Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-07, 17:29   #1
Boone
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Framtiden för rektävlingen


Vi tycker att Rektävlingen har fungerat förhållandevis bra under sitt första halvår, men vi tror ändå på att vi genom några förändringar kan åstadkomma så att fler rekar produceras och av fler rekare.

Ett av det nuvarande systemets begränsningar är att det max finns utrymme för 5 personer att belönas för att dem skriver rekar. Uppenbarligen är det prispengarna som är den främsta motivationen för att skriva rekar vilket är fullt förståeligt, men detta har nu främjat fram ett antal mycket duktiga rekare som månad efter månad kammar hem priserna utan större konkurrens.

En annan begränsning är också att rekarna måste skriva 6 rekar för att få ta del av prissumman, vilket också råkar vara det antal många rekare landar på.

Det vi funderar på nu är om det är värt att tänka om pengarna går att spenderas på ett sätt där varje alla rekar blir betydelsefulla oavsett hur ofta rekaren väljer att skriva. Vi är mycket intresserade av hur ni, framför allt rekarna själva, tycker vi ska forma om systemet för att Ni ska ha störst motivation att dela med er av era kunskaper.

Jag föreslår att vi omdesignar systemet så att vi tar och omfördelar den nuvarande prissumman på 3000 kr på 1000 kr tävlingen och 2000 kr till betalt-per-rek. Detta skulle betyda att under september månad skulle varje rek vara värd ungefär 50 kr (utan att ta hänsyn till antal läsningar och medelbetyg). Om man på något sätt kan få till en formel som tillförordnar varje rek ett värde beroende på antal läsare och medelbetyg och därefter vid varje ny månad göra en summering av alla rekar och sen ta rekvärdena delat med detta för att på så sätt få reda på vad varje rek är värd i kronor.

På reksidan tycker jag också det ska stå vad en medelrek är värd (med medel antal upplåsningar och medelbetyg) [medelrekvärde/((totala nuvarande rekvärdet/antal dagar in på månaden)*totalt antal dagar på månaden)*2000]
typ "En rek är just nu värd xx kr!".

Detta skulle uppmuntra till både fler rekar men även av fler personer samtidigt som tävlingen lämnas intakt och våra utgifter är begränsade. Om vi får in väldigt många rekar kan vi helt enkelt bara justera prissumman tills dess att vi landat på en nivå där vi är nöjda med materialet som produceras utefter vad vi betalar ut.

Vad tycker ni andra? Vad skulle få er intresserade av att reka?

Offside, maddmax, Skubb14, asdex och faremisch hur vill ni att systemet ska se ut?
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat