Visa ett inlägg
Gammal 2010-03-23, 07:32   #99
Portugisen

Portugisens avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Spel 35:

Wolfsburg - Fulham, Europa League
Spel: Wolfsburg går vidare till nästa omgång
Odds: 1.85 hos Betway
Insats: 1027:- (7.5%)
Datum: 1 april 2010
Spelstopp: 21:10

Fonden har nollprocentigt resultat i Europamatcher. Nollprocentigt resultat på Fulham-matcher. Lägg därtill ett nollprocentigt resultat på "Qualify from tie"-spel och du har ett tydligt trendbrottsspel!

Skämt åsido - Här tror jag Fulhams Europa-äventyr tar slut. På riktigt. Rent klassmässigt rankar jag Wolfsburg aningen högre, men när Betway likställer dem 1.85-1.85 tycker jag det är ett odds som måste prövas. De psykologiska skillnaderna i denna match tycker jag lutar mycket mer till Wolfsburgs fördel.

Fulham är inte längre underskattade. På det sätt som Shakhtar spelade av matchen i England för att de var Europa-mästare, eller sättet Juventus skulle gå vidare "för att de var Juve" finns inte längre. Wolfsburg ser sin motståndare som precis vad den är, och åker till England för att spela för kryss. Säga vad man vill om Fulham på bortaplan (försök med 2 vinster på 22 matcher sedan augusti, varav en mot League Two-laget Accrington Stanley), de trivs på hemmagräset och har visat en makalös for på starten av 2010.

Nackdel av hemmaplan först. Wolfsburg vet som sagt om vilken deras motståndare är, och kommer att behandla dem som det. Det finns många matchbilder som ger Wolfsburg fördel.

Förväntningarna på Fulham. Båda möten med storklubbarna har hållit Fulham som underdogs. Nu börjar frågor ställas, inte bara av publik och media, utan även av spelare, tränare och ägare. "Kan vi gå hela vägen? Kan vi bli Europamästare i år?" Den avslappnade attityd som gjorde att de kunde göra mål på Shakhthar tidigt och Guts-and-glory-uppvisningen som vände 1-3 till 5-4 mot Juve är som bortblåst. De har press på sig för sista gången, och det tror jag spelar ut dåligt på ett lag som Fulham.

Fokus för lagen. Båda lag ligger för närvarande på 10:e plats i respektive ligor, långt från botten och toppen. Fulham har dock ett späckat schema fram tills mötet med en FA-cup-match mot Spurs.

Psykologiska övertaget för Wolfsburg, samt deras dynamiska anfallsspel gör att jag spelar Wolfsburg to Qualify @ 1.85.

Fotnot: Betway har sänkt oddset sen spelet lagts. Spelet lades 2010-03-21, 20:34.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat