Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-05-15, 18:16   #16
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Det fattar ni väl att de inte kommer strypa användandet utav Jokersystemet och liknande reduceringsprogram, som gemene man använder sig utav... Det är ju bara de stora volymerna, särskilt från utlandet de vill åt...

Att de sedan är värdelösa på att förmedla vad de menar är en annan sak, men detta har troligtvis uppmärksammats som ett stort problem först på sistone och då har de fått bråttom - därmed tror jag inte ens att de vet själva i vilken form de vill förbjuda saker och ting...

Kommer säkerligen komma fler ändringar den närmsta tiden - nu har de i alla fall strypt Sydafrika och slika aktörer...

Sista ordet eller ändringen har vi INTE sett ännu!

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-15, 18:26   #17
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Det fattar ni väl att de inte kommer strypa användandet utav Jokersystemet och liknande reduceringsprogram, som gemene man använder sig utav... Det är ju bara de stora volymerna, särskilt från utlandet de vill åt...
Såklart de kan strypa spel från de som använder sig av reduceringsprogrammen fullt ut, det är ju det det handlar om...de som lägger miljoner på dagsbasis har väl förmodligen egenutvecklade programvaror för reducering men principen är densamma.

Det värsta är ju att det blir helt godtyckligt så länge de inte sätter upp tydliga gränser för vad som är tillåtet. Tycker de att jag tagit hjälp av datorn för mycket när jag reducerat ett system som går in kan de helt enkelt vägra att dela ut vinsten med hänvisning till att de räknar det som ett "robotspel". Nu tror jag inte att de kommer göra det, men bara att de har möjligheten att ogiltigförklara spel i efterhand på så luddiga grunder är förkastligt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-15, 18:30   #18
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Såklart de kan strypa spel från de som använder sig av reduceringsprogrammen fullt ut, det är ju det det handlar om...de som lägger miljoner på dagsbasis har väl förmodligen egenutvecklade programvaror för reducering men principen är densamma.

Det värsta är ju att det blir helt godtyckligt så länge de inte sätter upp tydliga gränser för vad som är tillåtet. Tycker de att jag tagit hjälp av datorn för mycket när jag reducerat ett system som går in kan de helt enkelt vägra att dela ut vinsten med hänvisning till att de räknar det som ett "robotspel". Nu tror jag inte att de kommer göra det, men bara att de har möjligheten att ogiltigförklara spel i efterhand på så luddiga grunder är förkastligt.

Klart de KAN, men kommer inte göra detta! Sedan kommer de ju alltid ligga efter då det bara är att konstruera ett program som gör att man samordnar ett antal konton så att alla system fördelas över dessa, dvs. de stora volymerna blir fördelade över xx-antal konton med (självklart) olika användare...

Sedan håller jag helt med dig i det andra stycket - bara känslan av att detta kan vara möjligt är ju bra "scary"!

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-15, 18:33   #19
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Tycker hela grejen med detta är larvigt. De spelar på precis samma premisser som alla andra som bara spelar på jackpotomgångar där den totala ROI:n för alla spelare den omgången kan vara över 100%.

Vem som helst kan spela reducerade system och hur stora man vill. Travsporten blir fan bara sämre och sämre. Kolla bara elitloppet hur klassen på hästarna var för några år sedan. Detta år fick Edward Ale en inbjudan!!!!
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv

Senast redigerad av Sprite den 2013-05-15 klockan 18:34.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-15, 18:33   #20
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Enligt dokumentet "Vinstavdrag, jackpotgränser m.m." så finns det för närvarande inga gränser för hur många system eller hur hög insats man får använda sig av.

I fallet i Söndags får väl dock ATG sätta på sig sin egen dumstrut. Man börjar med att skicka in mer jackpotpengar än vad spelavdraget sedan visade sig bli. Om det kommer delas ut mer än 100% av insatserna är det ju ett bra läge att agera som "spelare".

(Omsättningen blir inte så hög när det inte är mer än c:a 21 timmars tid från det att V75 på lördagen var klart till V75 på söndagen hade spelstopp. När spelarnas pengar dessutom sitter hos ATG blir det ännu svårare. Dels var pengarna från V75 på lördagen inlåsta hos ATG. På fredagen blev det jackpot på V65 och även jackpoten från måndagen låg inne hos ATG. Vi har sett fenomenen förr, det kan inte varit någon överraskning för ATG).

Det här nyttjade då någon eller några finska spelare så att de fick mer än 2000 rätta rader, som betalas med vardera 19.005kr.

ATG har fått sina pengar, så de är ju glada. Men ute i stugorna känner sig många spelare blåsta på konfekten. Och jag tror man jagar fel i det här fallet, men det kan ju vara för att den verkligt obehagliga sanningen inte kan komma ut.

Det är till att börja med ganska märkligt att de hade över 2000st system med rätt rad. (eller drygt 800st V7-rader). Det väcker onekligen en del misstankar om att de hade en del kunskaper som gemene man tycktes sakna. Fanns det hästar som inte kördes för seger i fälten? Hästar som drogats ned? Hästar som de kunde låta bli att strecka för att på sätt ha en väldig massa rader på de tänkbara kombinationerna... Det var ju inte en jätteenkel omgång, och flera lopp var öppna.

Man behöver ju inte muta en kusk, det finns ju andra sätt som troligen är billigare. Jag vet t.ex. inte vad det kostar att anlita en torped som förklarar att en kusks familj kommer avrättas i samma ögonblick som denne vinner ett lopp på V75, men anar att när det är tiotals miljoner i potten är det en liten kostnad.

Jag tror det finns en hund begraven i det här, och det är inte några "robotspel" som är problemet, utan att vissa satsar mycket pengar på ett sätt som väcker misstankar om att de vet saker som inte andra vet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5), boored (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-15, 18:44   #21
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det är till att börja med ganska märkligt att de hade över 2000st system med rätt rad. (eller drygt 800st V7-rader). Det väcker onekligen en del misstankar om att de hade en del kunskaper som gemene man tycktes sakna. Fanns det hästar som inte kördes för seger i fälten? Hästar som drogats ned? Hästar som de kunde låta bli att strecka för att på sätt ha en väldig massa rader på de tänkbara kombinationerna... Det var ju inte en jätteenkel omgång, och flera lopp var öppna.

Man behöver ju inte muta en kusk, det finns ju andra sätt som troligen är billigare. Jag vet t.ex. inte vad det kostar att anlita en torped som förklarar att en kusks familj kommer avrättas i samma ögonblick som denne vinner ett lopp på V75, men anar att när det är tiotals miljoner i potten är det en liten kostnad.

Jag tror det finns en hund begraven i det här, och det är inte några "robotspel" som är problemet, utan att vissa satsar mycket pengar på ett sätt som väcker misstankar om att de vet saker som inte andra vet.
Det är inte alls så märkligt att få 800 V7-rader på en lätt omgång om man gör ett jättesystem, sätt dig och resonera lite så kommer du nog fram till det också. Problemet är att gemene man inte är klyftiga nog att resonera sig fram till det, de förstår sig inte ens på de enklaste reduceringsfunktionerna och hur systemen kan te sig. Då återstår konspirationsteorierna som sticker iväg åt alla möjliga håll och det är därför ATG gjort det här för att lugna pöbeln.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+2)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-15, 19:04   #22
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Man behöver ju inte muta en kusk, det finns ju andra sätt som troligen är billigare. Jag vet t.ex. inte vad det kostar att anlita en torped som förklarar att en kusks familj kommer avrättas i samma ögonblick som denne vinner ett lopp på V75, men anar att när det är tiotals miljoner i potten är det en liten kostnad.

Jag tror det finns en hund begraven i det här, och det är inte några "robotspel" som är problemet, utan att vissa satsar mycket pengar på ett sätt som väcker misstankar om att de vet saker som inte andra vet.
Alla personer som ser tiotals lopp dagligen då? Skulle ALLA dessa personer missa ALLA dessa bortkörningar du pratar om eller skulle ALLA hålla tyst i sociala medier? Jag skulle inte tro det. Dessutom kan en som till synes för kusken total bortkörning rendera i vinst i värsta fall och vad händer då?

Jag skulle säkert vinna mot storfavoriten på 10 000 meter i OS åtminstone 1 gång om vi springer tillräckligt många gånger då denne kan ramla och skada sig, drabbas av något kroppsligt fel under loppet osv osv. I tävlingssammanhang och speciellt med djur är INGET 100% klart innan det är klart.

Att vissa vet saker som inte andra vet är väl självklart. Går du på stallbacken och pratar lite med tränare och kuskar vet du mer. Är du inne på sharps och får speltjänsternas analyser så vet du mer än många andra. Känner du en travtränare personligen som ska starta häst vet du säkert mer än många andra.

Tar du kontakt med några travtränare och erbjuder dessa (i sammanhanget) en pissumma på t.ex. 25 000 kr tror jag du kan få veta allt och lite till om dennes hästar inför en jackpotomgång med massa miljoner i potten men totala bortkörningar och dödshot av kuskars familjer kan du nog lägga ner. På V75 är det inte 2-3 hästar i varje lopp som kan vinna utan snarare 5-8 som toppats till just den starten och kan vinna med lite tur på vägen och jag tror knappast flera av dessa är mutade eller hotade på något sätt.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv

Senast redigerad av Sprite den 2013-05-15 klockan 19:06.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-15, 19:09   #23
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det är inte alls så märkligt att få 800 V7-rader på en lätt omgång om man gör ett jättesystem, sätt dig och resonera lite så kommer du nog fram till det också. Problemet är att gemene man inte är klyftiga nog att resonera sig fram till det, de förstår sig inte ens på de enklaste reduceringsfunktionerna och hur systemen kan te sig. Då återstår konspirationsteorierna som sticker iväg åt alla möjliga håll och det är därför ATG gjort det här för att lugna pöbeln.
Nu var det ju inte en väldigt enkel rad det handlade om. Den på lördagen var väldigt enkel, där kan jag mycket väl förstå om man täckt upp ett stort system med många rader. Om vi bortser från de finska spelarnas andel av potten, och räknar bort jackpotpengarna så skulle en sjua gett en bit över 40.000kr. Jag kan förstå om man även på sådana rader har en mindre flerkupong och V7, men det blir horribelt dyrt att täcka tänkbara rader i en sådan här omfattning upp till sådana utdelningar.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-15, 19:25   #24
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Alla personer som ser tiotals lopp dagligen då? Skulle ALLA dessa personer missa ALLA dessa bortkörningar du pratar om eller skulle ALLA hålla tyst i sociala medier? Jag skulle inte tro det. Dessutom kan en som till synes för kusken total bortkörning rendera i vinst i värsta fall och vad händer då?
Nu pratar vi ju inte om särskilt många händelser. Det är inte så vanligt att någon har +2000 system med rätt rad en jackpotomgång på V75.

Vad som sedan har skett är rätt vilda spekulationer från min sida, men jag ville visa att det inte alls behöver handla om mutade kuskar och tränare. Jag är rätt så säker på att det inte är något "robotspel" som ATG ser som ett egentligt problem. Jag tror att det är något annat de är oroliga för. Att tacka nej till ett antal hundra miljoner i omsättning i nuvarande läge är så pass tufft att det finns anledning att ha fortsatt koll på vad som pågår.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-15, 19:31   #25
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

http://www.gamblersvardag.se/skarplo...#comment-19337

Jag hoppas ni på Sharps överser med att jag gör reklam denna gång, ni får naturligtvis given tillbaka på GV!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), Pilkast (+1)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-15, 20:09   #26
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
http://www.gamblersvardag.se/skarplo...#comment-19337

Jag hoppas ni på Sharps överser med att jag gör reklam denna gång, ni får naturligtvis given tillbaka på GV!
Beträffande de punkter du nämner som mest akuta i inlägget:

Tidigarelagt spelstopp - Kommer aldrig hända då det skulle sänka omsättningen.

Stallkörning - Ska stävjas men ger samtidigt mer insatta spelare edge, så där vill jag inte gärna att de syr igen maskorna alltför bra även om det på sikt nog skulle vara bra för sportens förtroende.

Domare - Jobbas det på. Går inte att få millimeterrättvisa hur de än skriver reglementet. Samma domare på alla tävlingar går inte att få (kanske om de inför "robotdomare" ), visst blir det lite jämnare och de skulle öka förtroendet något om de har samma gubbar som kör V7-tävlingarna gång efter annan t ex men nyttan är ganska marginell i långa loppet, de har ju konferenser där såna här saker diskuteras domarna emellan så man når någon form av konsensus för vilken nivå bedömningarna ska läggas i tveksamma fall.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-15, 20:27   #27
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Citat:
Tidigarelagt spelstopp - Kommer aldrig hända då det skulle sänka omsättningen.
Det minskar omsättningen först när alla inser att det inte går att spela tills ordet "kör" kommer. Spelstop 1 minut innan kör tar bort all tvivel och är helt övertygad om att Svensson också lär sig detta med tiden så omsättningen återgår till det normala...
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-15, 20:46   #28
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
Det minskar omsättningen först när alla inser att det inte går att spela tills ordet "kör" kommer. Spelstop 1 minut innan kör tar bort all tvivel och är helt övertygad om att Svensson också lär sig detta med tiden så omsättningen återgår till det normala...
Tror jag icke. Blir dessutom ännu värre när de "lär sig" det för då skiter man i att gå till luckan när det är fem minuter kvar till och med.

Nätspelet påverkas nog inte jättemycket, men de där spelen man lägger för att man ser något i sista stund försvinner även där. Händer galopperar det upp en megafavorit bakom bilen t ex så är man ganska snabb att lasta på det klara andravalet om det finns ett sånt. Blir svårt om det var spelstopp när bilen börjar blinka.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-15, 20:46   #29
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Beträffande de punkter du nämner som mest akuta i inlägget:

Tidigarelagt spelstopp - Kommer aldrig hända då det skulle sänka omsättningen.

Stallkörning - Ska stävjas men ger samtidigt mer insatta spelare edge, så där vill jag inte gärna att de syr igen maskorna alltför bra även om det på sikt nog skulle vara bra för sportens förtroende.

Domare - Jobbas det på. Går inte att få millimeterrättvisa hur de än skriver reglementet. Samma domare på alla tävlingar går inte att få (kanske om de inför "robotdomare" ), visst blir det lite jämnare och de skulle öka förtroendet något om de har samma gubbar som kör V7-tävlingarna gång efter annan t ex men nyttan är ganska marginell i långa loppet, de har ju konferenser där såna här saker diskuteras domarna emellan så man når någon form av konsensus för vilken nivå bedömningarna ska läggas i tveksamma fall.

Domarna skall självklart på de största riksspelen vara av proffskaraktär - måste få bort "tjenisfaktorn" - allt för många domare särbehandlar vissa kuska på vissa banor, så är det bara...

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-15, 21:03   #30
 
pjaers avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 108
Sharp$: 2245
Standard

Det är väl inga problem det här? Bara att låta tjejen/mamma lämna in spelen...

Kod:
§ 25 Vägra ta emot spel

ATG har rätt att stänga av kunden och avsluta hans ATG-konto.
pjaer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td