Citat:
Ursprungligen postat av robfri
Skulle va kul o se ngn intervju med lindgren om hans häst i långloppet, björn upp, 16% bara, given för mej på kupongen
|
Intrevjuer från Marcus hemsida.
Halmstad, fredag 5 juli:
Nalda Nof
- Hon värmde fruktansvärt bra inför Sweden Cup senast men blev stressad och konstig till loppet och galopperade direkt. Sedan fick hon gå en mycket tuff upphämtning och vi lät henne därför få det lite bra efteråt för att hämta sig. Hon känns nu underbart fin i backjobben igen men än så länge är hon lite väl rund om magen så jag tror att det kan bli svårt att vinna redan nu. Spåret var också helt iskallt så vi får antagligen backa ner och köra för bästa placering till slut. Men en häst som Nalda är givetvis aldrig riktigt avsågad. Barfota runt om, säger Marcus.
Vamour Djob
- Han travade bättre än nånsin senast men hade tyvärr inget svar sista 100 när det ställdes en fråga. Han gick dock 1.13 sista varvet på Axevallas lösa bana och inför denna start har vi tränat lite extra på speed. Han kommer att gå med helstängt huvudlag, jänkarvagn och barfota för första gången. Hästen är inte alls så tokig och kan säkert springa under 1.13 på distansen och startsnabb är han så att det räcker. Åtminstone i voltstart, han har inte provat bilen ännu. Men motståndet såg stenhårt ut och jag tycker att han känns svår att bedöma denna gång, säger Marcus.
Crysti Dream
- Hon satt fast för länge näst senast och höll fortfarande andraplatsen till 50 kvar senast efter en otacknämlig resa i dödens. Hon var fortsatt jättefin i veckans jobb och nu blir det helstängt och jänkarvagn för första gången. Hon borde kunna rekordsänka rejält men motståndet är stenhårt och skulle hon vara trea, fyra är vi jättenöjda, säger Marcus.
Terence de Chambe
- Han var nära döden på juldagen då han fick en monsterkorsförlamning. Så att han över huvudtaget har kommit till start igen ser vi som en seger. Men han vann ett provlopp på 15,6/2160 volt från dödens för två veckor sedan och har tränat fint efter det också. Han är bäst barfota fram men måste gå med lätta skor nu. Dessutom blev spåret vanskligt eftersom han inte är så startsnabb. Men han är urstark och garderar man loppet ska han nog med på kupongen.
Pin Kronos
- Hon höll mycket bra som knappt slagen tvåa i försöket, hon och vinnaren lämnade ju faktiskt resten med 20-25 meter över upploppet med 1.10 sista 400 så det var inget blufflopp. Jag ber innerligt att Pin fortsatt får vara lika frisk och fräsch på fredag som hon har varit varje dag det senaste halvåret. Hon är i sanning matchad för detta och har suttit fast fyra gånger under året och endast startat hemma i Halmstad för att byggas upp. Hon gick med jänkarvagn för första gången i försöket och nu lägger vi dessutom på helstängt. Barfota runt om fungerar hon bra på och jag hoppas att Örjan fixar det här, hur han lägger upp taktiken kan jag inte sia om men hästen är i alla fall kullens i särklass snabbaste från start. Men hon är nog minst lika bra på rulle, säger Marcus.