Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-13, 07:42   #152
Portugisen

Portugisens avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Förändring av spelsätt med siktet på att klättra uppåt igen:

Har nu förminskat kassan med nära exakt en tredjedel på 60 spel. Känner inte alls att jag går åt det hållet som jag hade planerat. Mest beror detta som jag tidigare påpekat att jag har använt fonden som min primära bettinggrund. Det var inte meningen.

I fortsättningen kommer jag att förändra spelsätt. Jag får endast spela ett spel per vecka vilket betyder att jag måste välja ut det bästa spelet av flera potentiellt bra för att förädla och utveckla mitt spelande. Vissa kommer kanske säga att det är idiotiskt att avstå spel som har spelvärde bara på grund av när spelet spelas, men detta är ett sätt för mig att utveckla mitt spelande. Denna spelform kommer att fortgå tills:
  • Kassan hamnar på 15 000:- igen
  • Midsommarafton
  • Kassan gular helt

vilken av dessa nu kommer först. Jag kommer inte automatiskt att sluta använda detta spelsätt då någon av ovanstående punkter uppföljs, men det är då jag kommer utvärdera spelformen och hur jag ska gå vidare. Om kassan gular helt är det givetvis ingenting jag behöver ta ställning till Jag kommer även att ändra insatsen till att varje spel ska vinna 1000:- (ex. om oddset är 1.50 sätter jag 2000:- och om oddset är 2.00 sätter jag 1000:-) Även insatsnivån är för att jag ska styra mig själv att välja spel med "lagom risk".

Lycka till säger jag till mig själv, och hoppas givetvis att jag ska komma på rätt köl igen. Jag kommer antagligen, som komplement till fonden starta en mindre strikt speldagbok på Sharps igen, där jag kommer att köra dag-till-dagspel.

Senast redigerad av Portugisen den 2010-04-13 klockan 09:46.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat