Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-04-25, 08:57   #1
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Allsvenskan 25-28 april


Allsvenskans 6:e omgång drar igång ikväll med två matcher.

Har spelat:

2014-04-25 18:00AllsvenskanOrebro vs Atvidabergs 1 FT 1 2.280


Örebro är bra på hemmaplan, och all uppståndelse i Åtvid denna vecka borde ha en negativ påverkan. Allt över 2 ggr på hemmalaget tycker jag är bra.

Senast redigerad av BroderH den 2014-04-26 klockan 19:54.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-25, 09:30   #2
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
. Allt över 2 ggr på hemmalaget tycker jag är bra.
Finns det någon överhuvudtaget i världen med lägre än 2,10?
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-25, 09:40   #3
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 25
Sharp$: 714
Standard

Okej, jag kan bidra med lite förutsättningar inför dagens match.

Örebro SK

Örebro SK kommer tvingas göra en förändring i mittförsvaret eftersom Ayanda Nkili är avstängd. Magnus Wikström väntas ersätta efter ha varit skadad.
På mittfältet missar troligtvis Sam Mensah på denna match. Denna plats tas troligtvis av Mohammed Saeid. Kalle Holmberg gör troligtvis debut för året.
Saknas sedan tidigare och kommer inte till spel är William Atashkade, Robert Åhman Persson och Alhassan ”Crespo” Kamara.

Preliminär startelva:
Oscar Jansson – Patrik Haginge, Magnus Wikström, Erik Moberg, Daniel Björnquist – Nordin Gerzic, Mohammed Saeid, Kalle Holmberg – Ahmed Yasin, Shpetim Hasani, Daniel Gustavsson.
(http://na.se/sporten/fotboll/inspark...osk-atvidaberg)

Åtvidaberg IF

Pga. visumkrångel kommer varken Mohammed Abubakari och Emmanuel Dogbe till spel ikväll. Daniel Hallingsson utgick i förra matchen, men enligt tränaren Peter Swärdh kommer han till spel ikväll (http://www.svenskafans.com/fotboll/a...en-506558.aspx)

Följande trupp har tagits ut:
Henrik Gustavsson, Allan Olesen, Månz Karlsson, Andreas Dahlén,
Daniel Hallingström, Mohammed Abubakari, Kristian Bergström, Petter Gustafsson,
Victor Sköld, Daniel Sjölund, Ricardo Santos, Simon Skrabb,
Pontus Nordenberg, Joel Rajalakso, John Owoeri, Gustav Jonsson,
Anton Tinnerholm, Imad Zatara, Martin Christensen.

http://www.atvidabergsff.se/match_st...duleID=1716774
Musse_husse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-25, 09:53   #4
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Finns det någon överhuvudtaget i världen med lägre än 2,10?
Nej, och det är ju bra!
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-25, 10:10   #5
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 25
Sharp$: 714
Standard

Med tanke på skadeproblemet i örebro på de defensiva posterna och Örebros oförmåga att hålla tätt i slutet av matcherna så kör jag på överspelet idag.
Både Hasani & Yassin kommer skapa oreda för åtvidabergs försvar ikväll, medan åtvidaberg har Santos som är en tung offensiv pjäs som kommer sätta örebros försvar på prov. Kan mycket väl tänka mig att sådan som Victor Sköld gör en pyts för Åtvidaberg nu när han äntligen lyckades göra mål i senaste matchen mot Gefle. Ett minus för Åtvidaberg är att Abubakari inte är med och som har bidragit mycket framåt för sitt lag.

Pinnacle ger just nu 2,09 för över 2,5 mål.

Senast redigerad av Musse_husse den 2014-04-25 klockan 10:20.
Musse_husse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-25, 13:23   #6
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 9
Sharp$: 26
Standard

Säkraste spelet är väl tyvärr en bortaseger DIF-BP på söndag.. Märkligt hur man kan ha så svårt mot ett lag som heter Brommapojkarna..
coffey är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-25, 14:19   #7
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 127
Sharp$: 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av coffey Visa inlägg
Säkraste spelet är väl tyvärr en bortaseger DIF-BP på söndag.. Märkligt hur man kan ha så svårt mot ett lag som heter Brommapojkarna..
"Kristinn Jónsson. Dominerade på vänsterkanten i den första halvleken och var överallt. Inte lika delaktig i spelet efter pausen och blev sedermera lårskadad och tvingades byta."

Höga odds på BP men vänsterbacken K.Jonsson ett stort avbräck verkar det som. Klurig match.
zonwoz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-25, 17:41   #8
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Örebro till (2.20) blir dagens spel i Allsvenskan. Gjort det bra och BP:s straff i 94-var surt senast både för mig och dom. Jag tror Åtvidaberg störs av det händer i klubben just nu. Läckt på slutet också bakåt. Hemmaseger testas!

4-Units
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-26, 20:47   #9
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2014-04-27 14:00AllsvenskanHelsingborgs vs Mjallby UNDER U 2.5 FT 1 2.170


Nya tag i Allsvenskan. I Helsingborg möts två lag som har KRIS i pannan. Hemmalaget hade förväntat sig mycket mer än 4 poäng efter fem matcher och man kan ana att paniken börjar komma. Framåt har det sett tamt ut, och på tre bortamatcher har man bara fått in en balja. I senaste hemmamatchen vann man förvisso mot Häcken med 4-2, men då hade Häcken en man utvisad från 25:e minuten och 3 av Helsingborgs mål kom efter utvisningen.

Mjällby är förnärvarande sist i tabellen och senast blev man utskåpade på hemmaplan mot Häcken med 1-4. Framåt har man gjort fyra mål på fem matcher, i årets första match fick man in 2 mer eller mindre turmål. Jag ser ingen som helst röd tråd i anfallsspelet och spelarna verkar ha svårt att hitta varandra.

Jag ser två scenarion i denna match. Antingen blir det proppen ur för HIF som tar en enkel seger, eller också blir den otrolig krampaktig match. Jag har svårt att se att Helsingborg helt plötsligt kommer att spela ut i en match där hela publiken KRÄVER vinst.

2,17 på underspelet känns väldigt högt!

2014-04-27 14:00AllsvenskanDjurgardens vs Brommapojkarna BLGM Ja FT 1 2.070


Hittade ett utstick som jag verkligen gillar. Övriga bolag har mellan 1,85-1,90 på att båda lagen gör mål, NordicBet erbjuder 2,07! Djurgården har överraskat positivt på mig denna säsong, och även om man själva har fjolårsförlusten mot BP med 0-3 i färskt minne så tror jag man vinner denna match tämligen enkelt. Dock är oddsen på hemmaseger för dåliga.

BP hade jag å andra sidan väntat mig mer av. Kanske kan man få en nytändning från förra matchen där man spelade oavgjort mot Örebro (2-2) och gjorde sin bästa match för säsongen. Men spelare som Bärkroth och Rexhepi på planen skulle jag aldrig våga lira "nej" på ovanstående spel, nästan oavsett odds....

2014-04-27 16:30AllsvenskanHacken vs AIK ÖVER Ö 1 HT 1 1.900


Provar också ett annorlunda överspel i Häcken-AIK, en match jag verkligen ser fram emot. Häcken har de senaste matcherna visat samma klass som 2012 och varit riktigt bra i de två senaste matcherna. AIK får alltid en kris och avgå-stämpel på sig när man inte vinner alla matcher, ingen press där inte....Man spelade riktigt bra i derbyt mot Djurgården, men senast gjorde man ett riktigt bottennapp hemma mot Peking. Det talas redan om tränarbyte trots att det bara gått fem matcher, dock hade man varit på samma poäng som Häcken (och i allra högsta grad i toppstriden) utan målvaktens snedspark mot Örebro.

Tänkte länge spela ett vanligt överspel på 2,5 mål men jag känner mig osäker på hur AIK kommer att reagera på förlusten. Jag tror dock vi kommer få se mål tidigt i matchen. Häcken har gjort 7 mål i första halvlek på de 3 senaste matcherna. AIK har gjort eller släppt in minst ett mål i alla sina matcher utom borta mot Gefle. Detta spel känns bra då vi får pengarna tillbaka vid endast 1 mål.

Senast redigerad av BroderH den 2014-04-28 klockan 16:59.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-28, 16:59   #10
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Några tankar kring kvällens matcher?
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-28, 17:10   #11
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har lagt en liten peng på IFK Norrköping 1X till (2.00) hos Svs. Dom har börjat säsongen bra och är svårslagna. Går mot en bra säsong är känslan. Samma lag som senast. MFF tappade första poängen senast mot DIF. Min känsla är att Peking tar poäng ikväll och dubbla degen på det är okej.


IFK Norrköping 1X (2.00) hos Svs

Insats: 3-Units
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-28, 17:21   #12
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patrik_g Visa inlägg
Har lagt en liten peng på IFK Norrköping 1X till (2.00) hos Svs. Dom har börjat säsongen bra och är svårslagna. Går mot en bra säsong är känslan. Samma lag som senast. MFF tappade första poängen senast mot DIF. Min känsla är att Peking tar poäng ikväll och dubbla degen på det är okej.


IFK Norrköping 1X (2.00) hos Svs

Insats: 3-Units
Inte alls dumt!


2014-04-28 18:00AllsvenskanGefle vs Kalmar FF ÖVER Ö 2.5 FT 1 2.400

2014-04-28 18:00AllsvenskanElfsborg vs Halmstads 1 FT 3 1.344


Elsborg kör över HBK.

Gefles anfallsspel har fortfarande Pelle Olsson-stämpel. Laget har gått över 4 av 5 matcher i år. Kalmar i 3 av 5. Alldeles för högt överodds i mitt tycke.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-28, 17:30   #13
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Håller helt med om överliret, fattar inte alls oddsen där, konstgräs gynnar ju dessutom denna tiden på året. Rygg där!

1,34 skulle jag aldrig spela i Allsvenskan dock, det är alldeles för oförutsägbart för att sådana odds ska vara spelvärda i längden.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-28, 17:37   #14
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Håller helt med om överliret, fattar inte alls oddsen där, konstgräs gynnar ju dessutom denna tiden på året. Rygg där!

1,34 skulle jag aldrig spela i Allsvenskan dock, det är alldeles för oförutsägbart för att sådana odds ska vara spelvärda i längden.
Kanske i lägsta laget men jag kan inte se Ellos förlora hemma mot HBK som jag tycker har varit kassa i år. Ska vara klasskillnad.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-28, 17:56   #15
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Kanske i lägsta laget men jag kan inte se Ellos förlora hemma mot HBK som jag tycker har varit kassa i år. Ska vara klasskillnad.
Har du sett HBKs matcher? Resultaten ljuger väldeliga, även om jag tror att HBK får tufft för att klara sig kvar. Första matchen mot ÖSK var det brutalt klasskillnad, HBK vann skotten med 15-2 men förlorade 1-2. Hade 11-2 i hörnor, total utspelning. Jag såg även matchen mot Norrköping där HBK totalt dominerade den också i första halvlek, hade bara Baldvinson och Boman gjort sitt framåt hade lagt haft 5 poäng till. HBK är inget topplag det säger jag inte, men resultaten hittills har varit missvisande.

Tror också Ellos vinner men värdet börjar inte för mig på under 1,50 i alla fall.

Senast redigerad av sirlarsson den 2014-04-28 klockan 17:57.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td