| 2014-04-27 14:00 | Allsvenskan | Helsingborgs vs Mjallby UNDER |
U 2.5 |
FT |
1 |
2.170 |
Nya tag i Allsvenskan. I Helsingborg möts två lag som har KRIS i pannan. Hemmalaget hade förväntat sig mycket mer än 4 poäng efter fem matcher och man kan ana att paniken börjar komma. Framåt har det sett tamt ut, och på tre bortamatcher har man bara fått in en balja. I senaste hemmamatchen vann man förvisso mot Häcken med 4-2, men då hade Häcken en man utvisad från 25:e minuten och 3 av Helsingborgs mål kom efter utvisningen.
Mjällby är förnärvarande sist i tabellen och senast blev man utskåpade på hemmaplan mot Häcken med 1-4. Framåt har man gjort fyra mål på fem matcher, i årets första match fick man in 2 mer eller mindre turmål. Jag ser ingen som helst röd tråd i anfallsspelet och spelarna verkar ha svårt att hitta varandra.
Jag ser två scenarion i denna match. Antingen blir det proppen ur för HIF som tar en enkel seger, eller också blir den otrolig krampaktig match. Jag har svårt att se att Helsingborg helt plötsligt kommer att spela ut i en match där hela publiken KRÄVER vinst.
2,17 på underspelet känns väldigt högt!
| 2014-04-27 14:00 | Allsvenskan | Djurgardens vs Brommapojkarna BLGM |
Ja |
FT |
1 |
2.070 |
Hittade ett utstick som jag verkligen gillar. Övriga bolag har mellan 1,85-1,90 på att båda lagen gör mål, NordicBet erbjuder 2,07! Djurgården har överraskat positivt på mig denna säsong, och även om man själva har fjolårsförlusten mot BP med 0-3 i färskt minne så tror jag man vinner denna match tämligen enkelt. Dock är oddsen på hemmaseger för dåliga.
BP hade jag å andra sidan väntat mig mer av. Kanske kan man få en nytändning från förra matchen där man spelade oavgjort mot Örebro (2-2) och gjorde sin bästa match för säsongen. Men spelare som Bärkroth och Rexhepi på planen skulle jag aldrig våga lira "nej" på ovanstående spel, nästan oavsett odds....
| 2014-04-27 16:30 | Allsvenskan | Hacken vs AIK ÖVER |
Ö 1 |
HT |
1 |
1.900 |
Provar också ett annorlunda överspel i Häcken-AIK, en match jag verkligen ser fram emot. Häcken har de senaste matcherna visat samma klass som 2012 och varit riktigt bra i de två senaste matcherna. AIK får alltid en kris och avgå-stämpel på sig när man inte vinner alla matcher, ingen press där inte....Man spelade riktigt bra i derbyt mot Djurgården, men senast gjorde man ett riktigt bottennapp hemma mot Peking. Det talas redan om tränarbyte trots att det bara gått fem matcher, dock hade man varit på samma poäng som Häcken (och i allra högsta grad i toppstriden) utan målvaktens snedspark mot Örebro.
Tänkte länge spela ett vanligt överspel på 2,5 mål men jag känner mig osäker på hur AIK kommer att reagera på förlusten. Jag tror dock vi kommer få se mål tidigt i matchen. Häcken har gjort 7 mål i första halvlek på de 3 senaste matcherna. AIK har gjort eller släppt in minst ett mål i alla sina matcher utom borta mot Gefle. Detta spel känns bra då vi får pengarna tillbaka vid endast 1 mål.