Spel 36:
West Ham - Wolves, Premier League
Spel: Vinst för West Ham
Odds: 1.83 hos Pinnacle
Insats: 685:- (5%)
Datum: 23 mars 2010
Spelstopp: 21:00
För att utvärdera fondens spel lite känns det som om jag försöker hitta luriga odds lite väl ofta när jag egentligen borde fokusera på matcher som denna: vettiga, med trendbrottsvariabel stark och utan att vara "översexiga".
West Ham har haft ett oerhört tufft schema med matcher mot Arsenal, Chelsea och Manchester United. Wolves har däremot haft en fin borta-run och plockat 4 poäng på två matcher. West Ham har förlorat 4 i rad och är i behov av en vinst hemma.
Motivationen för West Ham är här för stark, och de har dessutom ett psykologiskt övertag. Wolves har inte vunnit på Upton Park på 32 år, och jag tror knappast att detta är dagen de gör det.
Trendbrottsvariabeln lyser stark, West Ham förlorat 4 i rad och Wolves plockat poäng på två i rad. Wolves har dessutom gjort mål i två matcher i rad, vilket inte hör till vardagsmat - de gör minst mål i hela ligan.
Hammers och Wolves ligger på platsen över och under varandra. West Ham går alltså om Wolves vid vinst, ytterligare en morot för Zola's gäng.
Skadeläget ser även bra ut:
"Gianfranco Zola could recall weekend substitutes Mark Noble, Benni McCarthy and Carlton Cole into his starting lineup. He is also monitoring the return to fitness of Julien Faubert, Herita Ilunga, Danny Gabbidon, Scott Parker and Kieron Dyer - with at least one or two of that quartet hoping to figure on the bench."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|