Visa ett inlägg
Gammal 2010-03-08, 06:49   #62
Portugisen

Portugisens avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Först en liten summering av helgen. Gick 3-3-0 vilket i sin tur genererade ett svagt minusresultat.

Aston Villas upphämtning var inte bara en fröjd att se, den stämde också in perfekt på mina anledningar till spel, nämligen att vilja och klass skulle ta ut sin rätt, och på vilket sätt den gjorde det. Även om inte matchbilden gick precis som jag skulle tycker jag ändå att spelet var väl motiverat och att analysen var korrekt. Håller detta som ett av de bästa spelen hittils, om inte det bästa.

Så, för att svara på positiva inlägg, kritiska röster, påhejningar, hot-brev på portugisen.se () och allt därimellan:

Efter 26 spel har fonden inte gått jättebra, men jag är som jag sagt innan föga intresserad av kortsiktiga vinster utan av en långsiktigt vinnande spelidé som med erfarenhet och förädling blir bättre och bättre och mer och mer vinnande.

Även om jag är försiktig att dra kortsiktiga slutsatser kring min spelidé, är det aldrig fel att analysera den löpande. Spelidén ligger i att hitta matcher där motivationen för ett lag att vinna, tillsammans med en god timing för ett trendbrott inte finns representerat för i oddsen som är satta på den marknaden.

Jag känner själv att jag varit lite väl frikostig med detta och kanske avvikit ibland i ren förivran. Men så är det, man lär sig mest på sina förlorade spel och sättet man hanterar en förlustperiod är, om inte viktigare så åtminstone minst lika viktigt som sättet man hanterar en vinst-run på.

Om man ska gå in på spelnivå var Burnley-spelet i helgen inte i linje med min spelidé, men statistik som den jag hade går inte att ta miste på och jag vidhåller att det var ett bra spel. Nottingham-spelet, som gick in, tycker jag i efterhand inte var ett speciellt bra spel, Swansea's skador till trots. Det var en svag sammankoppling med min spelidé.

Vidare, om man tittar tillbaka, så är Fulham-spelen en anledning till att fonden ser ut som den gör. Om jag ska försöka titta på dem kritiskt kan jag säga att jag borde slutat spela på dem efter andra matchen, då det skulle gått upp för mig att de inte tänker eller kommer att spela som jag trodde, och att jag därför inte förstår mig på dem. En ypperlig varning att sluta, som jag tyvärr inte följde. Men trots minusresultaten där tycker jag att det var en viktig läxa, som jag kommer dra nytta av i framtiden.

Om jag ska dra en översiktssyn på läget hade det givetvis varit roligare om fonden låg på plus, men jag är inte särskilt orolig. Jag har haft många spelböcker under olika alias innan, med extremt varierande resultat. Men flera av dem har jag haft stora plusresultat efter 26 spel, men som senare gått åt skogen pga en ospecifierad och oklar spelidé. Därför kommer jag att fortsätta på den inslagna linjen, men jag kommer att försöka följa min idé ännu mer noggrannt.

Tack till alla som kommer med synpunkter.

Jag kommer i fortsättningen inte att posta alla mina spel i REK-sektionen, jag tycker själv att det börjar bli så mycket rekar av extremt varierande kvalitet att man har svårt att hitta. Kommer därför bara att posta spel som "sticker ut" av någon anledning där. Övriga spel kommer att ligga i denna dagbok, och på Portugisen.se.

Best of Luck!
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat