Det är ju jackpot och finaler, så det gäller väl att blanda och ge mellan favoriter och potentiella skrällar. Femmor lär väl inte ge ngt som vanligt. Tidiga tankar:
Avd 1: Canaka BF och Fleetwood Hannover kryddat med Dileva Käll. Äldst, bra form och bra spår.
Avd 2: Tror Erik tar detta med 10 Spark Rick men garderar med Order to Fly bra spår och bra häst och förmodligen bra spelvärde.
Avd 3: 5,1 känns givna tar med Örjan, Porthos Amok. Fyra Melander-hästar på Valla känns som skrällchans!
Avd 4: 4,5 känns väl självklara för de flesta, bra hästar med form, en bra kusk i alla fall. Tar med nummer 3, Imset för spelvärdet och givetvis för att det är en bra häst.
Avd 5: 13, med Untersteiner klar A-häst, men tar också med 1,4,5 tror att Lennartsson kan skrälla här, bra form, bra tider och verkar travsäker i volt. Bra spelvärde!
Avd 6: 1,4, vet inte riktigt vem dom är snabbast ut av dem. Den bör ha störst chans. Narold Vox (10) är ett måste för mej! Bra form, bra rygg, tycker också att den går bättre med Ulf Eriksson.
Avd 7: Slutar med en spik, typiskt tv-system men kanske inte med favoriten, min spik blir Pirro Bi som jag tror kan komma förbi Poker Kronos, ön inte så får Bergh ledningen och Jeppas Maxi utvändigt, så jag chansar med spiken helt enkelt!