Visa ett inlägg
Gammal 2014-09-02, 19:26   #11
BroderH
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

NFC South

New Orleans Saints 16-0
Atlanta Falcons 5-11
Carolina Panthers 5-11
Tampa Bay Buccaneers 4-12


NFC South är ytterligare en ojämn division där jag tror att Saints kommer att ha lekstuga med sina konkurrenter.

Saints ser, i mina ögon, riktigt starka ut. Faktiskt så starka att jag sticker ut hakan och säger att de mäktar med en ”perfect season”! Kan det vara möjligt? Man har ett relativt lätt schema i år, de svåraste matcherna är mot 49ers och Packers i grundserien, båda dessa spelas i New Orleans och där är Saints mycket starka. Man var obesegrade på hemmaplan ifjol och har bara förlorat fyra matcher på hemmaplan de senaste tre åren. QB Drew Brees tillhör de bästa quarterbacksen som spelat i ligan och han har redan en Super Bowl-titel under bältet. Som vanligt har han bra offensiva vapen i TE Jimmy Graham och WR Marques Colston. Dessutom har rookien Brandin Cooks sett lovande ut som WR. RB Mark Ingram har spelat andrafiolen bakom Darren Sproles de tre senaste åren och han förutspås nu få sitt stora genombrott. En running back som är duktig både att springa och ta emot bollen. O-line höll helt ok klass ifjol och samtliga starters är tillbaka vilket är ett gott tecken. Defense rankades som ett av de bästa i ligan ifjol och var näst bäst på att försvara passar. I år har man kryddat secondary Jairus Byrd från Buffalo, dessutom förväntas andraårsspelaren Kenny Vaccaro ta en ännu mer framträdande roll i secondary. ”Front seven” är kanske lagets svagaste del, men gör dom ett skapligt jobb blir det jobbigt för motståndarna. Saints släppte in fjärde minst poäng ifjol.

Falcons hade ett jobbigt fjolår med bara fyra segrar och jag tror vi kan få se något liknande i år. Man hade dock många skador på offense ifjol varav några är tillbaka. QB Matt Ryan och WR Jones och White är förstås farliga, men frågan är om Ryan får tid till att passa bollen? O-line var inte bra ifjol, och även om man förstärkt några positioner så ser det skakigt ut. Särskilt sedan OT Baker skadat sig och blir borta hela säsongen. Steven Jackson sprang för första gången i sin karriär för mindre än 1 000 yards (543) ifjol vilket berodde på skador. Även under försäsongen har han haft problem och inte spelat ett enda spel under preseason. Bakom honom ser det tunt ut även om rookien Devonta Freeman spås en ljus framtid. Falcons försvar rankades bland de sämsta i ligan ifjol. Man har försökt värva in nytt blod men jag ställer mig tveksam till att man ser någon större förbättring, åtminstone inte på papperet. Springförsvaret rankades som 31 av 32 lag ifjol och passförsvaret som 21 av 32. Falcons har dessutom ett tufft schema samt att man ifjol bara lyckades vinna en match på bortaplan.

Panthers tror jag blir årets stora flopp i NFL. Ifjol bärgade man hela tolv segrar, främst genom stentufft försvarsspel. Defense måste även i år funka till 100% då offense inte är mycket att hurra över. QB Cam Newton har haft skadebekymmer på försäsongen och det är absolut livsnödvändigt för Panthers att han håller sig frisk då hans back-ups håller medioker klass. Springspelet förlitar sig på DeAngelo Williams som jag tror haft sina bästa år bakom sig, han fyller 31 år i år. Passningsspelet var rankat som 29:a ifjol och i år ser det närmast katastrofalt ut! Man har sålt iväg sina tre bästa receivers och får i år i första hand förlita sig på rookien Benjamin. Panthers främsta offensiva vapen är TE Greg Olsen men det är knappast en spelare som bär ett helt offense på sina axlar. Defense skötte sig då desto bättre och deras ”front seven” är riktigt starka. Secondary ser dock svagare ut. Deras schema är dessutom tuffare i år än ifjol och jag tror som sagt att Panthers minskar segerskörden rejält i år.

Buccaneers vann fyra segrar ifjol och jag tror inte de gått framåt sedan dess. Bears back-up QB från ifjol, Josh McGown tar över som starting QB i år. Frågan är dock om han kan fortsätta sin positiva trend från ifjol? Han lär inte få mycket hjälp från O-line som inte alls sett bra ut de spel starters fått under preseason. McGown lär söka Vincent Jackson i första hand när det gäller passningar då han levererat bra de två senaste säsongerna i laget, bakom honom ser det dock tunt ut. RB Doug Martin hade en strålande rookiesäsong för två år sedan då han sprang för över 1 400 yards, ifjol blev det dock bara sex matcher och och 456 yards. Det är absolut nödvändigt att Martin hittar tillbaka till rookiesäsongens form om inte Buccaneers offense ska rankas sist i år igen. På defense har två stora förändringar skett. Det positiva är att man värvat Bengals DE Michael Johnson som kommer att ge en positiv effekt på passrush. Det negativa är att man tappat Darrelle Revis som cornerback vilket lär försämra passförsvaret. Totalt sett kanske dessa tar ut varandra? Ifjo var Buccaneers defense rankat i mitten av ligan och vi kan förvänta oss något liknande i år. Bortaspelet var en svaghet ifjol då man endast vann en match på bortaplan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+10)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat