:45   #92
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lindvallen Visa inlägg
BlackCobra, jag har hittat ditt namn och hjälper dig ut.

Som jag skrivit tidigare är jag ingen storlirare men jag blev jäkligt glad att så många var intresserade att vara med. Dessutom är det ju inte jag som spelare varje vecka, jag tog premiärveckan. Denna vecka har vi en ny tippare.

Men bolaget kvarstår, förhoppningsvis också spelarna. Vill fler ut, säg till mig så hjälper jag er ut Men jag vill att ni stannar, tanken är ju att jag som småspelare skall få vara med i de stora systemen och tillsammans få en insyn i hur allt fungerar.

Jag kan ta kritik, men jag blev rätt snopen då jag inte var beredd på att ni tyckte det var så jäkla illa

Du är ute nu BlackCobra på egen begäran.

Jag kan ta kritik, men jag blev rätt snopen då jag inte var beredd på att ni tyckte det var så jäkla illa



Skit i vad alla säger....Du har gjort ett jätte jobb med detta. Och de som vill ut,ut med dom!!!! Så kan vi andra när kommer, så kan de stå där med i brevlådan

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-11-05 klockan 18:47.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-05, 19:30   #93
 
zzzmans avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 68
Sharp$: 2513
Standard

Håller med att skall man spela andels system för mer än 2,000 SEK så skall man sikta in sig på att försöka vinna stort. Försöka hitta spelvärda rader för över 100 K. Ingen kritik menad mot lördagens spel det var ju första gången. Det var ju också en omgång som många trodde det skulle bli favorit parad med låg utdelning

från Jens Sjödéns Statistikanalys
Fyra gånger tidigare har man kört V75 med samma koncept, och så här har det gått:
2008 5 favoriter 0 skrällar 100 kr (4)
2009* 3 favoriter 2 skrällar 7 000 kr (5)
2010 1 favorit 2 skrällar 419 000 kr (3)
2011 3 favoriter 2 skrällar 4 000 kr (5)
*) Omgången var jackpotförstärkt och hade annars betalt ca hälften.

Och min tanke var är det lönt att vara med i ett större andels spel - Denna omgång blir det "låg utdelning" - Dumstrut på

Det är ju det vanligaste felet man gör man spelar som alla andra Tror, och man streckar bara favoriter - Och tyvärr så försvinner spelvärdet också.

Nu inte sagt att det kan vara fel att spika 3 av favoriter. Se på V86 förra onsdagen en ensam vinnare 5 mille trots att 3 av de 4 största favoriterna vann.
Men tittar man på raderna på vårt system i från lördags så var över 70% under 100k i värde och det är inte riktigt vad man är ute efter. Sedan är det ju svårt att reducera bort billiga rader när man spelar matematiskt och det hade ju varit toppen om det funnits stöd för fil inlämning.

Några generella riktlinjer att spela med för att öka spelvärdet, några har redan tagits upp och andra kan säkert fylla på

Spela max 1 av de två största spikarna i omgången.

Om fler spikar välj någon av de mindre betrodda
ex) Friction i Lördagens Guld-lopp 28% av insatsfördelningen. Friction har i år vunnit varannat lopp han varit med i. Nu hade han bra spår(2) och ingen riktig "topphäst" emot
Ändå försöker man fälla och gardera(jag också), han har haft lång säsong, det e Guld nu, mm. Jag vet nu låter jag som Hubba.. trav är ju så lätt när loppet väl gått.

Våga tro på dragen och spela dem som utgång eller gå kort med dem
Och våga även plocka bort favoriter.

Gå kort i lopp där experter säger öppet ex) lärlingsloppet i Lördags. där hade ju ett två-hästars lås varit perfekt, massa av streck över för att hitta skrällarna i de andra loppen.

Gå kort i Guld/långlopp där det skräller mindre

Till sist
låt system läggaren våga chansa - Bättre med kritik som nu "Vilket fegt system som vi spelade" än "hur fan kunde du spika en 18% på korta häcken från bakspår"


Det här kommer bli bra. Skoj att vara med
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+10)
zzzman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-05, 19:34   #94
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2212
Standard

Brain

Poängen var att bryr man sig inte i små belopp kommer man aldrig få några stora att spela för.

Om man nu inte fyller på fortlöpande från annan kassa vill säga. Det funkar ju så för dom flesta och har man inga problem med det upplägget så är man ju bara att gratulera.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-05, 19:57   #95
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ett litet inpass från en som inte har med bolaget att göra överhuvudtaget:

I ett rakt (matematiskt) system med spik på de tre största favoriterna är tonvikten rader som de fakto har ett undervärde. Är det däremot en jackpott-omgång är fördelningen annorlunda, då spelvärdet är högre på alla rader och dessutom det är många stor-bolag som går hårt in i de omgångarna med mycket kapital och lägger merparten (alla?) av sina många rader på utdelning över 500k.

Ni spelar väl V7 förresten, för det tillåter väl vårt goda ATG åtminstone?

För övrigt tycker jag zzzman här ovan har många sunda tankar.

Edit: Jag förstår också systemkonstruktören Lindvallen som gjorde ett "feg-system". Vanligt förekommande tror jag och upplever samma sak själv då jag gör väldigt stora system. Ofta gör jag ett bolagsspel på lördagar för runt 1500-2000kr och ett eget på sidan för några hundringar och det senare träffar ofta minst lika bra då jag vågar mer. De extra raderna läggs på favoriter jag egentligen inte tror på och det med rätta. Rejäl suboptimering om man går i den fällan och helt felaktigt bruk av det extra kapitalet man lägger in.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10), Pilkast (+5)

Senast redigerad av Stekel den 2012-11-05 klockan 20:05.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-05, 20:12   #96
 
Lindvallens avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 836
Sharp$: 4170
Standard

#Stekel

Tipparen avgör V7 eller V75.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+3)
Lindvallen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-05, 21:54   #97
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8345
Standard

Synd man skrev att man ville ur och därmed gick ur nu när fler och fler mer eller mindre håller med mig i att sikta på högre utdelningar när så många är med.

Stekel -> Vet att du är duktig och jag har ofta liknande idéer som dig på lördagarna. Håller du redan på med reducerade bolagssystem tillräckligt mycket eller skulle det vara intressant att starta ett sharp-bolag när ATG tillåter reducerade rader som bolagssystem och öppnar upp för alla att starta bolag? Då är det inga feg-tendenser utan då satsar man för att vinna, utan press att få lite tillbaka var och varannan omgång för att det ser bättre ut. Tänkte insats på 300/person och omgång och 7-8 medlemmar? Du som systemskapare de flesta lördagar. Relativt säker att fler än jag vore intresserad på det upplägget.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv

Senast redigerad av Sprite den 2012-11-05 klockan 21:55.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-05, 22:42   #98
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Synd man skrev att man ville ur och därmed gick ur nu när fler och fler mer eller mindre håller med mig i att sikta på högre utdelningar när så många är med.

Stekel -> Vet att du är duktig och jag har ofta liknande idéer som dig på lördagarna. Håller du redan på med reducerade bolagssystem tillräckligt mycket eller skulle det vara intressant att starta ett sharp-bolag när ATG tillåter reducerade rader som bolagssystem och öppnar upp för alla att starta bolag? Då är det inga feg-tendenser utan då satsar man för att vinna, utan press att få lite tillbaka var och varannan omgång för att det ser bättre ut. Tänkte insats på 300/person och omgång och 7-8 medlemmar? Du som systemskapare de flesta lördagar. Relativt säker att fler än jag vore intresserad på det upplägget.
Absolut, jag funderar faktiskt på att lägga ner mitt bolag då det är lite trassel med pengar som ska skickas och folk vill spela V75 och sådär. Vi har varit nära fina pengar några gånger men facitet är ingen rolig läsning för att vara ärlig och även om jag vet att variansen måste ridas ut sätter det sig lite på psyket vid systemkonstruktionen när man inte fått till något på länge och man känner att några medlemmar vill se resultat och det blir fegspel som följd.

Men det får bli först när de släpper möjligheten att köra reducerat och förslagsvis då enbart med spel under jackpott-omgångar.

Något sånt här skulle det då bli:

1 favoritspik
Krav på 1-2 ytterligare favoritvinnare
Krav på 1-2 streckade under 10% (ungefärligt då strecken ändras in i det sista)
Krav på rankpoäng (enligt strecklistan) mellan 20-30
Har vi alla vinnare med på ramen och spiken sitter (något som naturligtvis inte händer i närheten av alla gånger, speciellt med under 5000 rader) sitter systemen i ca 30% av omgångarna med en snittutdelning på 1,2 miljoner på V7

(Enligt den data jag har på V7-vinnare enligt streckrank under 691 omgångar)

Edit: Tittade lite närmare på det.

2-3 favoritvinnare
Rankpoäng 20-30
Ger vinst i 30% av alla omgångar (om man har alla vinnare på ramen), medelvinst vid V7-spel dessa omgångar är 1,3 miljoner.

Ett test på en omgång där jag plockade lite hästar i varje lopp enligt följande 10*6*6*1*2*3*6 (12 960 rader) gav en reduceringsgrad på 59% (5 357 rader). Obs! Hoppade då inte över någon i streckranken vid streckandet vilket man förmodligen kommer göra i skarpt läge. Krav på <X%-strecksvinnare bör inte göra varken till eller från i reduceringen i och med rankpoängs-kravet.

Vilken nörd jag är...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+10)

Senast redigerad av Stekel den 2012-11-05 klockan 22:59.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-06, 07:02   #99
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Absolut, jag funderar faktiskt på att lägga ner mitt bolag då det är lite trassel med pengar som ska skickas och folk vill spela V75 och sådär. Vi har varit nära fina pengar några gånger men facitet är ingen rolig läsning för att vara ärlig och även om jag vet att variansen måste ridas ut sätter det sig lite på psyket vid systemkonstruktionen när man inte fått till något på länge och man känner att några medlemmar vill se resultat och det blir fegspel som följd.

Men det får bli först när de släpper möjligheten att köra reducerat och förslagsvis då enbart med spel under jackpott-omgångar.

Något sånt här skulle det då bli:

1 favoritspik
Krav på 1-2 ytterligare favoritvinnare
Krav på 1-2 streckade under 10% (ungefärligt då strecken ändras in i det sista)
Krav på rankpoäng (enligt strecklistan) mellan 20-30
Har vi alla vinnare med på ramen och spiken sitter (något som naturligtvis inte händer i närheten av alla gånger, speciellt med under 5000 rader) sitter systemen i ca 30% av omgångarna med en snittutdelning på 1,2 miljoner på V7

(Enligt den data jag har på V7-vinnare enligt streckrank under 691 omgångar)

Edit: Tittade lite närmare på det.

2-3 favoritvinnare
Rankpoäng 20-30
Ger vinst i 30% av alla omgångar (om man har alla vinnare på ramen), medelvinst vid V7-spel dessa omgångar är 1,3 miljoner.

Ett test på en omgång där jag plockade lite hästar i varje lopp enligt följande 10*6*6*1*2*3*6 (12 960 rader) gav en reduceringsgrad på 59% (5 357 rader). Obs! Hoppade då inte över någon i streckranken vid streckandet vilket man förmodligen kommer göra i skarpt läge. Krav på <X%-strecksvinnare bör inte göra varken till eller från i reduceringen i och med rankpoängs-kravet.

Vilken nörd jag är...
Skulle vara ett intressant system, har tyvärr inga egna erfarenheter av joker, men det verkar verkligen vara grymt med dessa krav. Ska man få till ett effektivt system med lite snits sså verkar det grymt. Om det vore något som man skulle slå till med på Jackpot-omgångar enbart så skulle jag defintivt kunna tänka mig att vara med på något likannde.
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-06, 09:43   #100
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8280

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Hej.
Det är rätt vanligt att du måste ner till 6e, 7e rankade innan du hittar första hästen under 10%.
Då är det lite svårt att kräva 2 under 10% och ha en ram där endast 3 lopp har 6 hästar.
I princip kräver du 2 av 3 6e rankade, och det kommer du sällan eller aldrig få in.
Jag skulle i stället kräva 2 5e-7e rankade, och ha åtminstone fyra lopp att sätta det på.
Då har du en fin chans att sätta det kravet.
Utan att ha statistiken framför mig gissar jag att utdelningen för något sådant ligger mellan 10000-100000.
Vill du vara med och hugga på de flesta 100000-500000 kr potter, så bör du nog tåla en 8e rankad också.
För att vinna 1.2 millar lär du behöva 2-4 hästar rankade 8-12, lite beroende på hur stor favoriten var i dessa lopp.

Mvh / P.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-06, 10:00   #101
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8280

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Ser nu att ramen hade ett 10 hästars lopp också
Tror ändå det är lite tunnt att stanna vid 6e rankad i tre lopp.
Så ser det ut med de tre år jag kollat på, vilket iofs är klart färre än de 691 omgångar du har.

Mvh / P.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-06, 15:07   #102
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Ser nu att ramen hade ett 10 hästars lopp också
Tror ändå det är lite tunnt att stanna vid 6e rankad i tre lopp.
Så ser det ut med de tre år jag kollat på, vilket iofs är klart färre än de 691 omgångar du har.

Mvh / P.
Grundtanken blir nog att hoppa över några högstreckade i de lopp man garderer stort.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-06, 15:53   #103
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8280

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Hej.
Så kan det ju förstås vara, men då kan vi inte prata ram utan att se hela rankingen.
Annars förstår åtminstone inte jag spelstrategin, och det är den jag funderat dygnet runt på under de senaste 25 åren.
Det är viss skillnad på att ha 3e-8e rankad jämfört med 7e-12e.
En "vanlig" omgång har 2-3 favoriter och 0-2 5e-7e streckade.

Mvh / P.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-06, 16:25   #104
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8345
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Hej.
Så kan det ju förstås vara, men då kan vi inte prata ram utan att se hela rankingen.
Annars förstår åtminstone inte jag spelstrategin, och det är den jag funderat dygnet runt på under de senaste 25 åren.
Det är viss skillnad på att ha 3e-8e rankad jämfört med 7e-12e.
En "vanlig" omgång har 2-3 favoriter och 0-2 5e-7e streckade.

Mvh / P.
Syftar du på omgångar med hög utdelning eller samtliga omgångar då? De omgångar som ger under 50-100k är ju orelevanta i sammanhanget när det är bolagsspel och man är flera som ska dela. I min mening alltså, det är en fin summa om man spelar själv.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-06, 16:43   #105
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8280

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Hej.
Det är en vanlig fördelning om man ser till alla omgångar.
Jag tror dock den oftare ger under 50000 än över, och det ger inte alltför ofta över 100000.
Spelpengar är iofs inte dåligt att ha, utan det är bara att vända degen med ett monstersystem vid jackpot.
Vill man gå för +100000 får man tänka lite annorlunda och tex. kräva 1-2 7e-10e rankade vinnare.
Lycka till med liret.

Mvh / Patrick
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+5)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td