Visa ett inlägg
Gammal 2014-04-27, 21:26   #1
Emanresu

Emanresus avatar

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 2871
Standard

[GOLF] Well's Fargo 1/5 - 4/5

Sitter och läser igenom tävlingsprogrammet där man bland annat får en genomgång av varje hål för sig och funderar samtidigt på vem som kommer vinna tävlingen..

Känns som att ganska många hål skulle gynnat en spelare som Bubba Watson med sina långa slag i allmänhet. Flera Par 4 är korta nog för honom att nå på ett slag, par 3-hålen är ganska långa och par 5 hålen är lagom långa för att han ska kunna nå på 2 medan de flesta andra spelarna inte gör det lika enkelt.

Efter att ha läst nu så verkar Bubba inte ställa upp nästa helg så tidigare info kan ju typ plockas bort men är ändå intressant rent hålmässigt.

Skulle jag få ranka de spelare som enligt mig kan ha en god chans att ta hem detta så skulle det nog se ut något sådant här:

Jonas Blixt (om formen finns kvar, inte spelat tävling sedan andraplatsen i Masters)

Lee Westwood (formen pekar uppåt, förutsatt att träning har gått bra efter Masters)

Rory McIlroy är ständigt med i toppstriderna men det här med att knyta ihop säcken och vinna är han ingen mästare på. Topplacering troligtvis

Daniel Summerhays har imponerat hittills i år och skulle mycket väl kunna ta hem denna tävlingen.

Andrew Svoboda spelar riktigt stabilt just nu i Zurich Classic och har bra procent när det gäller fairway och greenträffar (FW runt 65% (inte jättebra men klart godkänt) och GIR 80%) men framförallt puttar han riktigt bra och innehar tredjeplatsen i Strokes gained putting med över 2 SGP.

Några små tankar från mig, får se vad det blir för spel när det närmar sig!

Någon annan som är intresserad eller har kikat något inför nästa helg så får ni gärna fylla upp här i tråden!
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat