Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-15, 19:04   #22
Sprite
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Man behöver ju inte muta en kusk, det finns ju andra sätt som troligen är billigare. Jag vet t.ex. inte vad det kostar att anlita en torped som förklarar att en kusks familj kommer avrättas i samma ögonblick som denne vinner ett lopp på V75, men anar att när det är tiotals miljoner i potten är det en liten kostnad.

Jag tror det finns en hund begraven i det här, och det är inte några "robotspel" som är problemet, utan att vissa satsar mycket pengar på ett sätt som väcker misstankar om att de vet saker som inte andra vet.
Alla personer som ser tiotals lopp dagligen då? Skulle ALLA dessa personer missa ALLA dessa bortkörningar du pratar om eller skulle ALLA hålla tyst i sociala medier? Jag skulle inte tro det. Dessutom kan en som till synes för kusken total bortkörning rendera i vinst i värsta fall och vad händer då?

Jag skulle säkert vinna mot storfavoriten på 10 000 meter i OS åtminstone 1 gång om vi springer tillräckligt många gånger då denne kan ramla och skada sig, drabbas av något kroppsligt fel under loppet osv osv. I tävlingssammanhang och speciellt med djur är INGET 100% klart innan det är klart.

Att vissa vet saker som inte andra vet är väl självklart. Går du på stallbacken och pratar lite med tränare och kuskar vet du mer. Är du inne på sharps och får speltjänsternas analyser så vet du mer än många andra. Känner du en travtränare personligen som ska starta häst vet du säkert mer än många andra.

Tar du kontakt med några travtränare och erbjuder dessa (i sammanhanget) en pissumma på t.ex. 25 000 kr tror jag du kan få veta allt och lite till om dennes hästar inför en jackpotomgång med massa miljoner i potten men totala bortkörningar och dödshot av kuskars familjer kan du nog lägga ner. På V75 är det inte 2-3 hästar i varje lopp som kan vinna utan snarare 5-8 som toppats till just den starten och kan vinna med lite tur på vägen och jag tror knappast flera av dessa är mutade eller hotade på något sätt.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv

Senast redigerad av Sprite den 2013-05-15 klockan 19:06.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat