Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-04-27, 20:26   #1
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

[GOLF] Well's Fargo 1/5 - 4/5


Sitter och läser igenom tävlingsprogrammet där man bland annat får en genomgång av varje hål för sig och funderar samtidigt på vem som kommer vinna tävlingen..

Känns som att ganska många hål skulle gynnat en spelare som Bubba Watson med sina långa slag i allmänhet. Flera Par 4 är korta nog för honom att nå på ett slag, par 3-hålen är ganska långa och par 5 hålen är lagom långa för att han ska kunna nå på 2 medan de flesta andra spelarna inte gör det lika enkelt.

Efter att ha läst nu så verkar Bubba inte ställa upp nästa helg så tidigare info kan ju typ plockas bort men är ändå intressant rent hålmässigt.

Skulle jag få ranka de spelare som enligt mig kan ha en god chans att ta hem detta så skulle det nog se ut något sådant här:

Jonas Blixt (om formen finns kvar, inte spelat tävling sedan andraplatsen i Masters)

Lee Westwood (formen pekar uppåt, förutsatt att träning har gått bra efter Masters)

Rory McIlroy är ständigt med i toppstriderna men det här med att knyta ihop säcken och vinna är han ingen mästare på. Topplacering troligtvis

Daniel Summerhays har imponerat hittills i år och skulle mycket väl kunna ta hem denna tävlingen.

Andrew Svoboda spelar riktigt stabilt just nu i Zurich Classic och har bra procent när det gäller fairway och greenträffar (FW runt 65% (inte jättebra men klart godkänt) och GIR 80%) men framförallt puttar han riktigt bra och innehar tredjeplatsen i Strokes gained putting med över 2 SGP.


Några små tankar från mig, får se vad det blir för spel när det närmar sig!

Någon annan som är intresserad eller har kikat något inför nästa helg så får ni gärna fylla upp här i tråden!
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-27, 23:00   #2
 
pawwesharks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 176
Sharp$: 1694

golf2011-2012
Stats: 32 - 24 - 8
ROI: 100.93%
Vinstprocent: 57.14%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg

Lee Westwood (formen pekar uppåt, förutsatt att träning har gått bra efter Masters)
Westwood vann i Malaysia veckan efter Masters

Inväntar komplett startlista
pawweshark är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-28, 05:38   #3
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Inte 100% komplett men läget 25/4 http://www.wellsfargochampionship.co...ment-list.aspx

Banan, Quail Hollow Club gjordes om en del till förra året. (Course Rating 74.9,
Slope Rating 139 ) 2010 så "mördade" Rory McIlroy banan genom att skjuta -16 totalt. Smalare fairways, mindre greener och ruffen tjockare än förut, -8 blev förra årets vinstresultat. Håller inte riktigt med om att banan skulle passa Bubba värst bra. Han skulle få för stor spridning på sina drives på denna "smala" bana. Quail Hollow Club är en av Jim Furyk´s favvobanor, han har också vunnit tävlingen förut. Andra som brukar lira bra på banan är Rickie Fowler och Lucas Glover. Även de har vunnit tävlingen men har dessutom flera topplaceringar.

Nämnde Lee Westwood kom 4:a förra året (delade med Robert Karlsson) och kommer som sagt från vinst. Jonas Blixt lär behöva träffa fairways för att kunna konkurrera. Tvivlar på att han gillar banan värst mycket. Mickelson var missnöjd med sin bollträff under Masters men sa under en intervju att det hade blivit klart bättre efter en del träning. Han gillar också banan skarpt.

Det blir att invänta Onsdagens intervjuer som vanligt..
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-30, 13:54   #4
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Hittat några spel så långt;

Bästa Svensk: Peter Hansson @ ~5,00

Flera bookies som har det här spelet. Jag tror som sagt inte på Blixt på den här banan, inte heller på Carl Pettersson som jag tror får svårt med cuten tom. Det här är Robert Karlssons "hemmabana", han bor ganska nära. Men över 72 hål tror jag inte han får en lägre score än Hansson. Återstår då Lingmerth som jag har lite dålig koll på. Förlitar mig dock på stat:en för hans del! 25-27% har jag på Hansson så det borde finnas spelbara odds på flera håll!

Top-5: Jim Furyk @ 8.00, Jimmy Walker @ 9,50

Det skulle förvåna mig om inte minst av av dessa slutar Top-5. Bra bollträff för dagen, passar på banan och bra prickskyttar är epitet som pasar in på båda spelarna. Får Walker till utslagen som tidigare under säsongen så tror jag han kan vinna Wells Fargo.

H2H: 72 Hål

Mina Go-To-Guys blir nämnda Furyk och Walker, undantaget v/s Westwood som ett par bookies har. Mickelson v/s Justin Rose är satt till even och allt bättre än 1,85 på Mickelson räcker för spel för min del.


Jag väntar lite med 18-hålarna tills jag fått värmingsrapporter och väderleken. Men ett par riktigt häftiga 3-bollar i lottningen! Rory McIlroy, Rickie Fowler och Jonas Blixt lirar ihop första 36 hålen. Detsamma gör Phil Mickelson, Justin Rose och Lee Westwood...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jaroiten (+1)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-01, 11:52   #5
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 343
Sharp$: 4184
Standard

Har en del spel för första rundan, tycker att vissa 3-bollar inbjöd med riktigt fina odds. Framförallt två jag gillar mer än de andra.

Ernst-Choi-Goosen @ 4.6
Ernst vann här ifjol och även om formen är sådär så passar banan honom bättre än framförallt Goosen som sprider sina utslag för tillfället. Choi är vid normal form klar favorit här men har även han svajat från tee det senaste och jag ger Ernst över 30% här.

Holmes-Villegas-Matsuyama @ 2.6
Mer ett spel emot de andra två än på Holmes nästan. Matsuyama har inte alls hittat tillbaka till förra årets spel och känns klart svag för dagen. Villegas har faktiskt spelat bättre i år än vad jag trott men har svårt att se att denna banan skall passa honom speciellt bra.

Båda spelade på Betfair så lägg på kommissionen
pittaluga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-01, 13:52   #6
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pittaluga Visa inlägg
Ernst-Choi-Goosen @ 4.6
Ernst vann här ifjol och även om formen är sådär så passar banan honom bättre än framförallt Goosen som sprider sina utslag för tillfället. Choi är vid normal form klar favorit här men har även han svajat från tee det senaste och jag ger Ernst över 30% här.
Medhåll på den! Testar också Ben Martin @ 1,88 v/s Sabbatini får det till nära 60% där så det borde vara ett bra spel för den som hittar det! Har inte kollat vilka bookies som har den set-upen
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-01, 13:56   #7
 
ohlzons avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 110
Sharp$: 1075
Standard

Härligt att läsa om golfbetting här! Keep it up!
ohlzon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-01, 14:07   #8
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Stream http://www.bestsportgo.tv/20140429/v....47805760.html för den som vill kolla!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-01, 16:02   #9
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Cabrera på steroider, -6 efter 12 hål är galet bra..

Peter Hansson har inte lyckats göra par på nåta av de 5 första hålen. Birdie-Boogie-Dubbelboogie-Birdie-Birdie
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08

Senast redigerad av Cc den 2014-05-01 klockan 18:48.
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-01, 20:24   #10
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Jag kommer spela på runda 2 och framåt tror jag, eventuellt runda 3 och framåt. Har inte varit hemma så inte hunnit lira på första rundan så får se hur det blir.

Westwood överraskar negativt såhär i början kan vi ju iallafall säga!
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-03, 21:20   #11
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Återhämtningen som Brendon De Jonge står för är rätt sjuk.. Hade han bara lirat en hyfsad första rond istället för +8 så skulle han verkligen varit med och slagits i toppen!

Mickelson skapade magi idag också, nu får vi bara se hur det går för de andra spelarna som inte kommit in än.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-04, 22:25   #12
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Furyk fixade biffen! Han är klar Top-5 efter att Mickelson lyckats 4-putta 16:e par 4 efter ha varit på green (fringe iaf) på 2! Han torskar därmed H2H mot Rose! Furyk vann alla de H2H jag hade med honom medan Walker torskade sina.

Svenskarna gjorde en slät figur, bara Carl Pettersson klarade cuten, Vad Peter Hansson pysslade med vet jag inte!

Totalt sett hyggligt plus tack vare Furyk!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-04, 22:58   #13
 
pawwesharks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 176
Sharp$: 1694

golf2011-2012
Stats: 32 - 24 - 8
ROI: 100.93%
Vinstprocent: 57.14%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Vad Peter Hansson pysslade med vet jag inte!
Ryggproblem
pawweshark är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td