Citat:
Ursprungligen postat av boozty
Där tror jag du slog huvudet på spiken. Finns säkert mycket utrymme att effektivisera organisationen.
Sen kan jag tycka det är lite märkligt att det ska behövas 2 tv team på banan, ett som sköter tv sändningen och ett som sköter live sändningen, kan man inte använda samma folk (möjligen kanske utöka med någon extra) för båda sändningar?
|
Jo, jag får känslan av att flera i "toppen" vill använda organisationen som mjölkkossa för sin egen karriär och sina egna intressen i för stor utsträckning.
För att ta dig dit måste du leverera "balla" förslag om banor inbyggda i köpcentrum, krav på hypermoderna ljusbestrålade travsändningar vid varje tv-sänt tillfälle etc.
Dessutom gäller det ju att smörja anställda inom travsportens hus och tillhörande mediabolag med rätt tankar och tyckande. Risken finns väl att det ingår i "konceptet"?
Jag vet egentligen inte vad jag talar om och har noll insikt i vad som försiggår. Vad jag är övertygad om är att nästan samtliga "nytänk" inte har någonting med mitt eget travintresse att göra överhuvudtaget. Handla märkesjeans, dricka sprit och dansa förknippar jag med andra delar av min möjliga tillvaro.
Min övertygelse är att fokus måste ligga på bredden och lättillgänglighet för att intresset ska bestå i paritet med begreppet folksport i framtiden. Den dagen travet ej är folkligt längre, så lär det bli rejält akterseglat i mediabruset jämfört idag. Vem köper andelsspel av de mindre intresserade när ingen runt omkring dem längre är intresserad?