Visa ett inlägg
Gammal 2014-09-03, 19:19   #13
BroderH
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

NFC East

Philadelphia Eagles 10-6
Washington Redskins 6-10
New York Giants 6-10
Dallas Cowboys 6-10


Dags då för den sista divisionen att sammanfattas. NFC East är kanske den jämnaste och sämsta divisionen i hela ligan. Eagles ser jag som dock som klara favoriter då de är de enda anständiga laget i divisionen.

Chip Kelly går in i sin andra säsong som head coach för Eagles och han har ett bra offense att förfoga över. Nick Foles tog över som starting QB ifjol och det ska bli kul att se om/hur han utvecklas. Jag kan ändå tycka att Foles är något överskattad och jag vill se mer av honom innan jag höjer honom till skyarna. Övriga anfallsvapen är bra för Eagles. LeSean McCoy håller toppklass som RB och får i år värdefull avlastning i form av Darren Sproles. På receiversidan har man tappat, eller gjort sig av med, DeSean Jackson och där har man ett tomrum att fylla. Riley Cooper måste hålla samma klass, eller bättre, då han fångade 8 TD-passningar. Eagles har också en bra O-line som är värdefull för dem. Defense var bland de sämsta i ligan ifjol och måste snäppa upp sig. Passförsvaret var sämst i ligan ifjol och där har man gjort några förändringar, särskilt viktig blir free safety Malcolm Jenkins som ansluter från Jaguars.

Redskins var en besvikelse ifjol då man endast vann tre segrar. Det var tydligt att QB Robert Griffin III hämmades av sin knäskada han ådrog sig i slutspelet året innan. Tyvärr har inte RG3 sett särskilt bra ut på försäsongen i år heller och hans form måste vara på topp om inte Redskins ska göra en ny floppsäsong. Jag ställer mig dock tvekande, en RG3 ur form och som inte kan röra sig som han ska är en tämligen medioker quarterback. Man har dock en stabil RB i Alfred Morris och man har även lyckats få över DeSean Jackson från Eagles som WR. Frågan är bara om Redskins kan få ordning på strulputten Jackson? Försvaret var en besvikelse ifjol då man släppte in näst mest poäng av alla lag i ligan. För att åtgärda det har man fyra nya starters på defense, b la DE Jason Hatcher som hade hela 11 sacks för Cowboys ifjol. Jag sätter dock fortfarande stora frågetecken för passförsvaret och jag tror ändå inte att defense är tillräckligt bra för att vinna matcher åt dem.

Giants har verkligen inte sett bra ut på försäsongen och Eli Manning ser ut att vara en skugga av den quarterback som vann Super Bowl för några år sedan. Man har anställt en ny offensive coordinator i Ben McAdoo och Manning verkar ha svårt för att lära sig hans spelsystem. Han har dock inte särskilt mycket hjälp av sin O-line som sett bedrövliga ut hittills. Det hjälpte heller inte att duktiga guarden Chris Snee meddelade att han lägger av ett par månader innan säsongen skulle starta. Nye Rashad Jennings ska bära fram springspelet vilket känns tveksamt då han aldrig sprungit för mer än 800 yards och aldrig spelat en hel säsong på fyra år. Det är ett stort avbräck att David Wilson skadade sig så illa på försäsongen att han tvingas sluta med fotboll. Giants har dock duktige Victor Cruz som WR, frågan är dock bara om Manning får/kan kasta bollen till honom…Är offense dåliga så är åtminstone defense bätte. Man har en skaplig D-line som anförs av Jason Pierre-Paul. Man har även ett par nya starters som t ex Dominique Rodgers-Cromartie som kommer att göra stor nytta som cornerback. Det är dock tveksamt om defense är så pass bra att man kan rädda anfallets tillkortakommanden.

Cowboys är ett lag som har motsatta problem jämfört med Giants. Man har ett anfall som är helt ok medan defense förutspås att vara ligans sämsta i år. Gamle Tony Romo återkommer som QB efter en ryggoperation. Det är väldigt viktigt att han håller ihop hela säsongen om Cowboys ska ha någon chans att hävda sig i år. Man har också bra anfallsvapen i övrigt. DeMarco Murray håller hög klass som RB och i Dez Bryant har man en av ligans bästa wide receivers. Jason Witten är också nyttig som tight end. Sen har vi alltså problemen med defense. Ifjol var man rankat som sämsta försvar och mycket talar för att man ”försvarar” den titeln. Man har tappat DeMarcus Ware till Broncos och hans tänkte ersättare DeMarcus Lawrence är skadad i början av säsongen. Dessutom är Jason Hatcher trejdad till Redskins. Passförsvaret var rankat 30 av 32 lag ifjol och har man tur kan man ta samma position i år…Räkna med många poäng när Cowboys spelar, bra offense och uselt defense!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+10)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat