Spel 45:
Newcastle - Nottingham, Championship
Spel: Vinst för Newcastle
Odds: 1.77 hos Bet365
Insats: 593:- (7.5%)
Datum: 29 mars 2010
Spelstopp: 20:45
Det finns två saker som talar emot detta spel: Nottingham har inte spelat en enda oavgjord match hittils på det nya året, och de har 6 bortaförluster i rad. Känns därför svajigt vid en första anblick, dock tycker jag för mycket talr för Newcastle för att avstå spel.
Jag tror att Newcastle har starkare fördel än oddset vill visa på här. Med två spelade matcher mindre än WBA och bara 1 poäng före har de visserligen ett ganska klart övertag, men Newcastle siktar på den magiska 100-poängsgränsen som inte inträffat sedan 2001. Jag har sett ett antal matcher i år med dem och de dominerar på ett så självklart sätt att man verkligen undrar om någon kommer att plocka dem hemma på St. James.
Nottingham fortsatt usla på bortaplan och man räknar nog inte med att vinna denna match. De har ett riktigt enkelt schema att avsluta säsongen med och det ska till under för att de ska få automatic promotion eller missa playoffplats. Allt talar alltså för att de kommer att sikta på en “vanlig” playoffplats.
Forest har inte gjort dubbeln över Newcastle sedan 77/78, och bara det känns som en stor morot nog för att Newcastle ska krossa dem. Nu kör vi.
Spel 44:
Man City - Wigan, Premier League
Spel: Man City -1.5
Odds: 2.10 hos Bet365
Insats: 890:- (7.5%)
Datum: 29 mars 2010
Spelstopp: 21:00
En måstemåstemåste-match för City som inte gjort mål på hemmaplan på två matcher. De måste helt enkelt vinna både denna match och nästa mot Burnley och de vet de om. De har spelat extremt ojämnt under säsongen men här tror jag de stiger upp till plattan, med CL-platsen i sikte.
Säsongens första hemmatorsk kom mot Everton senast och det känns som nog med bensin på elden för att de ska plocka tre poäng enkelt här. Hittar spelvärdet i handicapspelet då City har en enorm offensiv och en hunger med Bellamy och Tevez på måltorka-sluthumör. 3-0?
Wigan har matcher mot Fulham, Portsmouth och West Ham som de kommer att koncentrera sig på. De räknar inte med poäng här och jag tror bara att de spelar av matchen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|