Spel 33:
Portsmouth - Hull, Premier League
Spel: Hull +0.5 (Vinst för Hull eller oavgjort)
Odds: 1.77 hos Bet365
Insats: 740:- (5%)
Datum: 20 mars 2010
Spelstopp: 16:00
Hull har fortfarande ingen bortavinst på hela säsongen. De har förlorat 4 matcher i rad sedan vinsten mo Man City. Ett dåligt bortalag.
Portsmouth är redan ute ur Premier League. Det går inte riktigt att veta hur de tänker eller kommer spela. Spelarna vill ge trogna hemmafans vad de förtjänar, en del spelare vill prestera för att ta plats i nästa års lag, andra vill visa upp sig för nya klubbar.
Hur som helst tror jag Hulls motivation inför denna match är på topp. De har ett relativt enkelt schema i avslutningen på säsongen och 12 poäng på 8 matcher ska inte vara någon omöjlighet. Wolves, och Burnley ligger farligare till. Matcher måste börja vinnas nu och detta är perfekt timing. Hull har en ny manager, hur det ser ut får vi se, han har redan blivit ifrågasatt men jag tror på en ny managereffekt här mot ett Pompey som inte har någonting att spela för.
I Pompey är dessutom landslagsmålvakt David James skadad, de har över lag en del skador som stör. Andramålvakten Dowie släppte 4 mål mot Pool senast. Hull har Stephen Hunt som doubtful, vi får se om han kommer att starta. Han har varit väldigt ojämn under säsongen. Geovanni förhoppningsvis tillbaka i Hull.
Jag tror Hull vinner på vilja och självbevarelsedrift. Jag har sett riktigt dåliga och riktigt bra matcher med dem under säsongen. Kör de på direkt här tror jag att de har en fin chans mot ett decimerat Pompey.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|